2024 |
2024.II. | MTA-konferencia: Korszakváltás küszöbén a statisztika és a jövőkutatás (2023.11.21.) |
2024.I. | KJE-TDK-2023 (2023.XII.08.) |
2023 |
2023.XII. | Az EU-tagországok homogenitásának (közeledés-dinamikájának) mérése hasonlóságelemzésekkel (5. International Anatolian Scientific Research Congress July 21-23, 2023 / Hakkari, Türkiye) |
2023.XI. | A pixel-alapú kriptográfia lehetőségei (6th International Congress on Scientific Research August 18-20. 2023, Ankara by IKSAD Institute) |
2023.X. | MI-alapú oktatás-módszertani kísérletek (6th International Congress on Scientific Research August 18-20. 2023, Ankara by IKSAD Institute) |
2023.IX. | Termésbecslő szimulátor fejlesztése kukorica, zab, szója esetében csak időjárási adatok alapján (6th International Congress on Scientific Research August 18-20. 2023, Ankara by IKSAD Institute) |
2023.VIII. | Mesterséges intelligencia-alapú sport-gazdaságtani elemzések a Starlight projekt keretében (7th INTERNATIONAL AEGEAN CONFERENCES / April 26-27, 2023, Izmir, Türkiye) |
2023.VII. | Szövegbányászat hasonlóságelemzéssel (International Congress of Finance and Tax / March 10-11, 2023/ Konya, Türkiye) |
2023.VI. | Üzleti folyamatok automatizálása numerikus döntéstámogatás keretében (International Congress of Finance and Tax / March 10-11, 2023/ Konya, Türkiye) |
2023.V. | STARLIGHT: Robotszem tehetséges (török) labdarúgók korai felismerésére (International Congress of Finance and Tax / March 10-11, 2023/ Konya, Türkiye) |
2023.IV. | JOKER#2, avagy hiányzó adatpozíciók pótlása biológiai rendszerekben (5. INTERNATIONAL FOOD, AGRICULTURE AND VETERINARY SCIENCES CONGRESS / 17-19 February 2023, Turkiye, Kafkas University, Kars) |
2023.III. | Hidrogén autók piaci folyamatainak értékelése hasonlóságelemzésekkel (V. INTERNATIONAL HALICH CONGRESS ON
MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH - CONGRESS PROGRAM January 15-16, 2023 / Istanbul, Türkiye) |
2023.II. | Túltanulás felismerése és finomhangolása függvény-szimmetriákra támaszkodva (V. INTERNATIONAL HALICH CONGRESS ON
MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH - CONGRESS PROGRAM January 15-16, 2023 / Istanbul, Türkiye) |
2023.I. | Nem-kauzális modellezés (3rd Anatolian Scientific Research Congress, Iksad, Turkey) |
2022 |
2022.XII. | DISSZERTÁCIÓ: Mesterséges intelligencia módszerek alkalmazása az informatikai rendszerek biztonsági auditjában |
2022.XI. | ROBOT-POLGÁR 2022: Választási esélyek egységes rendszerű elemzése több országra párhuzamosan +
Nyílt adatbázisok automatizált elemzése OAM megközelítés alkalmazásával
|
2022.X. | Inkonzisztens és konzisztencia-orientált előrejelzések |
2022.IX. | Elégedettségi kérdőívek újszerű értelmezési lehetőségei hasonlóságelemzéssel |
2022.VIII. | 2D/3D tananyagok értékelését végző alanyok EEG/szemkamerás/érzelem-detektálási/egér-és/vagy-billentyűzet-használati, energia-felhasználási adatainak elemzése |
2022.VII. | DataRacing 2022 - a MY-X team tapasztalatai |
2022.VI. | Szakszervezetek és a mesterséges intelligencia kapcsolata |
2022.V. | Gender-kérdésekről hasonlóságelemzési alapon |
2022.IV. | Információs többletérték esetleges meglétének igazolása ERP-k esetén |
2022.III. | Csapágy-kopás becslése konzisztencia-alapú modellezéssel |
