16/1998. (VI. 3.) KTM rendelet
a településrendezési és építészeti tervpályázatok részletes szabályairól
Az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Étv.) 62. § (2) bekezdése h) pontjának felhatalmazása alapján a következőket rendelem el:
Általános rendelkezések
1. § (1) A rendelet hatálya az Étv. 32. §-ának (5) bekezdésében foglalt tervpályázatokra terjed ki.
(2) Tervpályázatot kell kiírni
a) az Étv. 32. §-ának (7) bekezdésében előírtak szerint, valamin
tb) ha azt jogszabály elrendeli.
(3) Településrendezési és építészeti tervpályázatot kizárólag e rendelet szabályai szerint lehet kiírni és lebonyolítani, függetlenül attól, hogy a tervpályázat kiírása és lebonyolítása kötelező-e vagy sem.
(4) A rendelet
hatálya nem terjed ki azon esetre, amelyben a tervezés kezdeményezője (építtető, döntésre jogosult szerv vagy személy) egyidejűleg több tervezőtől, külön-külön tervezői szerződés alapján kér tervjavaslatot.2. § (1) A tervpályázat a részt vevő pályázók köre szerint nyilvános vagy meghívásos lehet, amelyet a tervezési feladat nagyságától, bonyolultságától és körülményeitől függően a kiíró határoz meg.
(2) A tervpályázatot a 3. §-ban foglaltak kivételével nyilvánosan kell kiírni.
(3) A tervpályázatot titkosan kell lefolytatni.
(4) A titkosság biztosítása érdekében
a) a pályaművet tartalmazó csomagot, az egyes munkarészeket jeligével, névaláírással ellátni, vagy egyéb, titkosságot sértő módon megjelölni nem szabad, és a pályamű nem tartalmazhat olyan utalást sem, amelyből a szerző személyére vagy munkahelyére következtetni lehet,
b) a pályázók nevét, lakcímét, székhelyét, illetve a kiírásban kért egyéb adatait a pályaműhöz lezártan kell csatolni,
c) a díjazásban, illetve megvételben részesített pályaművek szerzőinek adatait a bírálóbizottság csak a bírálat lezárását követően ismerheti meg, és hozhatja nyilvánosságra,
d) a díjazásban, megvételben nem részesített pályamű szerzőinek adatait - a pályázó felhatalmazása nélkül - a bírálóbizottság nem ismerheti meg, azo
kat nem hozhatja nyilvánosságra.3. § (1) Meghívásos tervpályázatot akkor lehet kiírni, ha a feladat eredményes megoldására meghatározott résztvevők alkalmasak.
(2) Meghívásos tervpályázatra a kiírónak legalább öt meghívottat kell felkérnie. A felkérést a
meghívott pályázónak vissza kell igazolnia. Amennyiben a felkérésben meghatározott határidőre a pályázó nem igazolja vissza a meghívást, másik pályázót kell felkérni. A felkért pályázók nevét valamennyi meghívottal közölni kell, és a kiírásban meg kell hirdetni.(3) A meghívottak részére a kiírásban külön meghatározott feltételek szerint meghívási díjat kell biztosítani. A meghívott pályázó a meghívást nem adhatja át másik személy részére.
4. § (1) Tervpályázatot
a) tervezési ötletpályázatként, vagy
b) tervezési versenypályázatként
kell kiírni.
(2) A tervezési ötletpályázat a tervezési feladatok tervkoncepciójának szakmai megalapozását, a kiírói igények részletes tisztázását, a tervezési program kidolgozását szolgálja. Tervezési ötletpályázat kiírható tervez
ési versenypályázat szakmai előkészítésére is, ha a kiíró ezt a szándékát a tervpályázat kiírásában közli.(3) A tervezési ötletpályázattal kapcsolatban a kiírót a díjazott vagy megvásárolt tervpályázatok szerzőjével szemben további tervezési megbízási kötelezettség, a pályázót vállalási kötelezettség nem terheli, kivéve, ha a tervpályázati kiírás erre vonatkozóan ettől eltérő pályázati feltételeket tartalmaz.
