Borsod-Abaúj-Zemplén
Megyei Területfejlesztési Tanács
Borsod-Abaúj-Zemplén megye
integrált szerkezetátalakítási és válságkezelési programjának
1997. évi feladatterve
1997. február 18.
Borsod-Abaúj-Zemplén megye középtávú integrált szerkezetátalakítási és válságkezelési programja 1997-ben tovább folytatódik.
A Kormány, a PHARE és a helyi erők által támogatott program kettős célt kíván megvalósítani:
E célok elérése érdekében a program mozgósítja a megye meghatározó gazdasági szereplőit a magán-, az állami és a közösségi szférában egyaránt.
A program kiemelten kezeli:
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei integrált szerkezetátalakítási és válságkezelési program megvalósítása 1996-ban megkezdődött. Az első évben a nagyszámú konkrét projekt támogatása mellett elkészültek, ill. készülnek azok a stratégiai jelentőségű megyei fejlesztési alapdokumentumok, - idegenforgalom fejlesztési stratégia, agrárfejlesztési stratégia, marketing és PR stratégia, stb. -, amelyek alapján 1997-ben az aktualizált megyei program új elemként preferálja a programelvű fejlesztéseket, valamint a célzott fejlesztéseket.
1997-ben a integrált állami forrás (2.750 MFt) programfinanszírozási elv alapján, a PHARE forrás (1.000 MFt) az érvényes PHARE szabályok szerint, az egyéb állami források (1.251 MFt) az adott alapokra vonatkozó törvényi előírásoknak megfelelően kerülnek felhasználásra.
A program finanszírozásának érdekében a Kormány a 2345/1996. (XII.11.) sz. Korm. határozatában elrendelte, hogy az 1997. évi feladatok megvalósítása érdekében
programok, aktív szociálpolitikai eszközök fejezeti
előirányzatb
ól 150 MFt
kerüljön átcsoportosításra a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium fejezetében a program támogatására nevesített előirányzatba.
Ezen túlmenően a Kormány - a decentralizált előirányzattal együtt - további 1,5 MD Ft-ot biztosít a program támogatására, a megyei területfejlesztési programokra biztosított 7 MD Ft-os privatizációs bevételből nevesítetten. A Kormányhatározat intézkedik
arról is, hogy
kerüljön elkülönítésre a megyei program támogatására.
Az Országos Munkaerőpiaci Tanács a Munkaerőpiaci Alap Foglalkoztatási Alaprészéből 500 MFt-tal, a BAZ Megyei Munkaügyi Tanács a Munkaerőpiaci Alap megyére decentralizált foglalkoztatási alaprészéből kiemelten 160 MFt-tal segíti a program 1997. évi feladat
ainak megvalósítását.
A kormányzati források mellett a PHARE a megye fejlesztési programját a hosszú távú finanszí rozási megállapodás szerint 22 M ECU - vel támogatja. 1997-ben a COP 95. szerződésben megfogalmazott 5 M ECU közvetlenül kapcsolható az integrált program forrásához.
A Megyei Területfejlesztési Tanács - szoros együttműködésben a szaktárcákkal , a PHARE- ral és a helyi erőkkel - az 1995. júniusában elfogadott integrált szerkezetátalakítási és válságkezelési program cél,- prioritás - és eszközrendszerének megfelelően és
az 1996. év tapasztalatainak figyelembevételével készítette el az 1997. évi feladattervet, az alábbi struktúrában csoportosítva a megvalósítani kívánt fejlesztéseket:
B.-A.-Z Megyei Integrált Szerkezeátlakítási és Válságkezelési Programjának 1997. évi feladatterve
ÖSSZEFOGLALÓ táblázat
Támogatási keret |
|||||||||
Programcsomagok |
Feladatok |
Állami int. |
PHARE |
Állami egyéb |
Összesen |
||||
1996-ról áthúzódó kötelezettségvállalás |
200 MFt |
200 MFt |
|||||||
I. Integrált gazdasági szerkezet átalakítási és válságkezelési programcsomag
|
I.A Vállalkozói kezdeményezésű fejlesztések A /1. Ipar és szolgáltatás fejlesztés A /2. Agrárfejlesztés A /3. Idegenforgalmi szálláshely és ahhoz kapcsolódó fejlesztés A /4. Egyéb fejlesztések
|
2.320 MFt
800 MFt
|
780 MFT |
160 MFt |
3.260 MFt
800 MFt |
||||
I.B Célzott megyei jelentőségű fejlesztési programok B /1. A vállalkozói infrastruktúra fejlesztése B /2. Kiemelt idegenforgalmi fejlesztések |
1.180MFt 700 MFt 240 MFt |
1.180MFt 700 MFt 240 MFt |
|||||||
. |
B /3. Kiemelt agrárfejlesztések
I.C Célzott speciális fejlesztések C /1. Vállalkozások számára nyújtott üzleti szolgáltatások fejlesztése C /2. Kistérségi gazdasági -és közösségfejl. szervezetek megerősítéseC /3. Humán erőforrás fejlesztés C /4. Szociális ellátás fejlesztés C /5. Progam megvalósulását elősegítő elemek és regionális léptékű pr. |
240 MFt
340MFt 92 MFt 40 MFt 5 MFt 185 MFt 18 MFt |
780MFt 330 MFt
50 MFt
400 MFt |
160MFt DECEFA
160 MFt
|
240 MFt
1.280 MFt 422 MFT 40 MFt 215 MFt 185 MFt 418 MFt |
||||
II. Integrált Kistérségfejlesztési Programcsomag
|
II.A. Kistérségi és helyi gazdaságfejlesztési stratégiák, programtervek, projektek. II.B. Kistérségi komplex fejlesztési programok, projektek megvalósítása |
130 MFt EU-HUN Alap |
220 MFt EU-HUN Alap azaz 1,1 M ECU |
350 MFT |
|||||
III. Térségi Infrastruktúra fejlesztési Programcsomag
|
III. A. A megyei startégiában szereplő (a gazdaságfejlesztés fizikai feltételrendszeréhez kapcsólódófejlesztési program) A /1. Önkormányzati infrastruktúra fejlesztés A /2.Környezetvédelmi fejlesztések A /3 Környezetvédemi közhasznú munkaprogram III. B Egyéb fejlesztési programok B /1. Területi kiegyenlítő támogatás B /2. A megyei program végrehajtását elősegítő programok |
100 MFt
100 MFT |
2.041 MFt
205 MFt VA 386 MFt KKA 500 MFt FA
950 MFtTEKI, + Közmun T.+ OFA |
2.141 MFt
205 MFt 386 MFt 500 MFt
950 MFt 100 MFt |
|||||
Mindösszesen: |
2.750 MFt |
1.000 MFt (5 M ECU) |
2.201MFt |
5.951MFt |
I. integrált gazdaságátalakítási és válságkezelési
programcsomag
I.A.