2022.II. | Pályázati dokumentációk automatizált és objektív kiértékelése szakértők bevonása nélkül |
2022.I. | Választás 2022 Magyarország – avagy Robotpolgár 2022 |
2021 |
2021.XII. | TÉZISFÜZET: Mesterséges intelligencia módszerek alkalmazása az informatikai rendszerek biztonsági auditjában (tézisek) |
2021.XI. | Égések zaj alapú elemzése mesterséges intelligenciával |
2021.X. | Korrelációk becslése kétváltozós regressziós/lépcsős függvényekre egyváltozós regressziós/lépcsős függvények alapján |
2021.IX. | Publikációk anonim, párhuzamos bírálatainak anomáliái - vádirat?! |
2021.VIII. | Félvezetők gyártási hibájának automatizált felismerése tömeges szenzor-adatok alapján |
2021.VII. | Anti-diszkriminatív modellezés közelítése solver-alapú neurális hálókkal |
2021.VI. | Az attribútumok valódi értékének speciális összefüggései parallel termelési függvények generálásakor, (avagy regresszió helyett lépcsős függvények parciális korrelációi) |
2021.V. | Felsőoktatási intézmények teljesítmény-ellenőrzési rendszervariánsai |
2021.IV. | Roo-Boo-MOOC, avagy a robotizált MOOC-fejlesztés lehetőségei és korlátai II. |
2021.III. | Roo-Boo-MOOC, avagy a robotizált MOOC-fejlesztés lehetőségei és korlátai I. |
2021.II. | Robotesztéta I./II. |
2021.I. | Aranykor-értelmezések üzemi adatok alapján |
2020 |
2020.XII. | Context free hermeneutikai gyakorlatok – avagy hasonlóságelemzésláncok részeredményeinek egységes rendszerű értelmezése transzponált OAM-ok alapján |
2020.XI. | Térfogati égés optikai vizsgálata és mesterséges intelligencia alapú elemzése |
2020.X. | A távoktatás, mint kritikus oktatási üzem – IT-aspektusai, avagy felkészülés a duális képzésre |
2020.IX. | HTML+JAVASCRIPT „kódkölcsönző” programozási gyorstalpaló kezdőknek/laikusoknak |
2020.VIII. | A circaseptan ritmus a COVID-19 megbetegedések és halálesetek kapcsán az adatvagyon-gazdálkodás minőségbiztosítása keretében |
2020.VII. | Hipotézis-tervezés PhD-disszertációkhoz - Konzisztens gépi tanuló modellezés beltéri felhasználói lokalizáció meghatározásának pontosítására |
2020.VI. | QuILT 2.0 – A tudományos ismeretterjesztés szintjének meghaladási kényszere egyetemi vizsgák keretében, avagy a dekadencia fogalmának megalkotása MI-alapon |
2020.V. | QuILT 2.0 – Réteg-integráció, avagy FK-alapú 2DM-tesztek |
2020.IV. | A felsőoktatás szuverenitás-orientált/PLA-alapú jövőképe - avagy hogyan mérjük a jövő-képességet?! |
2020.III. | Információs rendszerek tervezésére való felkészülés IT-laikusok számára |
2020.II. | Pillangó-effektusok fellépése idősorok hasonlóságelemzésre alapozó értelmezésekor |
2020.I. | 7TM receptor exogén ligandjainak mesterséges intelligencián alapuló rangsorolása |
2019 |
2019.XII. | IDK vs. TDK Magyarországon |
2019.XI. | Típusproblémák Excel-alapú vállalati adatvagyonok kezelésekor |
2019.X. | SUDOKU-algoritmusok összevetése, avagy SOLVER vs. egyedi kód |
2019.IX. | Közlekedés- és környezetszimulátor működési helyességének tesztelése |
2019.VIII. | Épített környezet változásdetektáló módszereinek elemzése LiDAR adatok alapján |
2019.VII. | Logikai ágensek szimulációja |
2019.VI. | Akkreditációs szempontok egy új szak tervezésekor, avagy az IT-orientált kutatás oktatásra gyakorolt hatása |