(4) A tervezési versenypályázat - az építési engedélyezési eljárást megelőzően - a tervezési feladat megvalósításra alkalmas tervjavaslatainak kiválasztására, illetve ennek alapján a tervezői megbízás szakmai feltételeinek előzetes tisztázására szolgál.
(5) Tervezési versenypályázat kiírójának a megbízásra vonatkozó feltételeket a tervpályázat kiírásában meg kell határoznia.
(6) A bírálóbizottság által eredményesnek nyilvánított tervezői versenypályázat esetén a megbízás kizárólag a kiírásban meghatározott vállalási feltételekkel, a zárójelentés szakmai ajánlásait figyelembe véve adható ki.
(7) A bíráló
bizottság által eredménytelennek nyilvánított tervezői versenypályázat esetén a bírálóbizottság a zárójelentésben tesz javaslatot a tervpályázat megismétlésére és a lebonyolítás módjára.A tervpályázat közreműködői
5. § A tervpályázat közreműködői:
a) a kiíró (társkiíró),
b) a bírálóbizottság,
c) a pályázó.
A tervpályázat kiírója és társkiírója
6. § (1) A tervpályázat kiírója az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki (amely) az adott tervezési feladat vona
tkozásában rendelkezési és döntési jogosultsággal, valamint a tervpályázat lebonyolításához szükséges pénzügyi fedezettel rendelkezik.(2) A tervpályázat társkiírója az a tervpályázat eredményességében érdekelt természetes vagy jogi személy, illetve jogi s
zemélyiséggel nem rendelkező szervezet, aki (amely) a tervpályázat kiírásában és lebonyolításában a kiíróval együtt működik közre.(3) A kiíró feladata:
a) a tervpályázat céljának és jellegének meghatározása,
b) a tervpályázat pénzügyi fedezetének biztosítása,
c) a bírálóbizottság felkérése, megbízása, munkafeltételeinek biztosítása, díjazása,
d) a tervpályázati feladat meghatározása, a kiírás elkészítése és meghirdetése,
e) a tervpályázat lebonyolítása,
f) a tervpályázat eredményének kihirdetése, a pályadíjak kifizetése,
g) a pályaművek jogszabály szerinti felhasználása és hasznosítása.
(4) A kiíró felelős a tervpályázat kiírásának és lebonyolításának szakszerűségéért és jogszerűségéért.
(5) A kiíró köteles a pályázók számára a tervpályázatra vonatkozóan megkülönböztetés nélküli azonos információkat biztosítani.
A tervpályázat bírálóbizottsága
7. § (1) A bírálóbizottság - a tervpályázat tárgyában magas szintű elméleti és gyakorlati ismeretekkel rendelkező személyek testülete - a kiíróval kötött megállapodás szerint végzi munkáját, megbízása a tervpályázat meghirdetésétől a zárójelentés aláírásáig tart.
(2) A bírálóbizottság résztvevői: az elnök, a szakmai titkár, a bírálóbizottsági tag és a bírálóbizottsági szakértő.
(3) Szavazásra jogosult az elnök (társelnök), a szakmai ti
tkár és a tagok. A szavazásra jogosultak száma páratlan, 5-11 fő lehet, és legalább kétharmadának rendelkeznie kell a pályázókkal szemben szakmai követelményként előírt szakképesítéssel.(4) A bírálóbizottság résztvevői a szakmai kamarák, szakmai szervezetek, szakminisztériumok, országos hatáskörű szervek, felsőoktatási intézmények erre felkért képviselői, illetve független, a tervpályázat tárgyában képzett magánszemélyek lehetnek.
