Az üzletemberek, illetve az egész üzleti szféra tisztában van azzal,
hogy hatékony telekommunikáció nélkül napjainkban már nem lehet
hosszú távú üzleti politikát, sikereket elérni. A magyar gazdasági élet
szereplői is felismerték, ha nem tartanak lépést a világ, 20-dik századra
jellemző, hihetetlenül gyors fejlődésével, akkor előbb-utóbb nem lesznek
képesek aktív szerepet betölteni a nemzetközi kereskedelemben. Márpedig
nincs olyan ország, amely ezt megengedhetné magának.
Ez a mérhetetlen fejlődés kiváltképpen a számítástechnika területén
igaz, ahol az utóbbi években egyre erősödik a verseny, évente jelennek
meg a modernebbnél modernebb, továbbfejlesztett változatok.
Egyre több területen figyelhetők meg a számítógépes technológiák térnyerése,
az információs technológiák (IT) elterjedése a gyártási folyamatokban,
termékekben és az élet egyéb területein, fokozatosan leváltva ezzel az
emberi, hagyományos munkaerőt. A számítógépes hálózatok segítségével
ma már könnyen bekapcsolódhatnak a vállalatok a nemzetközi piac körforgásába,
ehhez nem kell más, csak a megfelelő kiszolgáló egységek, egy jól kiválasztott
hálózat és egy szolgáltató.
Az Internet elterjedésével egyre több embernek, vállalkozásnak, vállalatnak stb. adatik meg az a lehetőség, hogy akár a világ legtávolabbi részéről percek alatt hozzáférjen a szükséges információkhoz. A résztvevők többsége nemcsak befogadója, hanem aktív előállítója is az információknak.
A diplomamunkámban tehát az elektronikus kereskedelem területével szeretnék foglalkozni, amely a számítógépes világ kicsiny, de reményekkel teli ága.