18/1998. (VI. 25.) KTM rendelet
a területfejlesztési koncepciók, programok és a területrendezési tervek tartalmi követelményeiről
A területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 27. §-a (2) bekezdésének b) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:
1. § (1) A területfejlesztési koncepció elkészítésének részletes tartalmi követelményeit az 1. számú melléklet, a területfejlesztési program részletes tartalmi követelményeit a 2. számú melléklet tartalmazza.
(
2) Az országos, kiemelt térségi, regionális, megyei és kistérségi területfejlesztési koncepciók és programok tartalmi követelményei azonosak, kidolgozásuk az adott térségi szintnek megfelelő részletezettséggel történik.2. § A területrendezési terv részletes tartalmi követelményeit, valamint a térségi területfelhasználási kategóriákat és térségi övezeteket a 3. számú melléklet tartalmazza.
3. § (1) Kiemelt térség területrendezési tervét a megye területrendezési terve tartalmi követelményének megfelelően kel
l elkészíteni az alábbi eltérésekkel:a) az ország területrendezési terve egyes kiemelt térségekre vonatkozóan további tartalmi követelményeket is meghatározhat;
b) a kiemelt térség területrendezési terve elfogadásra kerülő munkarészeinek tartalmi elemeit a környezetvédelmi és területfejlesztési miniszter az érintett miniszterek bevonásával esetenként határozza meg. Az elfogadásra nem kerülő tartalmi elemeket a megye területrendezési tervében ajánlásként kell figyelembe venni.
(2) Az érintett megyei önkormá
nyzatok által közösen kidolgozandó, több megyére (régióra) készülő területrendezési tervet a megye területrendezési terve tartalmi követelményének megfelelően kell elkészíteni.(3) A régió, a megye, a kiemelt térség vagy megye egy térsége területrendezési
terve a terv léptékének megfelelő részletességgel tartalmazza az ország területrendezési terve tartalmi elemeit.(4) A régió, a megye vagy megye egy térsége területrendezési terve tartalmazza a kiemelt térség területrendezési terve tartalmi elemeit.
4. § A területrendezési tervek kidolgozása során:
a) a meglévő és tervezett tartalmi elemeket egymástól megkülönböztethető módon kell jelölni;
b) a térségi övezeteket lehetőség szerint térkép-terepazonos vonalakkal vagy jogi határvonalakkal kell lehatárolni, e lehetőség hiányában a további tervezés számára a lehatároláshoz szükséges szempontokat - az övezet céljának megfelelően - meg kell határozni;
c) szimbólummal jelölhetők meg azon létesítmények területei, amelyek nem határolhatók le a terv léptékének megfelelően, de az adott területegységre szabályozási előírás meghatározása indokolt;
d) a műszaki infrastruktúra hálózatokat az alaptérképnek megfelelő pontossággal kell ábrázolni;
e) a térségi övezetek és térségi területfelhasználási egységek pontos területi leh
atárolását és a műszaki infrastruktúra hálózatok tényleges területigénybevételének meghatározását a településrendezési tervek tartalmazzák;f) a legkisebb (ábrázolható) területegység az ország területrendezési terve esetében 25 ha, a kiemelt térség és megye tervében 5 ha nagyságú terület.
5. § A területfejlesztési koncepció, program és a területrendezési terv időtávlatai:
a) rövid táv: 2 évig,
b) középtáv: 3-6 év,
c) hosszú táv: 7-15 év,
d) nagy távlat: 15 éven túl.
6. § A területfejlesztési koncepciókat és
a területrendezési terveket a Területi Információs Rendszerbe történő illeszthetőség követelményeinek figyelembevételével kell kidolgozni. Ennek érdekében:a) a területfejlesztési koncepciók területi egységhez köthető javaslatait települési KSH-azonosítók
kal nyilvántartható módon kell dokumentálni;b) a területrendezési tervek elfogadásra kerülő rajzi munkarészeit az Egységes Országos Térkép Rendszernek (EOTR) megfelelő, 1:50 000 méretarányú - esetenként a feladatnak megfelelő módon csökkentett adattartalm
ú - alaptérképen kell kidolgozni;c)
7. § A területfejlesztési koncepció, illetve területrendezési terv készítésére, kidolgozására kötelezett dönt - egyeztetést követően - arról, hogy az előkészítő fázis munkarészei megfelelnek-e a további tervezés alapjáu
l.8. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba. Rendelkezéseit a hatálybalépését követően kötött szerződések esetében kell alkalmazni.
(2) A rendelet 6. §-ának c) pontja 2000. január 1-jén lép hatályba.
(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a területrendezési tervek tartalmi követelményeiről szóló 9007/1983. (Ép. Ért. 23.) ÉVM közleményt visszavonom.
1. számú melléklet a 18/1998. (VI. 25.) KTM rendelethez
A területfejlesztési koncepciók részletes tartalmi követelményei
I. Előkészítő fázis: a területi egység fejlesztésére ható tényezők rendszerezése, azok értékelése, valamint a fejlesztés lehetséges irányainak vizsgálata.
1. A területi egység külső környezete, e körben: a területi egységre ható külső tényezők áttekintése, a nemzetközi és nemzeti szintű fejlődési irányok, illetve az egyes területfejlesztési szereplők elvárásainak és jövőbeli fejlődési trendjeinek számbavétele
a) a regionális fejlődés nemzetközi (európai, transznacionális, mu
ltiregionális) meghatározottságai, azok lehetséges hatása a területi egységre;b) az Országos Területfejlesztési Koncepció területi egységet érintő meghatározottságai;
c) a térséget érintő, nagyobb térségre vonatkozó területfejlesztési, ágazati koncepciók,
programok hatásainak értékelése;d) a területi egység domináns gazdasági szektorainak nemzetközi és nemzeti fejlődési irányai;
e) a területfejlesztés szereplőinek (önkormányzatok, gazdasági szervezetek, nonprofit szervezetek, háztartások) elvárásai és igényei a területi egység fejlesztéséről;
f) a fejlesztés lehetőségeit meghatározó törvényi, szabályozási feltételek és követelmények.
2. A területi adottságok: a területi egységen belüli tényezők, jelenleg és jövőben rendelkezésre álló források, illetve azok
fejlesztési irányainak, eszközeinek és intézményeinek áttekintése.2.1. A belső erőforrások elemzése:
a) humán erőforrások (demográfiai szerkezet és prognózis, foglalkoztatási viszonyok, humánkapacitások, intézményhálózat);
b) gazdasági bázis (főbb gazdasági ágazatok, azok fejlődési irányai, a gazdasági belső és külső kapcsolatai, a termelési és tevékenységi infrastruktúra állapota, a telepítési tényezők értékelése, a területi innovációs potenciál, a területi egység gazdaságának versenyképességét befolyás
oló tényezők);c) környezet adottságai (természeti adottságok, a környezet és a természet minősége, annak alakítását befolyásoló fontosabb tényezők);
d) infrastruktúra (vonalas rendszerek, létesítmények), a települések intézményi felszereltsége (a lakosság
egészségügyi, szociális, oktatási, kulturális, szabadidő, sport-, kereskedelmi, szolgáltató és igazgatási intézményekkel való ellátottsága, lakásviszonyok);e) településhálózat (településfunkciók értékelése, településhálózat területen belüli és kívüli kapc
solatai - nemzetközi és nemzeti hálózatok, vonzáskörzetek, agglomerációk -, települések közötti feladatmegosztások, együttműködések, mindezek szervezeti és intézményi rendszerei);f) társadalmi környezet (társadalmi szerkezet, kulturális adottságok, értékek, területi identitás).
2.2. A területi egységet érintő különféle fejlesztési koncepciók értékelése (a térségre vonatkozó, kistérségi - domináns - települések fejlesztési koncepcióinak értékelése, a közös elemek meghatározása).
2.3. A területfejlesztés eszköz- és intézményrendszere:
a) a területfejlesztés forrásainak elemzése (nemzetközi, központi költségvetési, területi, önkormányzati források, a gazdasági egységek beruházásai, a különféle szervezetek fejlesztései, a háztartások);
b) a területfejlesztés in
tézményrendszere (szervezet, működés, együttműködés);c) a területfejlesztés hatékonysága (eddigi eredmények, forrás-aktivitás, az intézmények hatása, hiányosságok).
3. A fejlesztés lehetséges irányai: az eddigi fejlődést befolyásoló legfontosabb tényezők összefoglalása, majd azok értékelésével, illetve a külső meghatározottságok figyelembevételével több lehetséges fejlődési irány meghatározása, hatásuk vizsgálata.
3.1. A területi egység fejlesztését befolyásoló tényezők összefoglaló értékelése, azok rendszerezése (az egyes tényezőcsoportok gyengeségeinek és erősségeinek meghatározása, a fejlődés lehetőségei és veszélyei).
3.2. A területi egység fejlesztésének lehetséges irányainak bemutatása (azok tervezett beavatkozásainak együttes környezeti, társadalmi és gazdasági hatásainak értékelése, a fejlesztés forgatókönyveinek kidolgozása).
II. Javaslattevő fázis: területfejlesztési koncepció készítése, az elfogadható, legkedvezőbb fejlesztési irány részletes kidolgozása, az ahhoz szükséges feltételek tételes megh
atározása, a fejlesztési program számára a legfontosabb irányelvek kijelölése.a) A területfejlesztés fő célja, irányai.
b) A területfejlesztés célcsoportjai, azokhoz kapcsolódó részcélok rendszere (célpiramis).
c) A részcélok egymás közötti kapcsolata, a
megvalósításuk tervezett időbeli ütemezése (hosszú, közép-, rövid táv).d) A fejlesztési célok értelmezése a különféle sajátosságokkal rendelkező területi részegységekre (a részcélok és beavatkozás területi egységei).
e) A fejlesztés eszköz- és intézményrendszere.
f) A fejlesztési hatások regisztrálása (igények a területi monitoring rendszerrel szemben).
g) A területfejlesztési koncepció megvalósítása következtében várható környezeti, társadalmi és gazdasági változások és társadalmi reakciók leírása.
2. számú melléklet a 18/1998. (VI. 25.) KTM rendelethez
A területfejlesztési programok részletes tartalmi követelményei
I. Stratégiai program:
a) közép-, illetve rövid távú célpiramis kialakítása, a végrehajtandó közép- és rövid távú feladatok meghatározása, rangsorolása;
b) a megvalósítás lehetséges szereplőinek és a közreműködők körének megjelölése, a megvalósítás mechanizmusának bemutatása;
c) a fejlesztéshez szükséges lehetséges források feltárása, a finanszírozás átfogó rendszerének kialakítása;
d) a program és alprogramok eredményessége kritériumainak, illetve mutatóinak meghatározása, a társadalmi, gazdasági és környezeti beavatkozások hatásainak bemutatása;
e) a program végrehajtásában közreműködő szervezetek közti munkamegosztás, együttműködés és informác
iócsere meghatározása, az érdekérvényesítés rendszere;f) a program egészének, illetve az egyes részprogramoknak végrehajtásáért felelős operatív szervezetek megjelölése;
g) a fejlesztési programok megvalósítását, a társadalmi, gazdasági és környezeti hatá
sok nyomon követését, hatékonyságelemzését és a források felhasználását követő monitoringrendszer meghatározása.II. Operatív program:
1. Alprogramok és részprogramok szerinti csoportosításban:
a) az egyes feladatok elérendő céljainak részletes meghatározá
sa;b) az egyes feladatok végrehajtásának intézkedési és ütemezési terve;
c) a végrehajtásért felelős szervezetek és közreműködők;
d) a megvalósításhoz szükséges források pénzügyi ütemterve (elkülönített alapok, központi célelőirányzatok, egyéb központi fo
rrások, térségi decentralizált, helyi önkormányzati, lakossági, vállalkozói, nemzetközi, hitel- stb. források szerinti bontásban);e) a végrehajtás módja és feltételrendszere;
f) a végrehajtás ellenőrzési rendszere;
g) az eredményesség vizsgálata és értékelése;
h) a teljesítés-igazolás követelményrendszerének kialakítása.
2. A programhoz szükség szerint csatolandók a végrehajtás során készített dokumentumok (műszaki és üzleti tervek, szerződéses kötelezettségvállalások stb.).
3. számú melléklet a 18/1998. (VI. 25.) KTM rendelethez
A területrendezési tervek részletes tartalmi követelményei
A) Definíciók
a) Térségi szerkezeti terv
A térségi infrastruktúra, a térségi területfelhasználás és a településrendszer térbeli rendjét és összefüggéseit ábrázoló terv. A
térségi szerkezeti tervben az alapvető rendeltetés szerint jellemző területhasználat szempontjából térségi területfelhasználási egységek különböztethetők meg.b) Térségi területfelhasználási egység
A térségi szerkezeti tervben kijelölt olyan területegység,
amely a jellemző területhasználat, illetve rendeltetés szempontjából más területegységtől megkülönböztethető. (A területhasználat, illetve rendeltetés akkor tekinthető jellemzőnek, ha annak aránya a területfelhasználási egységen belül minimum 75%-os.)A térségi területfelhasználási egységek:
- nem fedik le szükségképpen a térség területét;
- egymással nem lehetnek átfedésben;
- területére ajánlások, irányelvek állapíthatók meg.
A térségi területfelhasználási egységeket az alapvető rendeltetés szerint jellemző térségi területfelhasználási kategóriákba kell sorolni.
c) Térségi területfelhasználási kategória
A térségi területfelhasználási egységnek a jellemző területhasználatot, illetve rendeltetést kifejező megnevezése.
d) Térségi szabályozási terv
A térség t
erületfelhasználásával, továbbá a környezeti, természeti, táji és épített értékeinek védelmével kapcsolatos követelményeket, korlátozásokat megállapító előírások térségi övezetenkénti térképi, illetve rajzi formában történő ábrázolása. A térségi szabályozási tervben az érvényesítendő szabályozás, illetve korlátozás szempontjából térségi övezetek különböztethetők meg.e) Térségi övezet
A térségi szabályozási tervben kijelölt olyan területegység, amely valamilyen térségi szempontból, illetve érdekből egységes
szabályozást igényel.A térségi övezetek
- nem fedik le szükségképpen a térség területét;
- egymással átfedésben lehetnek;
- területére - egy térségi övezeten belül egységes - területhasználati előírások (kötelezettségek, illetve korlátozások) állapítható
k meg.f) Térségi területrendezési szabályzat
A térségi szabályozási tervben a térségi övezetekre vonatkozó előírások összessége.
g) Területrendezési intézkedési javaslat
A területrendezési tervből következő, illetve a terv érvényesülését elősegítő intézke
dések, feladatok, irányelvek és ajánlások összessége.h) Területrendezési tanulmányterv
Az elfogadott területrendezési tervben nem meghatározott, de a térségi területfelhasználást jelentősen befolyásoló területfejlesztési, illetve ágazati programok és térségi jelentőségű létesítmények és a területrendezési tervek összhangját (a területrendezési terv módosításának szükségességét) vizsgáló döntés-előkészítő tanulmány. A tanulmányterv tartalmi követelményét a vizsgált cél figyelembevételével a megbízó esetenk
ént határozza meg. A tanulmányterv nem kerül elfogadásra.B) Munkafázisok
A területrendezési terv készítési folyamata előkészítő és javaslattevő munkafázisra tagolódik, az előkészítő fázison belül munkarészek, a javaslattevő fázison belül elfogadásra kerülő
és megalapozó munkarészek készülnek.I. Előkészítő fázis (vizsgálat és tervezési program készítése)
1. Nagytérségi összefüggések és külső kapcsolatok vizsgálata.
2. Előzmények feltárása (a térséget érintő területi tervek, ágazati koncepciók és programok, valamint a feladat szempontjából jelentős településfejlesztési koncepciók és településrendezési tervek gyűjtése és értékelése).
3. Vizsgálati adatok gyűjtése és azok értékelése (az alábbi témakörök, illetve szakágak és a részletes tartalmi elemek figyelemb
evételével):- természetföldrajzi (éghajlati, földtani, vízrajzi, domborzati stb.) adottságok,
- a táj jellemzői,
- települések főbb adatai, településrendszer,
- demográfiai alapadatok,
- környezeti elemek állapota, környezetvédelem,
- természet- és tájvédelem,
- építészet, műemlékvédelem, régészet,
- ipar, kereskedelem,
- mezőgazdaság,
- erdőgazdaság,
- vadászat, halászat,
- üdülés, idegenforgalom,
- vízgazdálkodás, árvíz- és belvízvédelem,
- vízellátás, szennyvízelvezetés, szennyvíztisztítás, szennyvíz- és szennyvíziszap elhelyezés,
- felszíni és felszín alatti vízkészletek rendelkezésre állása,
- energiaellátás,
- közúti, vasúti, légi és vízi közlekedés,
- postaszolgálat és távközlés,
- honvédelem, tűzvédelem, polgári védelem.
4. A térségi területfelhaszn
álás vizsgálata a térségi területfelhasználási kategóriák figyelembevételével. (A területrendezési terv a léptéktől és a térség jellegétől függően a térségi területfelhasználási egységeken belül további felosztást tehet, az övezeteket alövezetekre oszthatja fel.)5. A táj terhelésének és terhelhetőségének meghatározása.
6. Területrendezési terv programjának meghatározása (szükség szerint a területrendezési változatok összehasonlító értékelésével):
a) térségi szerkezeti terv vázlata
- térségi jelentőségű infrastruktúra hálózatok és létesítményeik,
- térségi területfelhasználás rendje,
- településrendszer;
b) térségi szabályozás irányelvei.
7. A területrendezési terv program környezeti, társadalmi és gazdasági hatásának vizsgálata (a területrendezési terv által várhatóan érintett környezeti, társadalmi és gazdasági viszonyok, konfliktushelyzetek, valamint a további vizsgálati szempontok meghatározása).
II. Javaslattevő fázis (terv készítése)
Elfogadásra kerülő munkarészek:
1. Térségi szerkezeti terv
Tartalmazza:
- a térségi területfelhasználás rendjét a térségi területfelhasználási kategóriák szerint,
- a településrendszer elemeit,
- a térségi jelentőségű infrastruktúra hálózatát és létesítményeit, valamint ezek védőterületeit
az alábbiak szerint:
Ország területrendezési terve Megye területrendezési terve
a) A térségi területfelhasználási kategóriák:
- jellemzően erdőgazdasági terület
- jellemzően mezőgazdasági terület
- jellemzően települési terület
- felszíni vizek területe
- egyedileg meghatározott terület
- nem kategorizált terület
b) A településrendszer elemei:
- településhálózati csomópontok, agglomerációk
- települések
c) Térségi jelentőségű infrastruktúra hálózat és létesítményei:
- elsőrendű árvízvédelmi töltések
- másodre
ndű árvízvédelmi töltések, védvonalak- országos jelentőségű ártéri öblözetek, szükségtározók
- árvizekkel és belvizekkel veszélyeztetett területek
- országos jelentőségű belvízcsatornák, öntözőcsatornák, egyéb csatornák
- országos jelentőségű duzzasztóművek, vízerőművek
- regionális ivóvízellátó és szennyvízelvezető rendszerek
- távlati vízbázisok hidrogeológiai védőterületeikkel
- kiemelt jelentőségű vízhasználatok vízkivételei, víz-visszavezetései, szennyvízelvezető és -tisztító létesítmények
- országos ellátást biztosító elektromos távvezetékek és állomások
- térségi ellátást biztosító elektromos távvezetékek és állomások
- erőművek
- kőolaj-, földgáz- és kőolajtermék-távvezetékek és létesítményeik
- autópályák, autóutak, főforgalmi utak
és csomópontjaik- térségi úthálózat és csomópontjai
- országos jelentőségű kerékpárutak
- térségi jelentőségű kerékpárutak
- közforgalmú határátkelőhelyek
- nemzetközi és országos vasúti törzshálózat és létesítményeik
- vasúti fő- és mellékvon
alak és létesítmények- közforgalmú repülőterek
- térségi jelentőségű repülőterek
- közforgalmú nemzetközi és országos jelentőségű kikötők
- térségi jelentőségű kikötők
- országos jelentőségű sporthajókikötők
- sporthajókikötők
- a közúti és vasúti törzshálózathoz tartozó hidak
- térségi jelentőségű hidak
- országos jelentőségű logisztikai központok
- távközlési gerinchálózat, távközlési nyomvonalas és nyomvonal jellegű építmények és egyéb műtárgyak
- országos és körzeti műsorszóró és műs
orszétosztó szolgáltatás nyújtására alkalmas hálózatok- térségi jelentőségű (primer körzeti szolgáltatás nyújtására alkalmas) távközlő és helyi műsorszóró hálózatok
- térségi jelentőségű bevásárló-, szolgáltató- és szórakoztatóközpontok
2. Térségi szabályozási terv
Tartalmazza:
- a természetvédelem, környezetvédelem, táj- és tájképvédelem célját szolgáló övezeteket (védelmi célú övezetek),
- a térségi jelentőségű tevékenység, illetve létesítmény működési és területi feltételeinek biztosítását szo
lgáló övezeteket (funkcionális övezetek),- egyéb, a területfelhasználás alakulását befolyásoló - térségi érdekből szükséges - intézkedések és előírások övezeteit (egyéb övezetek)
az alábbiak szerint:
Ország területrendezési terve Megye területrendezési terve
VÉDELMI CÉLÚ ÖVEZETEK
a) Természet- és tájvédelmi célú övezetek:
- országos jelentőségű védett természeti területek (nemzeti parkok, tájvédelmi körzetek, természetvédelmi területek, természeti emlékek) és védőövezeteik
- érzékeny természeti területek rendszere
- természeti területek
- országos léptékű ökológiai hálózat által érintett területek
- megőrzésre érdemes tájképi értékek
- egyedi tájértékek jegyzéke
- térségi léptékű ökológiai hálózat, ezen belül helyi jelentőségű védett természeti területek és védőövezeteik
- ökológiai rehabilitációra érdemes élővízfolyások, holtágak, tavak, szikes tavak, mocsarak, lápok
b) Környezetvédelmi célú övezetek:
- országos jelentőségű veszélyeshulladék-lerakóhelyek, -égetők, -kezelőtele
pek- regionális települési hulladéklerakó-helyek, -égetők, -kezelőtelepek
- levegőtisztaság-védelmi szempontból kiemelten védett és védett (II. kat.) területek
- légszennyező forrás környezetében kialakítandó védelmi övezet
- országos jelentőségű üzemelő és távlati vízbázisok hidrogeológiai védőterületeikkel
- területek szennyeződés érzékenységi kategóriái (fokozottan érzékeny, érzékeny és kevésbé érzékeny)
- felszíni mozgásra érzékeny területek
- földcsuszamlásra érzékeny területek, térfogatv
áltozó talajok, partfalomlások, lassú lejtőkúszások- tartósan környezetkárosodott területek
- feltöltött területek, alábányászott területek
- talajvédelmi övezetek (erózióra és deflációra érzékeny területek)
- zaj- és rezgésvédelem övezetei
- nemzetközi vagy kiemelt védelem alatt álló épített környezeti értékek, régészeti területek
- térségi jelentőségű épített környezeti értékek, régészeti területek
c) Tájrehabilitációs övezetek:
- komplex tájrehabilitációt igénylő területek
- roncsol
t felszínű rekultiválandó területek- településkép- és sziluettvédelmi területek
FUNKCIONÁLIS ÖVEZETEK
d) Térségi infrastruktúra övezetei:
- a térségi szerkezeti tervben szereplő térségi jelentőségű infrastruktúra hálózatának és létesítményeinek
megvalósíthatóságát biztosító sávok, illetve területeke) Termelési és kereskedelmi célú övezetek:
- nagyüzemi térségek, egyedi nagylétesítmények övezete
- ipari parkok
- vállalkozási övezetek
- nyersanyag-kitermelőhelyek
- bevásárlóközpontok
EGYÉB ÖVEZETEK
- megkutatott ásványi nyersanyagvagyon területei
- országos és térségi jelentőségű létesítmény által igényelt magassági és egyéb korlátozások övezete
- országos jelentőségű honvédelmi és polgári védelmi területek
- térségi jelentőségű honvédelmi és polgári védelmi területek
- térségi területfelhasználás szempontjából kiemelten kezelt, illetve egyedi szabályozást igénylő területek (kiemelt térségek, az üdülés és idegenforgalom területei, gyógyhelyek, világörökség részét képező terület
ek és értékek stb.)- további tervezés számára kijelölt területek
3. Térségi területrendezési szabályzat.
4. Területrendezési intézkedési javaslat.
Megalapozó munkarészek:
1. A területrendezési tervet megalapozó szakági tervjavaslatok és azok műleírásai
.2. Környezeti, társadalmi és gazdasági hatások vizsgálata (a területrendezési terv érvényesítése során várható környezeti, társadalmi és gazdasági változások és társadalmi reakciók leírása).
3. Az elfogadásra kerülő munkarészekre vonatkozó összefoglaló i
ndoklás.4. Az egyeztető eljárás eredménye (az egyes munkafázisok dokumentációjára érkezett észrevételek és tervezői válaszok, a dokumentációhoz utólag csatolva).
C) Dokumentálás
A területrendezési tervek dokumentálása során:
a) az egyes munkafázisok eredményét külön kell dokumentálni, a munkafázison belül az egyes munkarészek összevonhatók;
b) elkülöníthető módon kell dokumentálni az elfogadó szerv által jóváhagyásra kerülő munkarészeket;
c) a példányszám meghatározásánál figyelembe kell venni más jogszabályban meghatározott egyeztetési és tájékoztatási kötelezettséget;
d) a hagyományos mód mellett a mágneses adathordozón történő dokumentálást is alkalmazni kell;
e) a területrendezési tervek elfogadásra kerülő rajzi munkarészeit az alábbi jellemző méretarán
yok figyelembevételével kell megjeleníteni:- az ország területrendezési terve: M = 1:100 000-1:500 000
- régió, megye, kiemelt térség vagy megye egy térségének területrendezési terve: M = 1:50 000-1:100 000