2019.V. | Konszenzusos döntés automatikus levezetése szubjektív rangsorok és a végső rangsor korrelációinak szórását minimalizálva |
2019.IV. | Szavak absztrakciós kockázatának becslése Barkochba-játékok alapján |
2019.III. | Barkochba avagy 20Q (A Húsz Kérdés Játék) – Egy játék a szómágia negatív hatásai ellen |
2019.II. | Felelősség - avagy a híd a robotautók és a büntető jog között |
2019.I. | Útminőség-index és futóműállapot-index generálása egymás függvényében |
2018 |
2018.XII. | Attitűd-kockázatfeltáró robot |
2018.XI. | Valós és szimulált adatvagyonok egyenszilárdságának vizsgálata |
2018.X. | Önvezető autók, mint a közlekedési rendszer minőségbiztosításának letéteményesei |
2018.IX. | Univerzális mesterséges intelligencia-motor anti-diszkriminatív modellképzési alapon |
2018.VIII. | Lámpa-terhelésindex számítása lámpaprogram-sorrendek becslése érdekében |
2018.VII. | Konzisztencia-orientált modell-hibridizáció látszólag triviális műszaki jelenségek kezelésére |
2018.VI. | A kiemelt figyelmet elváró jelenségek feltárásának modellezése |
2018.V. | Projektkönyvtár, tudástár – avagy a best-of meghaladásának kísérlete |
2018.IV. | Kompetencia-alapú tartalom-ajánlási modell |
2018.III. | Tartalomajánlás felhasználói profilok alapján – automatizáltan |
2018.II. | OLAP-kihívások és hermeneutikai lehetőségek a személyes adatok anonim kezelésében |
2018.I. | Tanulók tevékenységének nyomon követése e-learning keretrendszerben |
2017 |
2017.XII. | Dashboards és OLAP szolgáltatások az életen át tartó tanulási folyamatokban |
2017.XI. | Pár-összehasonlítások Likert-skálás és/vagy idősoros adatok alapján - az ember-központú tudományról a mesterséges intelligenciák és az értékkutatás szemszögéből |
2017.X. | Helyzet-szimulációs tananyagfejlesztés elmélete és gyakorlata |
2017.IX. | Az Ipar 4.0. – avagy a tudásmenedzsment legújabb kihívásai az oktatásban
(esettanulmány az oktatásról a 'Jó' fogalmának tudományos értelmezése kapcsán) |
2017.VIII. | Robotszem II. |
2017.VII. | Sport-pszichológiai tesztek adatvagyona és értelmezési potenciálja |
2017.VI. | Projektmenedzsment szoftver-fejlesztés kockázatelemzési fókusszal?! |
2017.V. | Rosling-vizualizációk multikulturális jelenségek esetén |
2017.IV. | Vízgazdálkodási adatok szemléletformáló adat-vizualizációja az optimumtól való eltérés alapján |
2017.III. | Az IKT jövője az iskolákban |
2017.II. | Hasonlóságelemzés a szummatív értékelésben |
2017.I. | Wikipedia - avagy a szerkesztés operatív tapasztalatai |
2016 |
2016.XII. | A fogalom-alkotás emberi képessége az automatizált tudásmenedzsment alapja |
2016.XI. | Start-up vállalkozások kommunikációjának sikertényezői és kockázatos elemei a vállalkozások alapításának és indulásának fázisában |
2016.X. | Tanácsadási tapasztalatok felsőoktatási és magán know-how startup-okban való hasznosítási lehetőségei kapcsán |
2016.IX. | MIAÚ, a nagykorúvá vált médium, avagy távol a kánontól, s mégis az élbolyban?! |
2016.VIII. | Intuitív és rendszerszintű erőtér-felismerés mibenléte a mobilitás racionális mozgatórugóinak feltárására – avagy a szocio-fizika fogalmának megalapozása |
2016.VII. | Események időbeliségének mintázatai, avagy hol húzódnak a határok a hit, az asztrológia és a tudomány fogalmai kapcsán? |