(5) A tervpályázat tárgyában a szakterületileg illetékes szakmai kamara és a
helyi önkormányzat szakmai képviseletét minden esetben -, kötelezően kiírandó, jelentős (kétszázmillió forint értékhatárt meghaladó) beruházás esetén pedig a szakterületileg illetékes minisztérium képviseletét - a bírálóbizottságban biztosítani kell. A beruházás értékhatárát a tervpályázat kiírása idején becsült értékének megfelelően és az általános forgalmi adó nélkül kell számítani.(6) A bírálóbizottságban társelnök közreműködését akkor kell biztosítani, ha az elnök nem rendelkezik a pályázókkal szemben szakmai követelményként előírt szakképesítéssel.
(7) A bírálóbizottságban jogi végzettséggel rendelkező jogi szakértő működik közre. Feladata a tervpályázati kiírás és lebonyolítás jogszerűségének biztosítása, valamint a tervpályázat lebonyolítása során a folyamatos jegyzőkönyv vezetése.
(8) A kiíró a (7) bekezdésen túlmenően szükség szerint más szakértőket is felkérhet, akik a bírálóbizottság munkáját meghatározott szakkérdések véleményezésével segítik. A tervpályázat kiírásában meghirdetett szakértők mellett, szakértőt - további szakkérdések véleményezésére - a kizáró okok figyelembevételével a pályázat benyújtását követően is be lehet vonni.
(9) Akadályoztatás esetén a bírálóbizottság elnökét a társelnök, tagját - szükség esetén - a kiírásban meghirdetett póttag helyettesíti. A bírálóbizottságba az elnök által behívott póttag a tagokkal azonos jogokkal és kötelezettséggel rendelkezik.
8. § A bírálóbizottság feladata:
a) a tervpályázatra benyújtott pályaművek pártatlan és szakszerű elbírálása,
b) a kiírásban meghirdetett tervpályázati célt legjobban megvalósító pályaművek meghatározása, ötletpályázat esetén rangsorolással, versenypályázat esetén rangsorolással vagy rangsorolás nélkül,
c) a pályaművek részletes indoklással ellátott írásbeli értékelése, minős
ítése, a zárójelentés elkészítése,d) az eljárás során az összeférhetetlenségre, továbbá - a tervpályázat jellegétől függően - a titkosságra vonatkozó előírások betartása,
e) a tervpályázati díjak odaítélése.
9. § (1) A bírálóbizottság a döntéseit testület
ként, egyszerű szótöbbséggel hozza. A bírálóbizottság határozatképességéhez a szavazásra jogosultak kétharmadának jelenléte szükséges. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. A bírálóbizottság bármely résztvevője a bírálati munka során jogosult ellenvéleményét vagy külön véleményét jegyzőkönyvben rögzíteni.(2) A bírálóbizottság munkája nem nyilvános.
(3) A bírálóbizottság résztvevői az általuk bírált tervek továbbtervezésében tervezőként, szakértőként, illetve tanácsadóként nem vehetnek részt.
(
4) Meghívásos tervpályázat esetén a bírálóbizottság résztvevője nem lehet olyan személy, akinek a bírálóbizottságban való részvétele a meghívott pályázóval szemben kizáró okot jelentene.A pályázó
10. § (1) A pályázó az a természetes vagy jogi személy, ill
etve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet,a) aki (amely) a tervpályázati kiírásban meghirdetett tervezési feladat elkészítésére vállalkozik, és
b) aki (amely) azzal, hogy pályaművét benyújtotta, a tervpályázati kiírás feltételeit magára nézve kötelezőnek elfogadja, illetve,
c) akivel (amellyel) szemben kizáró ok nem áll fenn.
(2) Kizáró ok áll fenn azzal a pályázóval szemben, aki a bírálóbizottság meghirdetett bármely résztvevőjének
a) hozzátartozója [Ptk. 685. § b) pontja],
b) munkaviszony szerinti közvetlen felettese vagy beosztottja,
c) egy éven belül közös tervpályázatban vagy egyéb szerzői jogvédelem alá eső alkotásban szerzőtársa vagy munkatársa volt.
(3) Nem lehet pályázó olyan gazdálkodó szervezet, amelynek vezető tisztségviselője, vagy abban tulajdonosi részesedéssel rendelkező személy, illetőleg ezek hozzátartozója a bírálóbizottság tagja.
