Examination for the range of interest of mentory and phisically handicapped children
Készítette: KÓLYA PANNA ÁGNES, GTK-MVTA, III.
Témavezető: Dr. Szilágyi Klára, GTK-MVTA, tanszékvezető
Az Európai Unióhoz való csatlakozás egyre fokozottabb figyelemmel irányul a fogyatékos fiatalok társadalomba való beilleszkedésének segítésére.
A társadalmi beilleszkedés leghatékonyabb módja az önálló életvitel megteremtésének biztosítása. Ezért kiemelten jelentős a fogyatékosok szakképzésének problémája.
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében a Nemzetközi Gyermek és Ifjúsági Kuratórium Alapítványnak bentlakásos szakképző intézete van, amely az egyik lehetséges modelljét nyújtja a beilleszkedésnek.
A munkavállalás sikerességét nagymértékben befolyásolja az érdeklődésen alapuló pályaválasztási döntés, ezért vizsgálataim a fogyatékos tanulók érdeklődés irányainak feltérképezésére irányulnak.
Ehhez speciális módszert dolgoztunk ki, melyet interjúval egészítek ki. Feltételezzük, hogy a fogyatékosok szakmaválasztásában kevésbé érvényesülnek, az érdeklődési irányok korlátozott lehetőségei miatt.