+ Szabadalom +

+ Ötletistálló +

Erre igazán büszkék vagyunk! close

+ MY-X DVD +

2021.XII.
Sikeres PhD-védés a My-X team támogatásával!

2021.XI.
A MY-X team-et is képviselve ETDK-szekciógyőzelem a KJE-n! Irány az OTDK!

2020.XI.
A MY-X team-et is képviselve BME ETDK-szekciógyőzelem! Irány az OTDK!

2020.XI.
A MY-X team új tagjai (a BPROF-képzés I. éves Hallgatói) ETDK-I. és II. helyezést, ill. 2 OTDK-továbbjutást értek el!

2020.III-VI.
Angolul oktató avatárok a QuILT-ben!

2020.VI.
Már angolul is gyűlnek az egyre minőségibb publikációk a nemzetközi képzések keretében!

2019.IX.
A Liebig-elv felfedezése a közlekedésben!

2018.IX.
Sikeres részvétel a III. Gazdálkodás és menedzsment tudományos konferencián, avagy versenyképesség és innováció, mint kulcsszavak és a 2DM-játék!

2018.VI.
Díjak az MMO 2018 konferenciáról (a szekció legjobb előadása a 2DM-ről, a szekció legjobb publikációja a Rosling-animációkról)!



A MIAÚ immár 25­+ éve áll a Köz szolgálatára!
MATARKA-nézet

Üzenet az Olvasóhoz:
a MIAÚ virtuális hasábjain található gondolatokat
pl. Ramanudzsan feljegyzéseihez hasonlóan illik értelmezni (akarni):
a gondolatoknak a minősége/potenciálja az értékképző,
s nem az, hol jelennek meg ezek a gondolatok...

Ami másnak pl. a Facebook: MYX-team-hírek

(Utolsó módosítás: 2015.VII.19.14:08 - MIAÚ-RSS)

Önvezető autók, mint a közlekedési rendszer minőségbiztosításának letéteményesei

Vezércikk: 2018. Október (MIAU No. 242.)
(Előző cikk: MIAU No. 241.)

Kulcsszavak: KRESZ, robotbíró, robot szakértő

Kivonat: A tanulmány kulcsüzenete nem más, mint a Turing-teszt speciális újra gondolása. A klasszikus Turing-teszt értelmében intelligens az a robot, amit az emberek annak tartanak, vagyis aminek a viselkedését nem képesek az emberek az emberi viselkedéstől megkülönböztetni. Amennyiben a mesterséges intelligencia fejlettségi szintje eléri a pl. jogilag is értelmezhető küszöbértéket (vö. önvezető autó, parkolási asszisztens, ABS, stb.), akkor a Turing-teszt módosítása is racionálissá válik: helyes az az emberi sofőrök által végrehajtott magatartás, mely megfelel az önvezető autók cselekedeteinek dinamikus (pl. elsőbbség-adási), ill. statikus (pl. várakozási/parkolási) esetekben egyaránt. Következésképpen, az önvezető autók által produkált minden olyan magatartás esetén, mellyel a kísérletvezető, ill. a tágabb értelemben vett emberi közönség nem ért automatikusan és szinte teljes mértékben egyet, ott nem csak a szoftverhiba lehetőségét kell megvizsgálni, hanem pl. a közlekedésszabályozás konzisztenciáját, racionalitását, egyenszilárdságát is – sőt általában véve ezt kell elsőként vizsgálni. Így egy-egy speciális viselkedés az önvezető jármű esetén elsődlegesen a közlekedési rendszert szabályozó táblák, útburkolati jelek, stb. minőségbiztosítását támogatja. Más megfogalmazásban: Ha egy önvezető jármű egy adott parkolóhelyet több irányból megközelítve más-más döntésre jut ennek használhatóságát illetően, akkor a közlekedési jelek rendszere inkonzisztens. Tovább (DOC) *** Tovább (PDF)


Észrevételeit érdeklődéssel várjuk email-ben!

((Vissza))
miau.my-x.hu
myxfree.tool
rss.services