+ Ötletistálló +

Erre igazán büszkék vagyunk! close

+ MY-X DVD +

2020.XI.
A MY-X team-et is képviselve BME ETDK-szekciógyőzelem! Irány az OTDK!

2020.XI.
A MY-X team új tagjai (a BPROF-képzés I. éves Hallgatói) ETDK-I. és II. helyezést, ill. 2 OTDK-továbbjutást értek el!

2020.III-VI.
Angolul oktató avatárok a QuILT-ben!

2020.VI.
Már angolul is gyűlnek az egyre minőségibb publikációk a nemzetközi képzések keretében!

2019.IX.
A Liebig-elv felfedezése a közlekedésben!

2018.IX.
Sikeres részvétel a III. Gazdálkodás és menedzsment tudományos konferencián, avagy versenyképesség és innováció, mint kulcsszavak és a 2DM-játék!

2018.VI.
Díjak az MMO 2018 konferenciáról (a szekció legjobb előadása a 2DM-ről, a szekció legjobb publikációja a Rosling-animációkról)!



Last modified: 2015.VII.19.14:08 - MIAÚ-RSS
A MIAÚ immár 20­+ éve áll a Köz szolgálatára!
MATARKA-nézet

Testing of robustness of a traffic/environment-simulator

Leading article: 2019. September (MIAU No. 253.)
(Previous article: MIAU No. 252.)

Keywords: Liebig-rule, similarity analysis, treatment, impact-analysis, benchmarking

Abstract: A complex system handling with traffic and environmental phenomena can be validated in more than one single way. It is possible to create a kind of robot-eye (analysing viewable aspects of closed simulator systems) and/or it is also possible to derive object-attribute-matrix-values based on the objects and their descriptions of the system. A system like a simulator is valid, if each expectation could be covered. Unfortunately, the reality can not be involved for benchmarking in such a complex case. On the other hand, the impacts caused by parameter changing (here and now concerning measure of the safety zone) can be derived/estimated in advance. The similarity analysis (especially its anti-discriminative module) is capable to support the development of robot-eyes and also the classic way of multi-layered interpretations: it means, based on similarity analyses, it is possible to derive the term of Good/Better/Best (too). Thus, artificial intelligence processes can be operationalized without any problem. The validation can be seen as successful and let alone: a biological rule, the Liebig-rule could be identified in the traffic systems. More (DOC) *** More (PDF)


Please, send Your comments per email!

((Back))
miau.my-x.hu
myxfree.tool
rss.services