Marketing az Interneten - Internet marketing








Tartalomjegyzék:

1.1.1 Reklám az Interneten: információ források
1.1.2 Reklám árak az Interneten
1.1.3 Reklámfogadás ellenében ingyenes szolgáltatást nyújtó cégek
1.1.4 Reklámügynökségek


A forrásanyag elérése


1. Marketing kommunikáció az Interneten
1.1 Az Internet reklám jellemzõi és információ forrásai
1.1.1 Reklám az Interneten: információ források

Az Internet marketing információs forrásaihoz hasonlóan, és részben azokkal átfedésben az Interneten megtalálhatók a reklám információ forrásai is. Hairong Lee Internet reklám forrás kalauza egyike a források legjobb összefoglalásának. Ennek tartalomjegyzéke az 1. táblázatban látható.

1. táblázat. Az Internet reklám kalauz információ forrásai
Bevezetés 
Internet reklám hírek 
Kezdõ hirdetõknek 
Internet reklám listák 
Információ források 
Etikai és jogi kérdések 
Keresõgépek
Fejlesztés 
Tervezési útmutató 
HTML és VRML nyelv 
1.1.2. Reklám árak az Interneten

Az Internet reklám árképzésének témakörében három területet célszerû áttekinteni: a hálószem kialakítástól induló munkákét, a szalagcímeket ingyen közreadó szolgáltatásokét, valamint a keresõgépeken és a háló legnagyobb forgalmú hálószemein elhelyezhetõ reklámok árait.



1.1.3 Reklámfogadás ellenében ingyenes szolgáltatást nyújtó cégek

Jó néhány olyan cég van már, akik ingyenes elektronikus levelezési szolgáltatást nyújtanak olyan ügyfeleknek, akik hajlandóak cserében hirdetéseket fogadni.

Ezek a cégek általában teljes HTML szolgáltatású levelezést nyújtanak cserébe azért, hogy az igénybevett szolgáltatást tartalmazó képernyõ egy részén szalagcím reklám jelenjen meg. Ez nem zavarja a levélírást, csak a levelezéshez rendelkezésre álló képernyõ mérete csökken. A szalagcímeket a regisztrációs adatbázis adatai alapján célcsoportok képzésére használják fel. Egy 37 éves texasi férfi más reklámot kap, mint egy 18 éves kaliforniai leány. A szolgáltatók között vannak olyanok, akik napi 4-5 millió reklámot forgalmaznak. Egyes cégek ügyfeleik adatait is árulják, tehát azokat más marketing akciókban is fel lehet használni. Néhány szolgáltató a levelezésért pénzt kér, de pl. 1000 db teljes HTML szolgáltatást nyújtó levél továbbításáért csupán 60 USD-t.

Egy marketing célú elektronikus levél tipikus díja 15 cent/levél. Egyes levelezési szolgáltatók megosztják bevételüket az Internet szolgáltatókkal is.



1.1.4. Reklámügynökségek

A háló hirdetési felületek értékesítése egyre nagyobb üzletté válik. Csak a legnagyobb, legtõkeerõsebb cégek engedhetik meg maguknak a drága forgalom mérési és forgalom követési valamint a nagyon bonyolult szalagcím reklám leosztó rendszerek mûködtetését. Természetesen a média vásárlók képviselõinek nincs ideje arra, hogy kis háló lapok tulajdonosait ellenõrizzék abban, hogy vajon a megadott számú látogatót fel tudják-e mutatni. Ezzel a tevékenységgel a reklámügynökségek foglalkoznak. 11 jelentõs ügynökség szolgáltatásait is megismerhetjük errõl a lapról.

Az Internet Marketing Hot List is forrásokat sorol fel az Interneten való hirdetés költségeire és arra, hogy a hirdetések hol vásárolhatók meg.
 




Vissza a lap elejére