2016.VI. | Milyen kulturális tényezők lehetnek hatással az USA tagállamainak mozgástudatosságára? - 2. rész |
2016.V. | Milyen kulturális tényezők lehetnek hatással az USA tagállamainak mozgástudatosságára? - 1. rész |
2016.IV. | Országok korfájának és a Facebook iránti érdeklődés-buborékok méretének kapcsolata Google Trends adatok alapján |
2016.III. | Rejtett összefüggések feltárása a CEEIRT adatbázisból, avagy a nemzetközi vállalati tudásmenedzsment adaptív természete
|
2016.II. | Az MTMT adatbázis, mint big-data értelmezési kísérletei |
2016.I. | Robot-Szem, avagy az ideális klaszterszám felismerése hasonlóságelemzések keretében |
2015 |
2015.XII. | Vitairat a tudománymetria potenciális anomáliái kapcsán |
2015.XI. | M-AI-SIC tool, avagy zeneoktatás mesterséges intelligencia-alapú szimulátorokkal |
2015.X. | A fenntarthatóság fogalmának operacionalizálhatósága matematikai kérdés |
2015.IX. | Robotizált kockázatmenedzsment a közlekedésbiztonsági tervezésben |
2015.VIII. | Integrált rendszerek a tanítás-tanulás szolgálatában A li-T-le Team tudásmenedzsment-fejlesztése |
2015.VII. | Gondolatok az intuíció-generálásról és az ideál fogalmáról, avagy a robotszemélyiség alapjai |
2015.VI. | Benchmark-definíciók előrejelző modellek fejlesztői számára, avagy adalékok a Sokal-affér értelmezéséhez |
2015.V. | A multikulturalitás matematikája - előadássorozat |
2015.IV. | Ellentmondások gyanúi az OTDK elvei és gyakorlata között (diagnózis és terápiás javaslatok) |
2015.III. | Eretnektár, avagy e-learning oktatási reformkoncepció mashup-alapokon |
2015.II. | MIAU-RSS |
2015.I. | Oktatásdidaktikai paradigmaváltás lehetőségei és szükségszerűsége, avagy pályamű az MTA szakmódszertani pályázatára |
2014 |
2014.XII. | My-X - az ötletistálló |
2014.XI. | Fogalom-alkotó mesterséges intelligenciák az ukrán történelem példáján (német nyelven) (Originaltitel: Begriff-bildende KI-Verfahren am Beispiel der ukrainischen Geschichte) |
2014.X. | Data-driven policy making, avagy adatbányászat a KFI területén |
2014.IX. | Vigyázat: 'emberkísérletek'! - avagy az intuíciós potenciál újszerű értelmezési lehetőségei |
2014.VIII. | A naiv Idő, mint konzisztencia-alakzat, avagy heterózis-hatás a didaktikában?! |
2014.VII. | Sabbath-ságon, avagy angol és német innovatív regionális környezet szubjektív felmérése |
2014.VI. | A múlt áramlása, avagy a JOKER-től a hasonlóságelemzésen át úton Kazonhinia felé Emlékezés a 2014. májusában elhunyt Dobó Andor matematikusra, a JOKER döntéstámogató szoftver alkotójára |
2014.V. | A hasonlóságelemzés alapjai |
2014.IV. | Online elemző szolgáltatások kialakításának és működésének tapasztalatai |
2014.III. | Occam hermeneutikája |
2014.II. | Janus-arcú kérdőívek |
2014.I. | Occam borotvája - finomhangolva |
2013 |
2013.XII. | Karácsonyi beszélgetés Prof. Dr. Dr.h.c. Zilahy Miklóssal |
2013.XI. | Az ETDK értékelési rendszerének átvilágítása |
2013.X. | Robotlektor |
2013.IX. | Hasonlóságelemzések az egészségügyben |
2013.VIII. | Mesterséges intelligenciák a plágiumkeresésben |
2013.VII. | Rendhagyó vezércikk: egy kerekasztalbeszélgetés az IKT és a társadalom kölcsönhatásáról |
2013.VI. | innoSWOTion |
2013.V. | A védjegyek, a származásigazolás és a minőségtanúsítás országonkénti fontossága/hatása Európában |
