Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területfejlesztési Tanács
A
MEGLÉVŐ CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZMÉNYHÁLÓZAT FEJLESZTÉSE, CSALÁDSEGÍTŐ ÉS
GYERMEKJÓLÉTI PROGRAMOK
TÁMOGATÁSA
pályázati egységcsomag
Település:
A csomagban lévő program(ok) megvalósításához igényelt összes támogatás:
1998
Tartalom
- Részletes pályázati felhívás
- Pályázati adatlap
- A Kormány 263/1997. (XII.21.) Korm. rendelete alapján a Magyar Államkincstár B-A-Z Megyei Fiókja által kötelezően előírt mellékletek
Adatlap – a támogatási döntésekről (4 oldal)
Adatlap – a támogatás finanszírozásáról (2 oldal)
Pályázati kísérőlap
- A támogatási szerződéskötés feltételei
- Ellenőrző lap
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területfejlesztési Tanács
pályázatot hirdet
a Megyei Integrált Szerkezetátalakítási Program
keretén belül
A MEGLÉVŐ CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZMÉNYHÁLÓZAT FEJLESZTÉSÉRE, CSALÁDSEGÍTŐ ÉS
GYERMEKJÓLÉTI PROGRAMOK
TÁMOGATÁSÁRA
A pályázat célja a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. és a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben szereplő család-, gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok megvalósításának támogatása.
Az alapvető célkitűzésen be
lül a Tanács megkülönböztetetten támogatja az alábbi program-célokat:
- Az életvezetési, szociális, mentális és egyéb problémákkal küzdő családok, illetve egyének
személyre szóló tanácsadása, segítése.
- Önsegítő csoportok
klubfoglalkozásainak és táborozásainak ösztönzése, támogatása, különös tekintettel a munkanélküliekre és családjaikra.
- Veszélyeztetett társadalmi csoportok számára rétegprogramok indítása.
- Az információs és módszertani munka fejlesztése. A szociális szolgáltatások koordinálása a térségben.
- A családsegítés és gyermekjóléti szolgáltatás térségi kiterjesztése.
- A gyermekjóléti szolgáltatás megfelelő színvonalon történő ellátására szervezett programok.
Pályázatot nyújthatnak be
- a családsegítő központok és szolgálatok,
- a családsegítés és a gyermekjóléti szolgáltatás feladatainak ellátására szerveződött, a település(ek)en szociális, egészségügyi és oktatási funkciókat betöltő, jogi személyiséggel rendelkező szervezetek és önkormányzatok társulásai,
- családsegítő szolgáltatások ellátására szerveződő települési önkormányzatok társulásai.
Pályázni lehet
- épületbővítésre, korszerűsítésre, a szük
séges átalakítási munkákra,
- berendezésekre, tárgyi eszközökre,
- új szakmai tevékenységek indításához szükséges dologi kiadásokra,
- szakmai továbbképzésre, a szakmai színvonal növelését szolgáló programokra, kiadványok elkészítésére,
- új szolgáltatások bevezetéséhez kapcsolódóan személyi kiadásokhoz és működési költségekhez történő hozzájárulásra legfeljebb 1 évig.
Az egy pályázó által elnyerhető támogatás legmagasabb összege:
2 millió Ft.
Feltételek
- A pályázati támogatások egyszeri alkalomra igényelhetők. Folyamatos programfinanszírozásra a Megyei Területfejlesztési Tanács nem vállal kötelezettséget.
- A pályázónak 20 % önerővel
kell rendelkeznie, melyből
- 10 % a program megvalósítására rendelkezésre álló, vagy az adott célra elkülönített pénzösszeg (költségvetési szervek esetén jóváhagyott előirányzata) és a hitelígérvény, amelyeket megfelelő dokumentumokkal igazolni kell,
- 10 % munkavégzés.
Magasabb önrész vállalása a pályázat elbírálásánál előnyt jelent.
- Térségi és társulásos formában megvalósuló programok esetében csatolni kell az együttműködők nyilatkozatát, illetve önkormányzatoknál a testületi határozatot az együttműködésben vállalt kötelezettségről.
- A nyertes pályázókkal a Megyei Területfejlesztési Tanács szerződést köt és a támogatás felhasználását, a program megvalósítását a szerződésben meghatározott módon ellenőrzi.
- A pályázó kötelezettséget vállal arra, hogy a támogatásban részesített programot 1 millió Ft-ot meg nem haladó támogatás esetén 1 évig, 1 és 2 millió forint közötti támogatás esetén 2 évig működteti.
- A program megvalósításáról és a támogatás felhasználásáról a pályázó a támogatást nyújtó Tanácsnak a szerződésben rögzített módon és rendszerességgel beszámol.