Vállalkozói kezdeményezésű fejlesztési elképzelések megvalósítását célzó program
A/1. A program ismertetése
Az MTT a programmal a gazdasági élet szereplőit támogatja, amennyiben azok olyan saját kezdeményezésű fejlesztési elképzeléseket akarnak megvalósítani, amelyek megfelelnek a megyei gazdaságfejlesztési és válságkezelési stratégiában megfogalmazott céloknak, feladatoknak, valamint illeszkednek a kistérségi fejlesztési programokhoz.
Az MTT elsősorban a termelés korszerűsítésével, a piaci megalapozottsággal és munkahelyteremtéssel járó beruházási jellegű elképzeléseket támogatja, figyelembe véve az integrált programban megfogalmazott priorításoka
t. (Ezeket a konkrét pályázati kiírások és útmutatók tételesen tartalmazzák.) A támogatások elnyerése nyílt pályázati rendszerben történik. Pályázhatnak a gazdálkodó szervezetek, valamint a vállalkozási tevékenységet is folytató önkormányzatok, egyéb szervezetek.
Előre láthatóan ezen pályázati rendszeren belül várható 1997-ben a legnagyobb érdeklődés.
A pályázati rendszer metodikáját, a támogatásra javasolt ágazati célokat, a támogatási mértéket, a bírálati szempontokat, a pályázati rendszer garanciális feltételeit és a monitoringra vonatkozó szabályokat az 1-5 sz. melléklet tartalmazza. A pályázati kiírás ezen dokumentumok tartalma alapján kerül megfogalmazásra, ill. MTT és KTM által jóváhagyásra.
A támogatható tevékenységek körére irányadóak az országos ágazati elvek.
Speciális helyzet az agrártevékenység pályázati köre. Ezen pályázati rendszerben a megyei forrás kiegészítő támogatásként funkcionál az országos FM támogatásokhoz kapcsolódva a 3/1997 (I.19.) FM rendelet előírásai alapján.
Jelen pályázati rendszerben támogatható agrárcélú beruházások:
1. A 3/1997 (I.18.) FM rendelet 20 sz. melléklete szerinti tagolásából:
2. A 3/1997 (I.18:) FM rendelet VI. fejezet C., pontja szerinti új mezőgazdasági gép vásárlásának kiegészítő támogatása.
A pályáztatás az FM megyei pályázati rendszerével párhuzamosan, annak metodikáját követően történik, a rendeletben előírt tartalmi kellékek biztosításával.
I. integrált gazdaságátalakítási és válságkezelési
programcsomag
I. B.
Célzott megyei jelentőségű fejlesztések
Az MTT számára rendkívül fontos, hogy az integrált programban megfogalmazott célok bizonyos célterületeken konkrétan megvalósíthatóak legyenek. Az integrált program elfogadott stratégiájában és feladattervében kiemelten kezelt terület a vállalkozói infrastruktúrafejlesztés, amellyel a vállalkozások számára mind a létrejöttükhöz mind a további fejlesztésükhöz kedvezőbb feltételeket biztosít a program.
Támaszkodva a megyei idegenforgalmi és agrárstrtaégiára az MTT kijelöl olyan konkrétan megfogalmazható célterületeket, amelyek támogatását programelvek alapján, komplexen kívánja megvalósítani, beleértve a tervezés, az infrastruktúra fejlesztés, beruházás, illetve a kapcsolódó programszervezés és képzés költségeit is.
A célzott fejlesztések jellemzője a konkrét témamegjelölésen túlmenően az, hogy az MTT a tervezés fázisában egy elvi keretösszeget jelöl meg az egyes célterületek támogatásának biztosítására. Ugyancsak jellemző az, hogy a pályázati kiírás és a döntéselőké
szítés során az MTT által felállított szakbizottságok konkrét szakmai javaslatokat tesznek le a pályázati metodikára vonatkozóan. Szemben az I/A programmal a pályáztatás ütemezésekor a témák specialitása miatt indokolt rövidebb pályáztatási időtartamban korlátozni a lehetőségeket. A garanciális feltételekre és a monitoringra vonatkozóan irányadóak az 4. ill. 5. sz. mellékletben foglaltak.
Az MTT a fejlesztéseket az alábbi célterületeken kívánja támogatni:
B/1 A vállalkozói infrastruktúra fejlesztése
B/2 Kiemelt idegenforgalmi fejlesztések
B/3 Kiemelt agrárfejlesztések
I. INTEGRÁLT GAZDASÁGI SZERKEZETÁTALAKÍTÁSI ÉS VÁLSÁGKEZELÉSI PROGRAMCSOMAG
I. B. Célzott megyei jelentőségű fejlesztések
B/1. A vállalkozói infrastruktúra fejlesztése
Feladatok |
Alkalmazott pályázati eljárás |
Tám.keret összeg, forrás |
Saját erő |
Program menedzselő és döntéselőkészítő szakbizottság |
Felelős szervezetek, intézmények |
A feladat végrehajtásának ütemezése |
Várható erdmények |
1.1. Megyei ipari parkok létrehozása a.) megyei ipari park program alapján, az ipari park bizottság javaslata szerint.
b.) Kisléptékű infrastruktúra-fejlesztés, kihasználatlan ingatlanok vállalkozói újrahasznosítása, vállalkozói parkok létesítése céljából |
nyílt pályázat
nyílt pályázat |
370 MFt állami
150 MFt állami |
min. 40 % egyéb forrás
min. 40 %
|
meglévő szakbizottság (delegáltak)
térségfejlesztési program bizottság
|
MTT
MTT |
Beadás: VI.30. Döntés: VIII.15.