2013.IV. | A lovasturizmus fejlesztésének stratégiai kérdései a DIPO területén |
2013.III. | A mezőgazdaság társadalmi szerepe a magyar vidék fejlesztésében |
2013.II. | A dimenzióanalízisről hasonlóságelemzési szemmel |
2013.I. | Faktoranalízis - hasonlóságelemzési alapon, avagy hatástanulmány-gyártás felsőfokon |
2012 |
2012.XII. | Az üzleti tervezés módszertanának megújítása |
2012.XI. | A relativitás abszolutizmusa, avagy a szavak káosza... |
2012.X. | Robottanár II |
2012.IX. | Robottanár |
2012.VIII. | Robotpolgár III. |
2012.VII. | Robotszakértő: a Bologna-folyamat értékelése |
2012.VI. | Robotpolgár II. |
2012.V. | Robotpolgár I. |
2012.IV. | Ország-benchmarking - más szemmel |
2012.III. | Piaci árérzet, avagy az előrejelzési módszertan megújítása |
2012.II. | Módszertani összehasonlító elemzés a gyanúgenerálás témakörében |
2012.I. | TDM_IR |
2011 |
2011.XII. | COCO-ZOOM |
2011.XI. | Tudás - szinte(k) |
2011.X. | Hazudj, ha tudsz, avagy a gyanúgenerálás robotizálása |
2011.IX. | Fu-TOUR-e |
2011.VIII. | Közös felelősségünk?! |
2011.VII. | A Jászság bolyongása a statisztikák birodalmában (avagy miként lehet és miért kell az átlagszemlélettől elmozdulni a relatív igazságok irányába) |
2011.VI. | Hazai és nemzetközi vállalkozások innovációs potenciáljának számítása hasonlóságelemzéssel |
2011.V. | Szemléletformáló oktatás tapasztalatai, avagy felkészülés a minőségbiztosítási elvek terjesztésére |
2011.IV. | Data-driven decision/policy making, avagy a vezetői információs rendszerek új generációja a kibernetikus szervezeti kultúráért |
2011.III. | Nem minden arany, ami fénylik, avagy az ideális objektumok bináris paramétereinek nyomában... |
2011.II. | WizWhy vs. MY-X/COCO |
2011.I. | Pillantás a jövőbe II.: magolás helyett... |
2010 |
2010.XII. | Pillantás a jövőbe: egy CSR-mozgalom zászlóbontása |
2010.XI. | Az ideális oktatás: piaci és kísérleti szempontok szintézise |
2010.X. | Diszkrét és folytonos lépcsők az exploratív modellezés számára |
2010.IX. | Egyetemi innovációk lehetőségei és buktatói |
2010.VIII. | Környezettudatosság új aspektusai |
2010.VII. | Parlamenti választások után, önkormányzati választások előtt... |
2010.VI. | Irány a TEDx!? |
2010.V. | Hasonlóságelemzéssel a quasi élelmiszerek terjedése ellen |
2010.IV. | Szövegbányászati és hasonlóságelemzési modulok összekapcsolása |
2010.III. | COCO-RISK: kockázatkezelés hasonlóságelemzések kapcsán |
2010.II. | Egyetemi hallgatók e-portfóliójának jogi és informatikai problémái |
2010.I. | A Videó-Híd projekt - avagy egy speciális keretrendszer a vidékfejlesztés stratégiai tervezésének kontrolling szemléletű támogatására |
2009 |
2009.XII. | Co-opy Right vs. Kópé Right, avagy gondolatok a jogszolgáltatás és az innováció-orientált oktatás-kutatás kapcsolatáról |
2009.XI. | Meta-elmélet? Hasonlóságelemzés a vidékfejlesztésben, avagy kísérlet a buddhizmus és a kommunizmus közös keretrendszerben történő értelmezésére |
2009.X. | Gondolatok a vélhetően legemberibb tanulási módról... |
2009.IX. | Rekviem vagy örömóda? |
2009.VIII. | Bioetika és hasonlóságelemzés |
2009.VII. | Minden jelző/ige egy modell!? |
2009.VI. | Gondolatkísérlet II. |
2009.V. | Gondolatkísérlet I. |