- Amennyiben a támogatott program meghiúsul, a pályázót a szerződés szerint
visszafizetés kötelezettsége terheli.
Miskolc, 1998. március
PÁLYÁZATI ADATLAP
I. A pályázó adatai
1. A pályázó szervezet (társulás esetén a gesztor szervezet, ahová kérik a támogatás átutalását)
Neve: |
|
Székhelye: |
|
Postacíme: |
|
Adószáma: |
|
2. Együttműködő szervezetek
(amennyiben a pályázott programot társulás kívánja megvalósítani)
3. A program témafelelőse, menedzsere
Neve: |
|
|
|
Postacíme: |
¨
|
¨
|
¨
|
¨
|
|
|
|
Telefon, fax: |
|
4. A számlavezető pénzintézet
Neve és székhelye: |
|
|
|
A számlatulajdonos neve: |
|
|
|
Számlaszáma:
II. A program adatai, főbb jellemzői
1. A szakmai tartalom címszavakban
2. A program megvalósulásához szükséges költségek megoszlása
a megvalósítás teljes összege: |
|
¨
|
¨
|
¨
|
¨
|
¨
|
eFt |
ebből: |
|
|
|
|
|
|
|
munkavégzés
|
|
¨
¨
|
¨
¨
|
¨
¨
|
¨
¨
|
¨
¨
|
eFt
eFt
|
egyéb külső forrás: |
|
¨
|
¨
|
¨
|
¨
|
¨
|
eFt |
igényelt támogatás: |
|
¨
|
¨
|
¨
|
¨
|
¨
|
eFt |
3. Az igényelt támogatás tervezett felhasználása
főbb tételek, tételcsoportok |
|
eFt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. A program megvalósításának ütemezése
1998. II. félév:
1999. I. félév:
Kijelentjük, hogy a pályázati adatlapon és a ….. db csatolt mellékletben közölt adatok a valóságnak megfelelnek, és tudomásul vesszük, hogy valótlan adatok közlése a támogatásból való kizárást vonja maga után. A kapott támogatás nyilvános közzétételéhez hozzájárulunk.
Miskolc, 1998.
Cégszerű aláírás és pecsét:
P.H.
a pályázó szervezet képviselője
A támogatási szerződéskötés feltételei
a Kormány 263/1997. (XII.21.) Korm. rendelete szerint
- A döntést követően a Területfejlesztési Tanács támogatási szerződést köt a nyertes pályázóval.
- A Tanács a helyi sajtó útján közzéteszi a támogatott nevét, az elnyert támogatás összegét és a fejlesztés célját. A pályázónak a pályázat benyújtásával egy időben nyilatkoznia kell, hogy hozzájárul ezen adatok nyilvánosságra hozatalához.
- A pályázóknak az értesítést követően 1 hónap áll rendelkezésre a támogatási szerződés megkötésére.
- Amennyiben kedvezményezett mulasztásából a meghatározott határidőtől számított 1 hónapon belül nem jön létre a támogatási szerződés, a támogatási döntés érvényét veszti.
- A támogatást elnyert kedvezményezettel a szerződéskötés feltétele:
- 30 napnál nem régebbi igazolás az állami és a székhely, valamint a pályázat megvalósítási helye szerinti önkormányzati adóhatóságtól, vámhatóságtól, illetékhivataltól, illetőleg illetékes társadalom-biztosítási szervtől, hogy hatáskörükbe tartozó, lejárt köztartozása a kedvezményezettnek nincs, vagy arra illetékes adóhatóság fizetési könnyítést (részletfizetés, fizetési halasztás) engedélyezett,
- 30 napnál nem régebbi igazolás a kamarai tagságról, valamint az illetékes kamarától, hogy a kedvezményezettnek tagdíjhátraléka nincs vagy az illetékre a kamara fizetési könnyítést (részlet fizetés, fizetési halasztás) engedélyezett, amennyiben a kedvezményezett tagja valamely gazdasági illetve szakmai kamarának,
- 30 napnál nem régebbi igazolás az illetékes környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi hatóságtól, hogy határozatban előírt teljesítetlen környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi kötelezettsége a kedvezményezettnek nincs,
- hitelt érdemlő igazolás az egyéb forrásokról,
- a 10 % önerőt jelentő munkavégzés igazolása számlával vagy számlahelyettesítő dokumentummal.