Beadás: VI.30. Döntés: VIII.15. |
2 ipari park fejlesztési elképzeléseinek támogatása
3 vállalkozói park, ill. 40 ha előkészítése, 10 létesítmény újrahasznosítása |
1.2. Inkubátor-ház hálózat fejlesztés a. )Innováció és high-tech-transzfert megvalósító inkubátorház létesítése (mintaprojekt) Az Ipari Park és Vállalkozói Park projektek szerves részeként olyan vállalkozási inkubációt ellátni képes intézmény kialakítása, amely csúcs technológiával high-tech termékeket és szolgáltatásokat létrehozó vállalkozások számára biztosít működési infrastr uktúrát.Közvetlen feladat az ingatlan megszerzése, az egyetemi-kutató háttér bevonása, a megvalósíthatósági tanulmánya elkészítése, az építési munkálatok megkezdése. b.) Meglévő és új inkubátorházak fejlesztése, figyelembe véve a megyei inkubátorhálózat i stratégiát. |
nyílt pályázat |
80 MFt állami |
min. 30 % |
kisvállalkozási program bizottság |
MTT, RVK |
Beadás: VI.30. Döntés: VIII.15. |
5 inkubátorház létrehozása, illetve fejlesztése |
I. INTEGRÁLT GAZDASÁGI SZERKEZETÁTALAKÍTÁSI ÉS VÁLSÁGKEZELÉSI PROGRAMCSOMAG I. B. Célzott megyei jelentőségű fejlesztések
B/1. A vállalkozói infrastruktúra fejlesztése |
|||||||
Feladatok |
Alkalmazott pályázati eljárás |
Tám.keret összeg, forrás |
Saját erő |
Program menedzselő és döntéselőkészítő szakbizottság |
Felelős szervezete k, intézmények |
A feladat végrehajtásának ütemezése |
Várható erdmények |
1.3. Logisztikai központ kialakítása
Olyan többfunkciós raktározási és szállítmányozási facilitás kialakítása, amely az ipari parkok, az inkubátorház, de minden más vállalkozás számára biztosít kapcsolódási pontot a vasúti, közúti, légi hálózatokhoz. Emellett korszerű raktározási, tárolási és esetleg termelő infrastrukturális és kommunikációs lehetőséget is kínál a szállítmányozó, termelő vállalkozásoknak. (PAF tanulmány elemzésének figy elembevételével.) |
meghívásos pályáztatás |
100 MFt állami |
min. 50 % |
független szakértők |
Bay Zoltán Alapítvány, MÖK Kamarák, Miskolc |
Projekt gazda kijelölése: VII.30. |
Logisztikai központ fejlesztésének elindítása |
I. B/1 A vállalkozói infrastruktúra fejlesztés összesen: 700 MFt állami |
I. INTEGRÁLT GAZDASÁGÁTALAKÍTÁSI ÉS VÁLSÁGKEZELÉSI
PROGRACSOMAG
I.B.
Célzott megyei jeletnőségű fejlesztések
B/2. Kiemelt idegenforgalmi fejlesztések
Célja, háttere:
Tartalma:
Támogatottak köre:
Speciális feltételek:
Elszámolható kiadások:
Támogathatóság keretei:
A pályáztatás metodikája:
b) Aggtelek térségének komplex fejlesztése
Célja, háttere:
Tartalma:
Támogatottak köre:
Speciális feltételek:
Elszámolható kiadások:
Támogathatóság keretei:
Saját erő: 25 %
Támogatás maximális mértéke: 75 %
Elkülönített elvi keretösszeg: 100 millió
A pályáztatás metodikája:
B/3. Kiemelt agrárfejlesztések
A program célja elsősorban az, hogy az agrárfejlesztések bizonyos köre komplex módon legyen megvalósítva, mellyel az EU. -ban alkalmazott támogatási módszerek alkalmazását irányozzuk elő. Ugyancsak cél, hogy támogathatóak legyenek azok a tevékenységek amelyek az ágazatok határterületén helyezkednek el ( pl. integráción alapuló mezőgazdasági feldolgozás).
a.) Mezőgazdasági és erdőgazdasági alapanyagok feldolgozásának, integrációk létrejöttének támogatása
Célja:
Tartalma:
Támogatottak köre:
Speciális feltétel:
Elszámolható kiadások:
Támogathatóság keretei:
b.) Gyepre alapozott húsmarha és juh - és kecsketartás komplex támogatása
Háttere:
A támogatott tevékenység:
A rendelkezésre álló gyepterület rekultivációja, az extenzív állattartás feltételeinek biztosítása
Az elszámolható kiadások:
Az extenzív állattartáshoz szükséges épületberuházás, ill. felújítás, karámrendszer, kerítés ill. egyéb speciális gépek, forgóeszközök beszerzése (max. 20 %-ig ), a haszoniránynak megfelelő tenyé
szállatok vásárlása (húsmarha ill. hústípusú magyartarka, hústípusú juhfajták).
Speciális feltétel:
Alkalmasság feltétele a termőhelyhez és az állatfajhoz igazodó fűfajtákkal telepített gyepterület.
Maximális támogathatóság: 75 %.
c.) Vetőmag és fűmagtermesztés, valamint az ültetvény-, és erdő szaporítóanyag előállítás komplex támogatása
Háttere:
Támogatott tevékenység:
A vetőmag (ill. fűmag) és a szaporítóanyag előállításához, termesztéséhez szükséges hiányzó technológiai elemek biztosítása illetve komplex fejlesztés, mely kiterjed a termesztés, kikészítés, kiszerelés tevékenységére
Elszámolható kiadások:
Szigorú minőségi (EU-konform) előírásokat magában hordozó technológia beszerzésének támogatása, kiegészítve a szükséges forgóeszköz beszerzéssel ( max 20 %).
Speciális feltétel:
A pályázó rendelkezzen integrációs háttérrel, szakismerettel (hagyománnyal) piaci (főként export) lehetőséggel, és igazolnia kell a technológia komplexitását.
I. INTEGRÁLT GAZDASÁGÁTALAKÍTÁSI ÉS VÁLSÁGKEZELÉSI
PROGRAMCSOMAG
I.C.
Célzott speciális fejlesztések
Az integrált program a direkt gazdaságfejlesztési eszközökön és megyei jelentőségű (ágazati) fejlesztési programokon túlmenően fontosnak tartja azon területek fejlesztését is amelyeknek ugyan csak részben mérhető a gazdaságfejlesztési hatása, de a gazdasági fejlődés-fejlesztés számára kedvező feltételeket, kereteket teremtenek. Hasonlóan fontos, célzott terület a humán szféra fejlesztése és a gazdasági válsághelyzetet kisérő szociális krízis enyhítése.
A célzott speciális fejlesztések sajátos blokkját alkotják a regionális léptékű programok és projektek. Ezek a tervezés jelenlegi fázisában még nem konkretizálódtak, de a Regionális Fejlesztési Tanács megalakulását követően , a regionális fejlesztési tervvel összhangban az ésszerű fejlesztési pont
ok körvonalazódni fognak.
Ebben a programcsomagban kaptak helyet azok az elemek, feladatok is, amelyek a program sikeres megvalósításához elengedhetetlenek. A program üttörő jellegű és Magyaroszágon egyedülálló. Eredményessége nagy mértékben függ attól, hogy mennyire sikerül hasznosítani a legjobb európai gyakorlati tapasztalatokat. Az elsősorban képzést, tanácsadást, folyamatos konzulálást és széleskörű tapasztalatszerzést biztosító programcsomag kedvezményezettjei a területfejlesztés regionális, megyei és kistérségi aktorai, a megyei program megvalósításában érintett szervezetek és ezek együttműködési formái. A területfejlesztési és programmenedzselési szakértelem megteremtése és fejlesztése érdekében a PHARE által finanszírozott programcsomagban helyet kaptak szervezetfejlesztési, a döntéselőkészítés és döntéshozás folyamatának korszerűsítését és átláthatóságát célzó, a fejlesztési programok kidolgozásának, legitimálásának és aktualizálásának módszereire vonatkozó, a fejlesztésben érintettek együttműköd
ését ösztönző elemek egyaránt.
