A minõség és a vevõi megelégedettség kapcsolata a Bábolna Takarmányipari Kft-nél
The connection of the quality and the customer satisfaction at Bábolna Takarmányipari Kft.
Készítette: PAPP KATALIN, GTK, V. évfolyam
Témavezetõ: Dr. Takácsné dr. György Katalin, egyetemi docens, Üzemtan Tanszék,
Az iparszerû termék-elõállítás elterjedésével azokat a mûszaki paramétereket, amelyek a használatra való alkalmasságot legjobban jellemezték elõírásokban, szabványokban rögzítették. A terméket akkor tekintették használatra alkalmasnak, ha megfelelt az elõírásokban rögzített követelményeknek. Azonban a vevõk számára az a fontos, hogy a termék az elvárásaiknak megfelelõ legyen.
A vállalat alapvetõ célja a vevõi szükségletek kielégítése a profit elérése mellett, leszögezhetjük, hogy a vevõi kapcsolatnak és a keresletnek kitüntetett szerepet kell játszania az értékképzõ folyamat szervezésében és irányításában. A gazdaságos és hatékony vállalati mûködés vezérfonala, legyen az termelõ vagy szolgáltató szervezet, ténylegesen a feltárt vevõi igény kielégítése lesz, ami lehetõvé teszi a vállalat és a teljes ellátási lánc számára olyan termék és/vagy szolgáltatás elõállítását, ami értéket képvisel a vállalat közvetlen vevõi, valamint az ellátási lánc végsõ fogyasztói számára.
Az elégedettség bonyolult fogalom, hiszen számtalan szubjektív elemet hordoz magában, ezért szinte lehetetlen objektív jellemzõkkel körülírni. Az ellátási lánc végén lévõ végsõ fogyasztó szubjektív észlelése, tapasztalata a meghatározó a vásárolt termék, szolgáltatás végsõ értékelését illetõen. A vevõi megelégedettség mérése arra hivatott, hogy megmutassa: a vevõ, a fogyasztó mennyire elégedett a vásárolt áru, szolgáltatás egy-egy jellemzõjével, azaz a megvásárolt jószág tulajdonságainak halmaza mennyire felel meg elõzetes elvárásainak. A vevõi elégedettség vizsgálata egy sajátos kommunikációs folyamat.
Dolgozatomban azt vizsgálom, hogy a Bábolna Takarmányipari Kft-nél alkalmazott vevõi megelégedettség mérése, a mérés során kapott információk visszacsatolása hogyan hat a minõségügyi és élelmiszerbiztonsági rendszerelemek fejlesztésére és a hatékonyság növelésére.