(4) Nem lehet pályázó az a személy, aki a tervpályázat kiírásában vagy annak előkészítésében részt vett.
(5) Meghívásos tervpályázaton nem lehet pályázó, aki (amely) a kiírásban nincs meghirdetve.
(6) A pályázó a pályaművéhez csatoltan
a) nyilatkozatban megtilthatja a díjazásban, vagy megvételben nem részesült pályaművének nyilvánosságra hozatalát,
b) nyilatkozik, hogy a tervezési versenyt követően, megbíz
ás esetén a tervezési feladat további feldolgozására vállalkozik-e, és ehhez a külön jogszabály szerinti jogosultsággal rendelkezik.(7) A pályázó a tervpályázaton egy pályaművel vehet részt. A pályamű csak egy megoldást tartalmazhat, kivéve, ha a tervpályázati kiírás erre vonatkozóan eltérő feltételeket tartalmaz.
A tervpályázatok kiírásának és lebonyolításának részletes szabályai
11. § (1) A tervpályázati kiírás tervpályázati hirdetményből, részletes programból és mellékletekből áll.
(2) A tervpályázati hirdetménynek tartalmaznia kell:
a) a kiíró(k) megnevezését,
b) a tervpályázat tárgyát, célját és jellegét,
c) a tervpályázaton való részvétel feltételeit,
d) a tervpályázati kiírás beszerzésének helyét, költségét,
e) a pályaművek benyújtásának helyét, módj
át és határidejét,f) a tervpályázatra vonatkozó kérdések feltevésének, valamint a válaszok megadásának módját és határidejét,
g) a pályaművek díjazására és megvételére szánt összeget, ezen belül a díj legnagyobb és a megvétel legkisebb összegét,
h) a bírá
lóbizottság elnökének (társelnökének), titkárának, tagjainak (póttagjainak) és a kiírás időpontjában ismert szakértőinek nevét és az általuk képviselt szervezetet vagy munkahelyet,i) a tervpályázati kiírás részletes programjának és mellékleteinek tartalomjegyzékét,
j) a pályaművek benyújtandó munkarészeinek megnevezését, léptékét és formai előírásait,
k) az eredményhirdetés helyére és időpontjára vonatkozó információkat,
l) a szabadalmi bejelentés alatt álló munkarészek megjelölésének módját,
m) a díjazásb
an vagy megvételben nem részesült pályaművek visszaadásának módját,n) tervezési versenypályázat esetén a megbízásra vonatkozó feltételeket,
o) meghívásos tervpályázat esetén a meghívott pályázók nevét.
(3) A tervpályázatok részletes programjának tartalmaznia kell:
a) a tervpályázati feladat részletes leírását, a tervpályázat szempontjából szükséges adatokat, alkalmazandó irányelveket, szükség szerint utalva a hatósági előírásokra, normatívákra,
b) a tervpályázat kidolgozásához felhasználható, ki nem adott, de tanulmányozható anyagok megtekintésének helyét, módját,
c) a tervpályázat kidolgozása során figyelembe veendő lényeges adatokat (várostörténet, településszerkezet, területrendezési vonatkozások, területfelhasználás, műemléki védettség, közlekedés, közi
ntézmény-ellátottság),d) az objektív összehasonlítást megkönnyítő, a pályázó által szolgáltatandó adatok kérdőlapját,
e) a pályaművek elbírálásának szempontjait, e szempontok fontossági sorrendjét,
f) a formai és tartalmi előírásokat, megkülönböztetve az ajánlott, illetve kötelezően betartandó követelményeket.
(4) A mellékleteknek tartalmaznia kell:
a) a tervezési terület alaptérképét, helyszínrajzát, szükség esetén geodéziai adatokat,
b) a tervpályázati feladat megismeréséhez és a pályamű elkészítéséhez szükséges térképeket, vizsgálatokat, tervi előzményeket, fényképeket stb.,
c) címzéslapot, borítékot a pályázók adatainak és a díjazás, illetve megvétel százalékos arányának feltüntetésére szolgáló adatlappal.