Ezen programokra jellemző a kisebb mértékű költségvetési keret, a viszonylag több mint 2 mFt alatti projekt, valamint a témák specialitásai miatt az általánostól eltérő kiadástípusok finanszírozása. (pl.: képzés, reklám, rendezvény, stb.)
A pályáztatás általában szakértőkből álló szakbizottságok programvezérlésével (kiírás, nyomon követés, döntéselőkészítés) történik. A támogathatóság határait adott témák orientálják. A pályázók körét illetően jellemző, hogy meglehetősen szűkített kört érint, sok esetben meghívásos pályáztatásról van szó. Bizonyos esetekben a program menedzselése programgazda kijelöléssel történik (pl.: mikrohitelkonstrukció esetében az RVK hálózata, illetve képzési programoknál a zártkörű versenyezte
tés alapján).
A garanciális feltételekre és a monitoringra általánosságban irányadóak az 4-5 sz. mellékletben leírtak.
I. INTEGRÁLT GAZDASÁGI SZERKEZETÁTALAKÍTÁSI ÉS VÁLSÁGKEZELÉSI PROGRAMCSOMAG
I. C. Célzott speciális fejlesztések
C/1. Vállalkozások számára nyújtott üzleti szolgáltatások fejlesztése
Feladatok |
Alkalmazott pályázati eljárás |
Tám.keret összeg, forrás |
Saját erő |
Program menedzselő és döntéselőkészítő szakbizottság |
Felelős szervezetek, intézmények |
A feladat végrehajtásának ütemezése |
Várható eredmények |
1.1. Üzleti tanácsadás, szakértői szolgáltatás, átvilágítás
a) Tanácsadásra, átvilágításra, üzleti tervek készítésére alkalmas, termék- és technológiaváltásra képes cégek kiválasztása
b) Az MTT munkáját segítő megyei szakértői hálózat kialakítása, működésének biztosítása (auditálás)
|
Nyílt pályáztatás |
40 MFt (PHARE) |
25 % |
5 fő szakbizottság
|
Kamarák, RVK |
Kiírás: III.1. Beadás: III.31. Döntés: IV.30. |
Üzleti tanácsadásban, szakértői szolgáltatásban, átvilágításban, részesült cégek száma ( 50 cég ) |
1.2. Fejlesztési tőke programalap (speciális célcsoportokra) a.) A fejlesztési tőke működtetési rendszerének kidolgozása, a rendszer megvalósítása. b.) Néhány konkrét projekt beindítása. |
2 lépcsős pályáztatás |
130 MFt (PHARE) |
min. 25 % |
Külső pénzügyi szakemberek,5 fős szakbizottság |
Kamarák, Rákóczi Bank |
A rendszer kidolgozásának befejezése: VI.hó Program elindítása: X. hó |
5 középvállalkozás fejlesztési elképzeléseinek saját erő kiváltá-sát biztosítja, amellyel 500 MFt fejlesztés érhető el |
1.3. Megfelelő ötlettel rendelkező induló kisvállalkozások segítése célzott mikrohitelezéssel ( agrár és idegenforgalmi ágazatban) |
korlátozottan nyílt pályáztatás |
120 MFt (PHARE) |
10 % |
Megvalósító szervezet kijelölése MTT által |
RVK, Rákóczi Bank |
V. hótól folyamatos |
120-150 kisvállalkozás hitelhez jutási feltételeinek javítása |
I. INTEGRÁLT GAZDASÁGI SZERKEZETÁTALAKÍTÁSI ÉS VÁLSÁGKEZELÉSI PROGRAMCSOMAG
I. C. Célzott speciális fejlesztések
C/1. Vállalkozások számára nyújtott üzleti szolgáltatások fejlesztése
Feladatok |
Alkalmazott pályázati eljárás |
Tám.keret összeg, forrás |
Saját erő |
Program menedzselő és döntéselőkészítő szakbizottság |
Felelős szervezetek, intézmények |
A feladat végrehajtásának ütemezése |
Várható eredmények |
1.4. Piacépítés, marketing, PR stratégia, tájékoztatás a.) Marketing b.) Vállalkozások, cégek marketing munkájának közvetlen támogatása (céges piackutatás, piacbevezetési marketing munka, licencek átvétele, nemzetközi kooperáció, minőségbiztosítási rendszerek bevezetése stb.) |
Meghívásos, ill. nyílt pályáztatás
nyílt pályázat |
12 MFt PHARE
50 MFt állami |
25 %
30-50 % |
4 fős szakmai bizottság (meghívott szakértők) -"-
4 fős szakmai bizottság (delegált szakértők) |
MTT
MTT |
Kiírás: IV.1. Beadás: IV.30. Döntés: V.30.
Kiírás: V.15. Beadás: VIII.30. Döntés: 2 alkalommal |
marketing stratégiában szereplő központok létrehozása, rendszeres kiadványok
30-50 marketing tevékenység |
b.) Informatika |
Nyílt pályázat |
30 MFt állami |
25 % |
4 fős szakértői bizottság ( meghívott szakértők |
Kamarák, COMTRANS, MÖK |
Kiírás: VI.1. Beadás: VII.30. Döntés: VIII.30 |
|
c.) PR munka |
nyílt pályázat
|
12 MFt állami
28 MFt PHARE |
25 % |
4 fős szakértői bizottság ( meghívott szakérők) |
Kamarák, MÖK |
.