- A Tanács a szerződéskötéstől való elállás jogával az alábbi esetekben él:
- ha a támogatási szerződésben rögzített időbeli ütemezés első határidejétől számított három hónapon belül a szerződés teljesítése a kedvezményezettnek felróható okból nem kezdődik meg, illetve a kedvezményezett a támogatás igénybevételét nem kezdeményezi, és késedelmét ezen idő alatt írásban sem menti ki,
- ha hitelt érdemlően bebizonyosodik, hogy a kedvezményeze
tt az igénylés, illetve a pályázat szakmai, pénzügyi tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis adatokat szolgáltatott az igénylés, illetve a pályázat benyújtásakor,
- amennyiben a támogatott program, projekt meghiúsulását vagy tartós akadályoztatását előidéző körülmény a kedvezményezettnek felróható okból következett be,
- ha a pályázó részéről a bejelentési kötelezettségek egy hónapon túli késedelmet szenvednek,
- ha a pályázó az általa adott kötelező nyilatkozatok bármelyikét visszavonja.
Támogatás folyósítása
- A támogatás felhasználása a saját forrás (és esetleg egyéb források) egyidejű, teljesítményarányos
és forrásarányos felhasználásával történhet. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a pályázat befogadását követően keletkező és az elszámolható költségekről benyújtott számla alapján utólagosan kapja meg a pályázó a megítélt támogatást, az egész projektre érvényes %-os aránynak megfelelően
- A támogatások folyósítása teljesítésigazolás alapján a Tanács, illetve az általa írásban felhatalmazott utalványozása és átutalási megbízása alapján történik a következő módok valamelyikének megfelelően:
- a benyújtott számlák közvetlen kiegyenlítéseként,
- a finanszírozásba bevont, a támogatott számláját vezető hitelintézeten keresztül,
- közvetlenül a kedvezményezett bankszámlája javára.
- A támogatás csak abban az esetben folyósítható az általános forgalmi adót is tartalmazó összköltségének a saját résszel csökkentett összege után, ha a kedvezményezettnek a támogatásból finanszírozott beszerzése kapcsán ÁFA levonási joga nincs.
- A kedvezményezett 60 napon túli köztartozása esetén a köztartozás fennálltáig a Tanács felfüggeszti az esedékes támogatások folyósítását.
Szerződésszegés, szerződésmódosítás, elidegenítési szabályok
Amennyiben a támogatott program, projekt megvalósítása meghiúsul, tartós akadályba ütközik, vagy a szerződésben foglalt ütemezéshez képest késedelmet szenved, ezt a kedvezményezett haladéktalanul köteles jelenteni a Tanácsnak és a Magyar Államkincstár B-A-Z Megyei Fiókjának.
- Szerződésszegésnek minősül és az igénybe vett támogatás arányos része késedelmi kamattal növelt összegének visszavonásával és az igénybe nem vett támogatás zárolásával, törlésével és visszavonásával jár, ha a beruházás során a jóváhagyott célkitűzés csak részben, de 75 %-ot meghaladó mértékben valósul meg.
- Súlyos szerződésszegésnek minősül és az igénybe vett támogatás teljes, késedelmi kamattal növelt visszavonásával és az
igénybe nem vett támogatás zárolásával, törlésével és visszavonásával jár, ha
- a beruházást nem helyezik üzembe, a Tanács előzetes hozzájárulása nélkül idegenítik el, vagy adják bérbe,
- az elfogadott céltól eltérő beruházást valósítanak meg,
- a szerződés
ben vállalt foglalkoztatási kötelezettség 75 % alatt teljesül, vagy
- ha e pályázati felhívás szerinti, illetőleg a támogatási szerződésben rögzített egyéb visszafizetési és egyéb kötelezettséget határidőn belül nem teljesítik.
- A kamat a támogatás visszavonása, illetve a szerződéstől való elállás időpontjában érvényes jegybanki alapkamat kétszerese.
A késedelmi kamatot a támogatás igénybevételétől a visszavonási döntés időpontjáig kell felszámítani.
- A visszavont támogatás és a szerződéstől való elállás ese
tén alkalmazott kamat megfizetésére irányuló követelés érvényesítése azonnali beszedési megbízás alkalmazásával történik.
- Több előirányzatból együttesen nyújtott támogatás esetén a visszavont támogatást és a kamatot a folyósított támogatások arányában ke
ll megosztani.
- Amennyiben a támogatott program, projekt megvalósulása a kedvezményezettnek fel nem róható okból meghiúsul, vagy tartós akadályba ütközik a jelentési kötelezettség teljesítése mellett az igénybe nem vett támogatásról le kell mondani.
- A kedvezményezett az adólevonási jogosultságában bekövetkezett változást a támogatási szerződés módosítása végett haladéktalanul köteles a Tanácsnak és a Magyar Államkincstár B-A-Z Megyei Fiókjának írásban bejelenteni. A támogatásban – a változás bejelentéséig- igénybe vett ÁFA összeget a támogatási szerződés módosításakor rögzített módon a kedvezményezett köteles visszafizetni.