(5) A tervpályázati kiírás beszerzésének árát a kiíró határozza meg, ami legfeljebb a kiírás elkészítésének költségéig terjedhet.
(6) A tervpályázat kiírását átvevő személyek nevét és lakcímét a kiírónak jegyzékbe kell foglalni.
(7) A nyilvános tervpályázati hirdetményből készített rövidített tervpály
ázati felhívást, amely legalább a (2) bekezdés a)-d) pontjaiba foglaltakat tartalmazza, a kiírónak a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium hivatalos lapjában, valamint a szakmai kamarák hivatalos tájékoztatójában, továbbá legalább egy országos és egy helyi lapban meg kell hirdetnie. A kiíró ezen túlmenően más módon is gondoskodhat a tervpályázat meghirdetéséről.A tervpályázattal kapcsolatos határidők és a pályaművek benyújtása
12. § (1) A pályaművek benyújtásának határidejét a feladat összetettségének figyelembevételével úgy kell megállapítani, hogy a pályaművek megfelelő elkészítésére elegendő idő, de legalább 3 hónap álljon rendelkezésre. A benyújtás időpontjának - postai úton történő benyújtás esetén - a postai bélyegző keltét kell tekinte
ni.(2) A tervpályázattal kapcsolatos kérdések feltevésének határidejét úgy kell meghatározni, hogy a válaszokat valamennyi pályázó a pályamű benyújtásának határideje előtt legalább 8 héttel kézhez kaphassa.
(3) A kiíró legfeljebb a kérdésekre adott válaszo
k időpontjáig a tervpályázat kiírását módosíthatja, illetve a tervpályázat lebonyolításától visszaléphet. Ez utóbbi esetben a kiírás árát az azt megvásárolt pályázóknak vissza kell téríteni.(4) A kiíró a pályaművek benyújtásának határidejét indokolt esetben meghosszabbíthatja. A pályaművek benyújtásának új határidejéről, valamint a megváltozott határidőkről szóló közleményt az eredeti határidő lejárta előtt legalább harminc nappal a 11. § (7) bekezdésében foglaltak szerint közzé kell tenni, és erről a ter
vpályázati kiírást átvevő személyeket közvetlenül is tájékoztatni kell.(5) A pályaművek a tervpályázati kiíráshoz csatolt címzéslap felhasználásával kizárólag postai úton nyújthatók be.
(6) A kiírónak a benyújtott pályaművek átvételéről az azonosításhoz szükséges adatokat (átvételi sorszám és időpont), illetve - postai kézbesítés esetén - a pályamű csomagolásán található postabélyegző keltét (a postai feladóvevény számát) tartalmazó átvételi jegyzőkönyvet kell készíteni.
A pályaművek elbírálása
13. § (1) A
pályaművek elbírálásának szempontjai a tervpályázati kiírásban és a pályázók kérdéseire adott válaszokban meghatározott követelményektől nem térhetnek el.(2) A bírálóbizottság a bírálatból kizárja:
a) a határidő után benyújtott pályaművet, bontás nélkül,
b) azt a pályaművet, amely a kiírás tartalmi követelményeitől eltér, valamint
c) a titkosságot a 2. § (4) bekezdés a) és b) pontja értelmében sértő pályaműveket.
(3) A bírálóbizottság a bírálati munkáról, a tervpályázat lebonyolításáról, értékeléséről, a pályaművek rangsorolásáról, valamint a díjakról és a megvételekről hozott döntéséről folyamatos jegyzőkönyvet és zárójelentést készít.
(4) A folyamatos jegyzőkönyvben a bírálati munkával kapcsolatos minden lényeges eseményt rögzíteni kell. A folyamatos jegyzőkönyvet a bírálóbizottság résztvevőinek alá kell írniuk.