Kiírás: V.15. Beadás: VIII.30. Döntés: 2 alkalommal |
15-20 PR munka, ill. rendezvény
|
I. C/1. Vállalkozások számára nyújtott üzleti szolgáltatások fejlesztése összesen : 92 MFt állami és 330 MFt PHARE |
I. INTEGRÁLT GAZDASÁGI SZERKEZETÁTALAKÍTÁSI ÉS VÁLSÁGKEZELÉSI PROGRAMCSOMAG
I. C. Célzott speciális fejlesztések
C/2. Kistérségi gazdaság -és közösségfejlesztő szervezetek szervezeti megerősítése
Feladatok |
Alkalmazott pályázati eljárás |
Tám.keret összeg, forrás |
Saját erő |
Program menedzselő és döntéselőkészítő szakbizottság |
Felelős szervezetek, intézmények |
A feladat végrehajtásának ütemezése |
Várható eredmények |
C/2 Kistérségi gazdaság- és közösségfejlesztő szervezetek szervezeti megerősítése 1996-ban elindult kistérségi program folytatása |
Korlátozottan nyílt pályáztatás |
40 MFt állami |
10 % |
Kistérségfejlesztési szakbizottság |
MFÜ, RKK |
11+1 kistérségben működő gazdaság és közösség-fejlesztő hálózat működése |
|
I C/2. Kistérségi gazdaság- közösségfejlesztő szervezetek szervezeti megerősítése összesen: 40 MFt állami |
INTEGRÁLT GAZDASÁGI SZERKEZETÁTALAKÍTÁSI ÉS VÁLSÁGKEZELÉSI PROGRAMCSOMAG
I.C Célzott speciális fejlesztések
C/3 Humán erőforrás fejlesztés
Feladatok |
Alkalmazott pályázati eljárás |
Tám.keret összeg, forrás |
Saját erő |
Program menedzselő és döntéselőkészítő szakbizottság |
Felelős s zervezetek, intézmények |
A feladat végrehajtásának ütemezése |
Várható eredmények |
3.1. Vezetőképzés
Multiplikátorok képzése Gazdasági vezetők, menedzserek konzultatív képzése Vezetőképző referencia tanfolyam Folyamatos vezetői tanácsadás Humán stratégia, program és akció terv megvalósításának támogatása. |
Nyílt pályázat
Meghívásos pályázat |
0.1.0.2. fejezet, 10 MFt PHARE |
10 % |
Humán erőforrás fejlesztési szakbizottság (5 fő meghívott szakértő
|
PHARE iroda |
Kiírás: III.1. Beadás: III.31. Döntés: IV.30. |
3 X 15 fő tréningje |
3.2. Területfejlesztési szakemberek képzése
A területfejlesztés szervezet-rendszerében dolgozó szakemberek képzése, (MTT, MFÜ, RVK, térségfejlesztő irodák, kistérségi társulások )
A gazdaságfejlesztés piaci szereplőinek képzése ( vállalkozók, projekt megvalósítók, )
A Miskolci Egyetemen a területfejlesztési szakirány megerősítése az EU normáinak megfelelően |
Nyílt pályázat
Meghívásos pályázat |
0.1. 0.2. fejezet 20 MFt PHARE
10 MFt PHARE |
10% |
" |
PHARE iroda
Miskolci Egyetem |
" |
3 X 15 fős tréning alkalmazottak számára
MTT tagok tréningje |
INTEGRÁLT GAZDASÁGI SZERKEZETÁTALAKÍTÁSI ÉS VÁLSÁGKEZELÉSI PROGRAMCSOMAG I.C Célzott speciális fejlesztések
I. C/3 Humán erőforrás fejlesztés |
|||||||
Feladatok |
Alkalmazott pályázati eljárás |
Tám.keret összeg, forrás |
Saját erő |
Program menedzselő és döntéselőkészítő szakbizottság |
Felelős szervezetek, intézmények |
A feladat végrehajtásának ütemezése |
Várható eredmények |
3.3. Pénzügyi szakemberek képzése
Befektetési tanácsadók képzése
Banki szakemberek képzése |
Nyílt pályázat |
5 MFt PHARE |
10 % |
Humán erőforrás fejlesztési szakbizottság
|
Pályázatot nyert szervezet, illetve intézmény |
Kiírás: III.1. Beadás: III.31. Döntés: IV.30. |
kb. 15 szakember képzése |
3.4. Vállalkozói tanácsadó, illetve üzleti tanácsadó képzés
|
Nyílt pályázat |
5 MFt PHARE |
10 % |
" |
" |
" |
kb. 30 szakember képzése |
3.5. Szociális asszisztens és tereptanár képzés
Munka melletti képzés |
Nyílt pályázta |
3 MFt állami |
10 % |
" |
" |
" |
kb. 30 képzett szakember |
3.6. Egészségfe jlesztő mentálhigiénés képzés
Posztgraduális tanárképzés |
Meghívásos pályázat |
2 MFt állami |
10 % |
" |
Miskolci Egyetem |
" |
" |
3.7. Támogatási formák, eszközök és programok kialakítása elsősorban a létszámleépítéssel sújtott ágazatokban
Képzés, átképzés Felzárkóztató képzés (az általános iskolai végzettséggel sem rendelkező személyek pályaorientáló és szakmai alapozó képzése). Job-smatch technika bevezetése Tartós munkanélküliek és pályakezdő fiatalok foglalkoztatásának támogatása. Munkanélküliek önfoglalkoztatásának támogatása, kombinált eszközökkel. |
Korlátozottan nyílt pályázat |
160 MFt egyéb állami DFA |
10 % |
" |
MMK ÉRÁK |
" |
Kb. 800 fő támogatása képzéssel és komplex segítőprog-rammal |
I. C/3 Humán erőforrás fejlesztési összesen 5 MFt állam, 50 MFt PHARE és 160 MFt egyéb állami ( Decentralizált Fejlesztési Alap) |
INTEGRÁLT GAZDASÁGI SZERKEZETÁTALAKÍTÁSI ÉS VÁLSÁGKEZELÉSI PROGRAMCSOMAG
I.C Célzott speciális fejlesztések
C/ 4 A szociális ellátás fejlesztése
Feladatok |
Alkalmazott pályázati eljárás |
Tám.keret összeg, forrás |
Saját erő |
Program menedzselő és döntéselőkészítő szakbizottság |
Felelős szervezetek, intézmények |
A feladat végrehajtásának ütemezése |
Várható eredmények |
4. 1. Családsegítés
|
nyílt
nyílt
meghívásos
nyílt pályázat |
35 MFt állami |
10 %
10 %
50 %
10 % |
Szociális szakbizottság (5 fő meghívott szakértő) |
Családsegítő központok |
Kiírás: III.1. Beadás: III.31. Döntés: IV.30. |
4 új CSSK
1 módszertani bázishely
kb. 8 új szakmai program beindítása
4 ösztöndíj
|
4.2. Szociális feszültségek enyhítését szolgáló programok
|
nyílt pályázat
nyílt pályázat
korlátozottan nyílt pályázat |
150 MFt állami
|
20 %
- |
" |
Agrárkamara MÖK |
" |
60-70 program támogatása
A működő falugondnoki rendszerek támogatása
2-3 új szolgáltatás bevezetés |
I. C/4 Szociális ellátás fejlesztése összesen 185 MFt állami |
INTEGRÁLT GAZDASÁGI SZERKEZETÁTALAKÍTÁSI ÉS VÁLSÁGKEZELÉSI PROGRAMCSOMAG
I.C Célzott speciális fejlesztések
C/5 A program megvalósítását elősegítő elemek, regionális léptékű programok, projektek
Feladatok
|
Alkalmazott pályázati eljárás |
Elkülönített keret |
Program menedzselő és döntéselőkészítő szakbizottság |
Felelős szervezetek, intézmények |
A feladat végrehajtás ütemezése |
Várható eredmények |
5.1 A programot menedzselő és megvalósító szakértői bázis kialakítása, illetve szakmai megerősítése a.) hosszú távú szakmai segítségnyújtás (magyar és EU szakértők bevonásával)
b.) rövidtávú szakmai segítségnyújtás (képzések,workshopok,közvetlen tanácsadás, stb.)
