+ Szabadalom +

+ Ötletistálló +

Erre igazán büszkék vagyunk! close

+ MY-X DVD +

2021.XII.
Sikeres PhD-védés a My-X team támogatásával!

2021.XI.
A MY-X team-et is képviselve ETDK-szekciógyőzelem a KJE-n! Irány az OTDK!

2020.XI.
A MY-X team-et is képviselve BME ETDK-szekciógyőzelem! Irány az OTDK!

2020.XI.
A MY-X team új tagjai (a BPROF-képzés I. éves Hallgatói) ETDK-I. és II. helyezést, ill. 2 OTDK-továbbjutást értek el!

2020.III-VI.
Angolul oktató avatárok a QuILT-ben!

2020.VI.
Már angolul is gyűlnek az egyre minőségibb publikációk a nemzetközi képzések keretében!

2019.IX.
A Liebig-elv felfedezése a közlekedésben!

2018.IX.
Sikeres részvétel a III. Gazdálkodás és menedzsment tudományos konferencián, avagy versenyképesség és innováció, mint kulcsszavak és a 2DM-játék!

2018.VI.
Díjak az MMO 2018 konferenciáról (a szekció legjobb előadása a 2DM-ről, a szekció legjobb publikációja a Rosling-animációkról)!



A MIAÚ immár 25­+ éve áll a Köz szolgálatára!
MATARKA-nézet

Üzenet az Olvasóhoz:
a MIAÚ virtuális hasábjain található gondolatokat
pl. Ramanudzsan feljegyzéseihez hasonlóan illik értelmezni (akarni):
a gondolatoknak a minősége/potenciálja az értékképző,
s nem az, hol jelennek meg ezek a gondolatok...

Ami másnak pl. a Facebook: MYX-team-hírek

(Utolsó módosítás: 2015.VII.19.14:08 - MIAÚ-RSS)

A felsőoktatás szuverenitás-orientált/PLA-alapú jövőképe - avagy hogyan mérjük a jövő-képességet?!

Vezércikk: 2020. Április (MIAU No. 260.)
(Előző cikk: MIAU No. 259.)

Kulcsszavak: robot-politikus, robot-rektor, robot-tanár

Kivonat: A felsőoktatás jövőjét a 21. században két jelenség határozza meg: a MOOC (masszív online nyílt kurzus) és a PLA (előzetes tanulási értékelés). A potenciális Hallgatók MOOC-alapú szuverenitása (párhuzamosan sokszínű élettapasztalataikkal) odavezet, hogy egyre több Hallgató hozhat jó ismereteket / kompetenciákat az egyes kurzusokhoz a klasszikusan szervezett felsőoktatásba. Ezeket a korábbi tapasztalatokat elvileg mindenképpen értékelni kell (be kellene számítani érdemben) a felsőoktatásban a mindenkori jogi keretek között. Az elmúlt két évtizedben (2000-2020) intenzív volt a MOOC-szerű kurzusok számának növekedése világszerte, de az egyetemek PLA értékelési gyakorlata és a Hallgatók hozzáállása sajnos alig változott. Nevezetesen nem elegendő pl. a PLA- szabályok létrehozása, ha nem akarjuk azokat ténylegesen alkalmazni (vö. ellenérdekeltség). Ez a cikk megkísérli mérni az egyetemek jövőre való felkészültségét a mesterséges intelligencia-alapú fogalom-alkotási potenciál alapján. Hiszen KNUTH alapelve egyértelműen megfogalmazza: a tudás / tudomány az, ami átalakítható / átvihető / lefordítható forráskódba - minden más emberi tevékenység egyfajta művészet. A cikk egy esettanulmányt mutat be, ahol a felsőoktatás napi valósága válik láthatóvá a Hallgatók ténylegesen létező viselkedési mintáin keresztül. Tovább (DOC) *** Tovább (PDF)


Észrevételeit érdeklődéssel várjuk email-ben!

((Vissza))
miau.my-x.hu
myxfree.tool
rss.services