(5) A határidőben benyújtott pályaműveket a bírálóbizottság jelenlétében kell felbontani, és a pályaművek valamennyi munkarészét külön bírálati sorszámmal kell ellátni. A bontásról jegyzőkönyvet kell készíteni (bontási jegyzőkönyv), amelynek a pályaművek bírálati sorszámát, továbbá a pályaművek munkarészeinek megnevezését és darabszámát kell tartalmaznia. A bontási jegyzőkönyvet a folyamatos jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
(6) A bírálóbizottság a terv
pályázattal kapcsolatos összegző megállapításait zárójelentésben teszi közzé. A zárójelentésnek tartalmaznia kell:a) a tervpályázat célját, tárgyát és jellegét,
b) a lebonyolítás rövid ismertetését, a beérkezett pályaművek számát és állapotát,
c) a tervpá
lyázati kiírás szerinti előírások betartását,d) a pályaművek értékelésének szempontjait,
e) a tervpályázat eredményeinek összefoglaló értékelését,
f) a tervpályázat hasznosításának módjára és lehetőségeire tett ajánlásokat,
g) az egyes pályaművekről kiala
kított részletes szakmai bírálatokat,h) a díjazott pályaművek rangsorolását,
i) a díjak és megvételek elosztását, valamint ennek rövid indoklását.
(7) A díjazott, illetve megvásárolt pályaművek szerzőinek felsorolását a folyamatos jegyzőkönyvhöz és a zárójelentéshez külön kell csatolni azok aláírása után. Ha a szerzőkkel kapcsolatban a 10. § (2)-(5) bekezdése értelmében kizáró ok állapítható meg, az érintett pályaművet a tervpályázatból utólag ki kell zárni.
(8) A bírálóbizottság eredménytelennek minősítheti a tervpályázatot, ha egyetlen pályaművet sem talál díjazásra vagy megvételre alkalmasnak. A pályaművek díjazására és megvételére előirányzott összeg arányosan csökkenthető, ha a tervpályázatot a bírálóbizottság a hasznosíthatóság szempontjából csökkent
értékűnek minősíti, illetve, ha meghívásos tervpályázatra egy vagy több meghívott a pályaművét nem nyújtotta be.(9) Eredményes meghívásos tervpályázat esetén a 3. § (3) bekezdésben említett meghívási díjat a meghívott pályázó részére akkor kell kiadni, ha
pályaművét benyújtotta, és a (2) bekezdés értelmében a pályaművel szemben kizáró ok nem merült fel.(10) A tervpályázat eredményét a tervpályázati kiírásban rögzített időpontig a kiírónak ki kell hirdetni, és a zárójelentés egy-egy példányát az eredményhirdetést követő harminc napon belül mindazok részére meg kell küldeni, akik (amelyek) a kiírást megvásárolták, függetlenül attól, hogy pályaművet benyújtottak-e vagy sem.
(11) A díjazott és megvételt nyert pályaművek a kiíró tulajdonába kerülnek, azokat részben vagy egészben további ellenszolgáltatás nélkül felhasználhatja a szerzői jogi védelemre vonatkozó előírások betartásával.
(12) A díjazásban, illetve megvételben nem részesített pályaműveket a kiíró a nyilvános eredményhirdetéstől számított harminc napig köteles megőrizni. A határidő elteltével át nem vett pályaműveket meg kell semmisíteni.
(13) A kiíró a tervpályázatról készült folyamatos jegyzőkönyvet, zárójelentést és egyéb iratokat öt évig köteles megőrizni.
A tervpályázatok pénzügyi fedezete és díjazása
14. § (1) A tervpályázat pénzügyi fedezetét a tervpályázat meghirdetése előtt - ha az előkészítést és a lebonyolítást külön szervezet látja el - az előkészítő és lebonyolítási feladatokat ellátó szervezet bankszámlájára át kell utalni. E nélkül tervpályázat nem hirdethető meg.