c.) Az Ügynökség és a PMU technikai felszerelése |
510 MFt (1,55 M ECU)
60 MFt ( 0,3 M ECU)
30 MFt (0,15 M ECU) |
MFÜ, KTM-PHARE iroda |
1-1 fő EU szakértő a minisztériumi, a megyei és regionális feladatokra, 1-1 fő magyar szakértő a megyei és regionális feladatokra
A program menedzseléséhez szükséges EU-komform ismeretek, jártasságok, készségek
Számítástechnikai és egyéb műszaki háttér megteremtése |
|||
5.2. Kapcsolódás a Kárpátok-Eurorégió térséget érintő projektjeihez |
MTT pályázik |
9 MFt állami |
|
MFÜ |
A pályázatok kiírásával összhangban -"- |
|
5.3. 5 megyére kiterjedő regionális fejlesztési projekt támogatása
|
-"- |
9 MFt állami |
MFÜ |
|||
I. C/4 Regionális léptékű programok, projektek összesen 18 MFt állami és 400 MFt PHARE ( 2 M ECU) |
II. INTEGRÁLT KISTÉRSÉGFEJLESZTÉSI PROGRAMCSOMAG
Forrása az EU - HUN Kistérségi Alap
( Kormányzati és PHARE)
Célkitűzések:
A megyei gazdasági és társadalmi szerkezetátalakulásához, a szociális feszültségek megoldásához, valamint a területi lemaradás megállításához ill. mérsékléséhez hozzájáruló kistérségi komplex (gazdasági, szociális és infrastruktúra elemekkel rendelkező ,) fejlesztési programok megvalósítása.
Kedvezményezettek :
A pénzügyi, jogi felelősséget az együttműködés által megbízott partner (pályázó) vállalja fel.
Indoklás:
Az erőforrásokkal való hatékony gazdálkodás követelményeinek és az európai normának megfelelően a területfejlesztésről szóló 1996/XXI. sz. törvény megerősíti és a megyei integrált program is leszögezi, hogy a fejlesztéseknek
helyi és kistérségi szinten, integrált módon kell történniük.A kistérségi fejlesztő szervezetek
- a törvény szándékával összhangban - segíthetik az adott kistérség helyi erőforrásainak feltárását, az azokon nyugvó fejlesztési stratégiák és integrált programok megfogalmazását, a potenciális partnerek közötti együttműködés kialakulását és koordinálását. A programok megvalósításában közvetlenül is szerepet vállalhatnak. Funkciójuk betöltéséhez elengedhetetlen a megfelelő infrastruktúra kiépítése és a szükséges szakismeret, képességek megszerzése.A területfejlesztő munka megyei szintű eredményességének követelménye feltételezi, a fenti funkciók betöltésére képes kistérségi fejlesztő szervezetek megyei hálózatának kiépülését és hálózatszerű működését.
II.A.
Kistérségi és helyi gazdaságfejlesztési stratégiák, programtervek
és projektek kidolgozása:
Tartalma:
II.B.
Kistérségi komplex fejlesztési programok projektek megvalósítása
amely a kistérségi fejlesztő szervezetek által kezdeményezett és kidolgozott kistérségi integrált fejlesztési programok része.
Támogathatók :
Programok, projektek:
Támogathatóság formája:
A kistérségi szempontrendszer, illetve feladatlista az adott kistérségi programcsomag melléklete és nyilvánosan hozzáférhető.
A programban szereplő projekt-megvalósítók a vonatkozó nyílt, illetve célzott pályázati rendszerbe
n pályáznak, és az ott megfogalmazott feltételeket teljesíteniük kell.2. A Kistérségi programalapból közvetlenül is finanszírozhatók olyan komplex programok, projektek, amelyek teljes körűen megfelelnek a PHARE elveknek.
II. Integrált Kistérségfejlesztési Programcsomag
Feladatok |
Alkalmazott pályázati eljárás |
Tám.keret összeg, forrás |
Saját erő |
Program menedzselő és döntéselőkészítő szakbizottság |
Felelős szervezetek, intézmények |
A feladat végrehajtás ütemezése |
Várható eredmények |
II.A Kistérségi és helyi gazdaságfejlesztési stratégiák, programtervek és projektmegvalósíthatósági tanulmányok
Az adott kistérség fejlesztése szempontjából stratégiai jelentőségű fejlesztési projektek megvalósíthatósági tamulmánytervei elkészítésének támogatása. |
Nyílt pályáztatás |
*60 MFt ( EU-HUN Kistérségi Alap) |
min. 10 % |
Kistérségfejlesztési szakbizottság (meghívott független szakértők, 5 fő) |
MFÜ, RKK, ME |
II. negyedév |
Helyi prioritások és döntéselőkészítés, egységes kistérségi programrendszer mint a megyei program alapja |
II.B . Kistérségi komplex fejlesztési programok, projektek megvalósításának támogatása. Kistérségi fejlesztő szervezetek és a gazdaság és közösségfejlesztés egyéb helyi szereplőinek együttműködése során kidolgozott, a megyei program célkitűzéseibe és a már elkészült részstratégiákba illeszkedő, egy kistérségre vagy annak részére, esetleg több kistérség területére vonatkozó integrált térségfejlesztési programok befogadása és részleges finanszírozása.( Kisebb fizikai infrastruktúra fejlesztések a vállálkozásfejlesztés feltételeinek javítása érdekében, a szociális feszültség újszerű, hatékony kezelése, humán erőforrás fejlesztés, az önkormányzati és magán szféra együttműködésén alapuló, közösségi indíttatású gazdaságfejlesztés) |
N yílt pályáztatás |
*290 MFt ( EU-HUN Kistérségi Alap) |
min. 25 % ebből max. 15% apport (KPA finanszírozási rend) |
-"- |
MFÜ, Kamarák |
II. negyedév |
Komplex fejlesztési programok programszerű működtetés |
Mindösszesen: 350 EU- HUN * Az Alap 130 MFt integrált állami forrásból és 220 MFt PHARE ( 1,1 M ECU ) forrásból tevődik össze. A programcsomagot kiegészíti az 1996. évi állami forrásból, a kistérsége adott támogatás melynek összege 90 M Ft volt. |
1996-ban elindított kistérségi programok, és hálózatfejlesztés folytatási lehetőségét lásd. a I.C/2 Célzott speciális fejlesztéseknél
III. TÉRSÉGI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSI
PROGRAMCSOMAG
III.A.
