1.1.1 Reklám az Interneten: információ
források
1.1.2 Reklám árak az Interneten
1.1.3 Reklámfogadás
ellenében ingyenes szolgáltatást nyújtó
cégek
1.1.4 Reklámügynökségek
1. Marketing kommunikáció az Interneten
1.1 Az Internet reklám
jellemzõi és információ forrásai
1.1.1 Reklám az Interneten: információ
források
Az Internet marketing információs forrásaihoz hasonlóan, és részben azokkal átfedésben az Interneten megtalálhatók a reklám információ forrásai is. Hairong Lee Internet reklám forrás kalauza egyike a források legjobb összefoglalásának. Ennek tartalomjegyzéke az 1. táblázatban látható.
|
Internet reklám hírek |
Kezdõ hirdetõknek |
Internet reklám listák |
Információ források |
Etikai és jogi kérdések |
Keresõgépek |
|
Tervezési útmutató |
HTML és VRML nyelv |
Az Internet reklám árképzésének témakörében
három területet célszerû áttekinteni:
a hálószem kialakítástól induló
munkákét, a szalagcímeket ingyen közreadó
szolgáltatásokét, valamint a keresõgépeken
és a háló legnagyobb forgalmú hálószemein
elhelyezhetõ reklámok árait.
Jó néhány olyan cég van már, akik ingyenes elektronikus levelezési szolgáltatást nyújtanak olyan ügyfeleknek, akik hajlandóak cserében hirdetéseket fogadni.
Ezek a cégek általában teljes HTML szolgáltatású levelezést nyújtanak cserébe azért, hogy az igénybevett szolgáltatást tartalmazó képernyõ egy részén szalagcím reklám jelenjen meg. Ez nem zavarja a levélírást, csak a levelezéshez rendelkezésre álló képernyõ mérete csökken. A szalagcímeket a regisztrációs adatbázis adatai alapján célcsoportok képzésére használják fel. Egy 37 éves texasi férfi más reklámot kap, mint egy 18 éves kaliforniai leány. A szolgáltatók között vannak olyanok, akik napi 4-5 millió reklámot forgalmaznak. Egyes cégek ügyfeleik adatait is árulják, tehát azokat más marketing akciókban is fel lehet használni. Néhány szolgáltató a levelezésért pénzt kér, de pl. 1000 db teljes HTML szolgáltatást nyújtó levél továbbításáért csupán 60 USD-t.
Egy marketing célú elektronikus levél tipikus díja
15 cent/levél. Egyes levelezési szolgáltatók
megosztják bevételüket az Internet szolgáltatókkal
is.
A háló hirdetési felületek értékesítése egyre nagyobb üzletté válik. Csak a legnagyobb, legtõkeerõsebb cégek engedhetik meg maguknak a drága forgalom mérési és forgalom követési valamint a nagyon bonyolult szalagcím reklám leosztó rendszerek mûködtetését. Természetesen a média vásárlók képviselõinek nincs ideje arra, hogy kis háló lapok tulajdonosait ellenõrizzék abban, hogy vajon a megadott számú látogatót fel tudják-e mutatni. Ezzel a tevékenységgel a reklámügynökségek foglalkoznak. 11 jelentõs ügynökség szolgáltatásait is megismerhetjük errõl a lapról.
Az Internet Marketing Hot List is forrásokat sorol fel az Interneten
való hirdetés költségeire és arra, hogy
a hirdetések hol vásárolhatók meg.