(2) A tervpályázat pénzügyi fedezetének mértékét úgy kell megállapítani, hogy a kiírásban meghirdetett díj a tervpályázati feladat nagyságával, bonyolultságával és igényszintjével arányosan, a szakmai gyakorlatban kialakultaknak és az illetékes szakmai kamarák díjszabásra vonatkozó ajánlásainak megfeleljen.
(3) A tervpályázat céljára rendelkezésre álló teljes költségkeretből a kiírás előállításához szükséges költségeket (nyomdai, sokszorosítási, gépelési, postai költségek, térképek, fotók költsége) le kell vonni. Az így megmaradó összeg osztható el a pályaművek díjazására, illetve megvételére, valamint a bírálóbizottság díjazására.
(4) A pályaművek díjazásának, illetve megvételének összege a további tervezői megbízás díjába nem sz
ámítható be.(5) A bírálóbizottság résztvevőit - végzett munkájukkal arányosan - a tervpályázat előkészítésében és a bírálati munka során kifejtett tevékenységükért díjazásban kell részesíteni. A bírálóbizottság díjazására felhasználható keret nem haladhat
ja meg a tervpályázat pénzügyi fedezete (3) bekezdésben felsorolt költségekkel csökkentett összegének 25%-át.(6) Eltérő megállapodás hiányában a tervpályázat elnöke a bizottsági tag díjazásának legfeljebb 140%-ára, szakmai titkára 130%-ára, jogi szakértője a bizottsági taggal egyenlő díjazásra, szakértője a bizottsági tag díjazásának 60-80%-a közötti díjazásra jogosult.
Egyszerűsített tervpályázati eljárás
15. § (1) Az 1. § (2) bekezdésben felsorolt esetekben a tervpályázat egyszerűsített eljárással is lebonyolítható, ha a tervpályázat tárgyát képező építési beruházás értéke a közbeszerzésekről szóló 1995. évi XL. törvény szerinti előminősítési eljárásban irányadó értékhatárt nem haladja meg. Az 1. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott esetekben helyi
önkormányzati rendelet, ettől eltérő alacsonyabb értékhatárt is előírhat.(2) Az egyszerűsített eljárás során:
a) a benyújtási határidő a 12. §-ban meghatározottaktól eltérően is megállapítható, de legalább három hét, illetve a kérdésekre adott választ követően két hét lehet,
b) a beadandó munkarészek száma és kidolgozása, valamint ezzel összefüggésben a pályaművek díjazása az elvégzendő feladattal arányosan csökkenthető,
c) a bírálóbizottság szavazásra jogosult résztvevőinek száma három főre csökkenthető.
(
3) Korszerűsítési és átalakítási munkák esetén - értékhatártól függetlenül - a tervpályázat a (2) bekezdés figyelembevételével, referenciák alapján, a szakmai alkalmasság vizsgálatával is lebonyolítható.(4) Kötelezően kiírandó tervpályázat esetén kizárólag vállalkozási feltételek (tervezési díj, határidő) összehasonlításával, az építészeti-műszaki megoldási javaslatok vizsgálata és szakmai értékelése nélkül tervezési megbízás nem adható ki.
Záró rendelkezések
16. § (1) A tervező- és szakértő mérnökök, valamint építészek szakmai kamaráiról szóló 1997. évi LVIII. törvény 3. §-a (2) bekezdésének d) pontja értelmében a tervpályázati hirdetmény egy példányát a tervpályázat meghirdetése előtt az illetékes szakmai kamarának meg kell küldeni.
(2) A tervpályázat val
amennyi közreműködője, valamint a szakmai kamarák a bírósághoz fordulhatnak a jogorvoslatért, amennyiben a kiírás vagy a lebonyolítás jogszabálysértő volt.17. § (1) E rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.
(2) E rendelet hatálybalépésével e
gyidejűleg a 8/1980. (II. 1.) ÉVM rendelet, valamint a 15/1980. ÉVM közlemény hatályát veszti. Az e rendelet hatálybalépését megelőzően meghirdetett tervpályázatokat a 8/1980. (II. 1.) ÉVM rendelet előírásai szerint kell lezárni.(3) a)
b)
c)