A megyei stratégiában szereplő (gazdaságfejlesztés fizikai feltételrendszeréhez kapcsolódó) fejlesztések programja:
A/1. Önkormányzati infrastruktúra fejlesztés:
Metodika
A Kormányhatározat alapján a megyére lebontott 205 mFt Vízügyi Alap keretösszegének megpályázása az MTT által, ezután az alapra vonatkozó törvényhez igazodva kerül a célterületekre vonatkozó megyei pályázati rendszer meghirdetése. A megyei döntéselőkészítést az infrastruktúrális szakbizottság végzi, döntéshozó az MTT, a szerződéskötés és folyósítás az alapra vonatkozó feltétel szerint történik.
A/2. Környezetvédelmi fejlesztések:
Metodika
A Kormányhatározat alapján a megyére lebontott 386 MFt Központi Környezetvédelmi Alap keret összegének megpályázása az MTT által; ezután az alapra vonatkozó törvényhez igazodva kerül a célterületre vonatkozó megyei pályázati rendszer meghirdetésre. A megyei döntéselőkészítést az infrastruktúrális szakbizottság végzi , döntéshozó az MTT, a szerződéskötés és folyósítás az alapra vonatkozó feltétel szerint történik.
A/3. Környezetvédelmi közhasznú munkaprogram
A megyei programban szereplő környezetvédelmi jellegű, környzetrehabilitációs munkák elvégzése, illetve a felhagyott iparterületek környezetvédelmi újrahasznosítása közhasznú foglalkoztatás keretén belül.
A Kormányhatározat alapján a megyére lebontott keretösszeg 500 mFt Foglalkoztatási Alap. A pályázati kiírást, a döntéselőkészítést és a szerződések megkötését a B.-A.-Z. Megyei Munkaügyi Központ végzi, a döntést a Megyei Munkaügyi Tanács hozza meg az MTT-vel kötött keretszerződésben foglaltak alapján.
III.B. Egyéb fejlesztési programok
B/1. Területi kiegyenlítő támogatás
Az Országgyűlés vonatkozó határozatában foglaltak alapján kerülnek meghatározásra a célok, a megyei prioritások a későbbiekben kerülnek meghatározásra.
B/2. A megyei program végrehajtását elősegítő, illetve az aktualizálás alapján feltétlenül támogatandó programok
Az Országos Közmunkatanács által meghirdetett célok közül a megyében jól körvonalazhatók azok a programok, melyek egyértelműen szolgálják a megyei stratégia végrehajtási hatékonyságának növelését (pl. környezetvédelmi, belvíz, hulladékgazdálkodási, középületek felújítása, illetve, az életminőség javítása terén elvégzendő fejlesztések) és ezen túlmenően jelentős többletforrások bevonására nyílik lehetőség. (A foglalkoztatás-bővítő hatása is lényegi szempont.)
Amennyiben a területfejlesztési tanács ezekben a célcsoportokban jelentős kézzelfogható eredményeket kíván elérni, úgy célszerű a megyei területfejlesztési forrásokból egy meghatározott nagyságrendű összeget (100-200 millió) elkülöníteni arra, hogy a Közmunkatanácstól elnyerhető, a foglalkoztatással összefüggő közvetlen költségek kiegészítéseként a beruházások anyag és anyagjellegű ráfordításait finanszírozza.
Ennek forrása lehet az integrált alap, illetve a területi kiegyenlítő támogatásnak várhatóan a témához kapcsolódó részei. (Amennyiben a helyi forrásokból ez a kiegészítés nem történik meg, úgy a korábbi gyakorlatnak megfelelően csak egyszeri pénzfelhasználás történik, melynek eredménye kizárólag a kommunális szolgáltatásban realizálható, a kiegészítés esetén azonban beruházásokat, felújításokat, zöldfelület fejlesztést, st
b. lehet megvalósítani és ez egybeesik a Közmunkatanács pályázati céljaival.)A programhoz kapcsolódhatnak időközben megjelenő pályázati források is . (pl. OFA)
Mindezek a programok jelentős mértékben hozzájárulnak az integrált program céljainak végrehajtásához direkt, vagy indirekt módon. Egyrészt komplexebbé teszik a megvalósítást, másrészt megfelelő alapot, hátteret szolgáltatnak az egyes alprogramok, műveletek végrehajtásához (fejlett infrastruktúra, életminőség javulás, környezeti kultúra növelése - mindezek rendkívül fontos szempontok mind a befektetők idevonzásában, mind az idegenforgalom fejlesztésében.)
1. sz. melléklet
A PÁLYÁZATI RENDSZER METODIKÁJA
A pályázati rendszert az MTT határozza meg.
A pályázati kiírás a következőket tartalmazza:
A döntési kritériumokat szintén az MTT határozza meg. A kritériumok kisszámúak, a megyei gazdasági szükségszerűségekre épülnek. (3.sz. melléklet)
A pályázati felhívást, a részletes pályázati útmutatót, a pályázati formanyomtatványt (egységcsomag) az említett pályázati feltételek és döntési kritériumok figyelembevételével a Fejlesztési Ügynökség dolgoztatja ki, bevonva a Kincstárat és a Pénzintézetet.
A pályázatokat a MTT hirdeti meg.
A pályázók tájékoztatását, a szaktanácsadást a Fejlesztési Ügynökség és az általa megbízott szervezet végzi. A pályázatok befogadását valamint az előszűrést az Államkincstár végzi a kidolgozott szabályok, eljárások alapján.
Az Államkincstár a pályázati kiírásnak formailag megfelelő pályázatokat továbbítja a Megyei Fejlesztési Ügynökséghez.
Az Ügynökség szervezi a pályázatok döntéselőkészítését.
A pályázatok értékelésében résztvesznek:
A támogatási listát az MFÜ terjeszti be az MTT felé, figyelembe véve a pontszámokat és a minimum pontszámra vonatkozó jóváhagyott (6o % ) limithatárt.
A döntést MTT hozza meg, és a Megyei Fejlesztési Ügynökség közreműködésével kiadja támogatási határozatait.
A nyertes és az elutasított pályázók kiértesítését az Ügynökség végzi.
A MTT a támogatási és finanszírozási szerződések előkészítésével megbízza az Államkincstárt. A támogatási szerződéseket
az MTT elnöke vagy alelnöke írja alá.
Finanszírozás, folyósítás
A pályáztatás ütemezése
Meghirdetés: a program Kormány által történő elfogadását követően
Beadás folyamatosan, végső határidő: 1997. szeptember 30.