- Amennyiben a program, projekt összköltsége csökken, akkor a támogatási összeget – a szerződés módosításával – megfelelő arányban csökkenteni kell, több támogatási forrás esetén az eredeti támogatási arányoknak megfelelően.
- A visszavont támogatást és késedelmi kamatait a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Területfejlesztési Tanács Magyar Államkincstár B-A-Z Megyei Fiókjánál vezetett ……………………………… fejezeti számlájára kell teljesíteni.
- A kedvezményezett meghatározott időre – de legfeljebb öt évre – kizárható az érintett előirányzatok támogatási rendszeréből, ha az alábbiakban meghatározott feltételekből legalább egy bekövetkezik:
- a szerződésben rögzített kötelezettség teljesítése egyáltalán nem, vagy csak részben – számszerűen megállapított kötelezettségek esetén 75%-ot el nem érő arányban – valósul meg,
- a kedvezményezett az elfogadott céltól eltérő feladatot valósít meg,
- a kedvezményezett a bejelentési kötelezettségeinek előírt határidőkig nem tett eleget.
- Az előirányzatból támogatott beruházással létrehozott vagyon a beruházás üzembehelyezésétől a kötelezettségvállalás időpontjáig csak a Tanács előzetes jóváhagyásával és a foglalkoztatási, illetve a szolgáltatási és egyéb kötelezettségek más által történő átvállalásával idegeníthető el, apportálható vagy adható bérbe.
- Vissza nem térítendő támogatásban részesült beruházás elidegenítése esetén a bevétel a támogatás arányának megfelelő, összeget kell befizetni az eladó részére történő teljesítést követő 5 munkanapon belül, a B-A-Z Megyei Területfejlesztési Tanács Magyar Államkincstár B-A-Z Megyei Fiókjánál vezetett ……………………………………... fejezeti számlájára.
Ellenőrző lap
Az ellenőrző lap segítségül szolgál Önnek, hogy a pályázata formailag megfeleljen az előírásoknak. Felhívjuk figyelmét, hogy csak azokat a mellékleteket kell csatolnia, amelyek az adott témához értelemszerűen szükségesek.
Kérjük, ha az ellenőrző lapon felsoroltakat el
végezte és az adott mellékletet csatolta, “X” jellel jelölje.
A pályázatot 3 példányban elkészítettem, az eredetit “E” betűvel megjelöltem. |
|
|
A Pályázati felhívásban megadott adatlap-csomagot használtam. |
|
|
Az adatlapok minden pontját értelemszerűen ki töltöttem. |
|
|
Csatoltam az előírt és javasolt mellékleteket: |
|
|
1. A program környezetének bemutatása:
A település(ek) szociális helyzetének rövid jellemzése (lakosságszám, korosztályok aránya, a különböző okok miatt szociális támogatásra szorulók aránya, stb.). A családsegítő szolgálat korábbi tevékenységének, főbb eredményeinek felvázolása.
2. A program szakmai leírása és indoklása, különös tekintettel az alábbi szempontokra:
- Milyen előzménye van a programnak?
- Kiket céloz meg a program, várhatóan hány családot, illetve főt érint?
- Milyen szükségletek kielégítésére irányul, milyen eredményeket várnak tőle?
- Megvalósítás ütemezése.
- A programban résztvevő szakemberek száma, képesítésük megnevezése, konkrét feladatuk meghatározása.
3. A program részletes költségvetése
4. A saját forrás meglétét hitelt érdemlően bizonyító dokumentumok
…………… db
5. A pályázó szervezet(ek) létrehozását igazoló dokumentum(ok). Szolgáltatás létrehozásánál a testület(ek) határozata.
6. A programban együttműködő szervezet
ek, intézmények támogató nyilatkozatai, kötelezettségvállalásai
7. Ha a pályázó intézmény, az alapító okiraton kívül csatolni kell a fenntartó támogató, illetve arra vonatkozó nyilatkozatát, hogy a pályázó által vállalt saját forrás rendelkezésre áll.
8. A beruházás helye tulajdoni viszonyainak igazolására szolgáló dokumentumok.
9. Az előző évben a B-A-Z Megyei Területfejlesztési Tanácstól kapott, szociálpolitikai fejlesztéseket szolgáló támogatásokról szóló nyilatkozat.
10. A Kormány 263/1997. (XII.21.) Korm. rendeletében előírt mellékletek és igazolások.
11. Egyebek (….. db melléklet)