Döntés: kéthavonta
A montiroring tevékenység az MTT által jóváhagyott eljárások, módszerek és ütemzés alapján történik. ( 5. sz. melléklet)
2. sz. melléklet
JAVASOLT TÁMOGATÁSI MÉRTÉKEK,
a támogatási célok függvényében
Ipar és Szolgáltatás
1.Piacképes új termék és technológia |
30 % |
2. Ha termelési integráció |
+ 10 % |
3. Ha export min 50 % |
+ 10 % |
4. Ha munkahelyet teremt (max. 1 MFt/új munkahely 50 munkahely fölött 1,2 Mft /új munkahely) |
+ 30 % |
5. Megyei stratégiának való megfelelőség ( pl. környezet védelem) |
+ 10 % |
Max. 75 |
Agrár I./a 3/1997 (I.18.) FM r. VI. fej. 20 sz. mellékletéhez kapcsolódó kiegészítő támogatás
1.Az ágazati céloknak való megfelelősség |
10 % |
2. Ha munkahelyet megtart |
+5 % |
3. Ha termelési integráció |
+5 % |
4. Ha munkahelyet teremt (max. 1 Mft/ új munkahely) |
+30 % |
6.Kedvezőtlen adottságú) |
+5 % |
7.Megyei stratégiának való megfele lőség (pl. környezet védelem) |
+5 % |
8.Ha export min. 50 % |
+5 % |
Maximum 75 %* |
* A maximum 75 % korlát együtt értendő az országos FM támogatással
Agrár II.
Az új mezőgazdasági gép vásárlása |
max. 10% |
Idegenforgalmi szálláshely + kapcsolódó meglévő programokra
1. Minimum középkategóriájú szálláshely létrehozása vagy fejlesztése |
30 % |
1./2. Idegenforgalmi programot biztosító beruházás, amennyiben meglévő szálláshelyhez tartozik |
+ 30 % |
1./3. Komplex idegenforgalmi fejlesztéshez kapcsolódó képzés és PR (szálláshely, szolgáltatás) |
+ 15 % |
1./4. Ha műemlék v. műemlék jellegű épület |
+ 10 % |
1./5. Megyei idegenforgalmi programok összekapcsolása |
+ 10 % |
Maximum 75 % |
1. Idegenforgalmi program jellegű szolgáltatás létrehozása meglévő szálláshely bázishoz (pl. lovas pálya, szauna, golf) |
50 % |
2. Benne a PR-rel + képzés |
+ 15 % |
3. Munkahelyteremtéssel |
+ 10 % |
4. Megyei idegenforgalmi programok összekapcsolása |
+ 10 % |
Maximum 75 % |
Speciális térségi és gazdaságfejlesztési támogatások
Vállalkozás |
Önkorm. |
|
|
Max. 75 % |
Max: 100% |
2. Munkahelyteremtéssel járó humán infrastruktúra fejlesztés ( munkahelyenként igényelhető támogatás max. 1 MFt) |
Max. 75% |
Max. 100% |
Az 1997-ben támogatásra javasolt ágazati célrendszer a megyei integrált program prioritásainak megfelelően ágazatonként kerül részletes kidolgozásra, melyet a kiírás és az egység csomag tartalmazni fog.
3. sz. melléklet
PRIORITÁSOK, BÍRÁLATI SZEMPONTOK
a) pénzintézeti értékelés:
Pontozást végzi |
||||
|
1-25 |
Megbízott pénzintézet |
||
(5 pont alatt nem támogatható) |
||||
(10 millió forint= 1 pont) |
1-10 |
Megbízott pénzintézet |
||
b) Szakmai értékelés
|
||||
|
0-15 |
Érintett kamara |
||
|
0-15 |
Érintett kamara |
||
|
0-10 |
Érintett kamara |
||
c) Kistérségi (és /vagy megyei stratégiába illeszkedés) értékelése
|
||||
|
0-10
0-20 |
Érintett kistérs. társ.
Érintett kistérs. társ |
||
1-5 5 pont 5-10 8 pont 10-50 15 pont 50- 20 pont |
0-20 |
Érintett kistérs. társ |
||
d) Megyei értékelés
|
||||
|
0-10 |
MFÜ |
||
(a gazdasági kiegyenlítő hatás érvényesítése érdekében, a MTT döntése alapján kerül meghatározásra). |
1-1,5 szorzó az összpontszámra vonatkoztatva |
MFÜ |
4. sz. melléklet
GARANCIÁLIS FELTÉTELEK
Pályázói biztosítékok
Az alábbiak valamelyike, vagy több biztosíték kombinációja szükséges, az igényelt támogatás 150% mértékéig.
1.) Jelzálog felajánlás tehermentes ingatlanra
Csatolandó:
Az ingatlanon a megvalósuló jövőbeni fejlesztés értéke csak akkor lehet a jelzálog tárgya, ha erre a Fejlesztési Tanács egyedi engedélyt ad.
2.) Jelzálog felajánlás gépekre, eszközökre, berendezésekre.
Elsősorban a fejlesztés keretében beszerzendő gépekre, beszerzési értéken.
Egyéb gépek esetén könyv szerinti nettó érték, vagy a hivatalos értékbecslés alapján.
A pályázónak vállalnia kell, hogy a felajánlott gépekre biztosítást köt és azt a KTM javára engedményezteti.
Egyéb speciális feltételek
Minden pályázat esetén:
A beruházási céltól függően az alábbi hatósági állásfoglalások szükségesek:
Ha a pályázó önkormányzat, akkor testületi határozat szükséges a beruházás megvalósítási szándékáról, ütemezéséről, és a szükséges saját forrás biztosításáról (összegszerűen és az ÁFÁ-ra kitérve).
Pénzügyi feltételek:
Forrás oldalról
A pályázat számadatainak számszaki megfelelősége, összhangja. A szükséges saját forrás rendelkezésre állásának bizonyítása (számlavezető bank nyilatkozata a pályázó pénzügyi helyzetéről).
Eszköz oldalról
Kiegészítő feltételek:
Szerződéskötési feltételek
A MFÜ egyedi határozatot küld a Kincstárnak és a pályázat nyertesének. A támogatási szerződés megkötéséhez szükséges feltételek teljesítéséről a pályázó kiértesítésre kerül a Kincstár részéről.
A szerződéskötés követelményei:
5. sz. melléklet
MONITORING, ELLENŐRZÉS
Előzetes írásbeli értesítés (8 nappal előtte) alapján, megbízólevél birtokában végezhető.
Az ellenőrzés kiterjed:
1. Projekt monitoring
2. A program monitoringját az MFÜ végzi az általa megbízott szakértők és intézmények bevonásával.
A vizsgálat kiterjed:
A vizsgálat munkmódszerei:
3. A monitoring és ellenőrzés dokumentumai: