+ Szabadalom +

+ Ötletistálló +

Erre igazán büszkék vagyunk! close

+ MY-X DVD +

2021.XII.
Sikeres PhD-védés a My-X team támogatásával!

2021.XI.
A MY-X team-et is képviselve ETDK-szekciógyőzelem a KJE-n! Irány az OTDK!

2020.XI.
A MY-X team-et is képviselve BME ETDK-szekciógyőzelem! Irány az OTDK!

2020.XI.
A MY-X team új tagjai (a BPROF-képzés I. éves Hallgatói) ETDK-I. és II. helyezést, ill. 2 OTDK-továbbjutást értek el!

2020.III-VI.
Angolul oktató avatárok a QuILT-ben!

2020.VI.
Már angolul is gyűlnek az egyre minőségibb publikációk a nemzetközi képzések keretében!

2019.IX.
A Liebig-elv felfedezése a közlekedésben!

2018.IX.
Sikeres részvétel a III. Gazdálkodás és menedzsment tudományos konferencián, avagy versenyképesség és innováció, mint kulcsszavak és a 2DM-játék!

2018.VI.
Díjak az MMO 2018 konferenciáról (a szekció legjobb előadása a 2DM-ről, a szekció legjobb publikációja a Rosling-animációkról)!



A MIAÚ immár 25­+ éve áll a Köz szolgálatára!
MATARKA-nézet

Üzenet az Olvasóhoz:
a MIAÚ virtuális hasábjain található gondolatokat
pl. Ramanudzsan feljegyzéseihez hasonlóan illik értelmezni (akarni):
a gondolatoknak a minősége/potenciálja az értékképző,
s nem az, hol jelennek meg ezek a gondolatok...

Ami másnak pl. a Facebook: MYX-team-hírek

(Utolsó módosítás: 2015.VII.19.14:08 - MIAÚ-RSS)

A távoktatás, mint kritikus oktatási üzem – IT-aspektusai, avagy felkészülés a duális képzésre

Vezércikk: 2020. Október (MIAU No. 266.)
(Előző cikk: MIAU No. 265.)

Kulcsszavak: kibernetikus oktatási üzem, minőségmenedzsment, transzparencia, GDPR

Kivonat: A COVID-helyzet világosan rámutatott arra, hogy a távoktatási (hibrid-oktatási) üzem az oktatás, mint szolgáltatás kapcsán A Kritikus Üzem. A Hallgatók felé esetlegesen nem teljesülő, műszaki szempontból nem minőségileg-stabilan (egyenszilárd módon) teljesülő, az esélyegyenlőséget sértő módon teljesülő, s más anomáliákat produkáló távoktatás pl. jogviták forrása lehet. A távoktatás két fontos pillére az oktatásmódszertan (vö. távoktatóvá válás kihívása) és az IT (vö. okszerű, hatásos, hatékony eszköz/rendszer-használat oktatóként). Ideális esetben az oktatók olyan felkészültek, hogy sem oktatásmódszertani segítséget nem igényelnek (mert pl. mindenkor figyelnek a mikrofonok hatótávjára, a csak olyan vetített anyag használatára, melyet mindenki a teremben és/vagy a saját monitorján otthon egyformán láthat/értelmezhet), sem IT-támogatást nem igényelnek (mert pl. az intézményi Internet-kapcsolat esetleges megszakadása, áramszünet fellépése esetén saját előre teljesen feltöltött akkumulátorral rendelkező laptopra és saját mobil-internetre képesek átváltani quasi azonnal). Normál esetben a mindenkori oktató, akinek elsődleges feladata a tartalom minőségi szintű kialakítása, a formaiságok (előadás-módszertan, IT-rendszerhasználat) tekintetében támogatást igényel. Ilyen támogató egységek /szerepek (vö. a pedagógiai asszisztensek, gyártásvezetők, egészségügyi szakápolók mintájára távoktatási asszisztensek) kialakítása a kritikus üzem logikájának megfelelő ugyanolyan részletgazdag előkészítést igényel, mint például a munkavédelmi, tűzvédelmi oktatások, szabályzatok rendszere – ill. általában véve a minőségmenedzsment maga. Vagyis mindaddig, amíg valaki nem vállalja azért a felelősséget, hogy adott ügyeleti munkatárs felkészítése során ezen személy megismerte a legjobb gyakorlatokat (azaz a korábbi problémákat és ezek sikeres/sikertelen megoldásait, a megoldásokhoz szükséges jogosítványokkal való működés szabályait, gyakorlatát (pl. eszközök/rendszerek áramtalanítása, eszközök újraindítása teljes admin-jogokkal, stb.), ill. nincs kijelölve helyettesítő személy nem várt megbetegedés/karantén/stb. esetére, valamint nincs tisztázva egy magasabb jogosultságokkal rendelkező ún. ügyeletvezető – még ha csak távoli – elérésének mikéntje, vagyis nincs egy jól szabályozott, üzemszerű működés (vö. SZMSZ, vizsgák, monitoring/riportálási rendzser), addig bármilyen kompetenciákkal is rendelkezzen az ügyelő személy, formál jogilag csak megfigyelőként, betanulóként, „tanuló-vezetőként” értelmezhető a rendszer és az általa esetlegesen elhárítani nem tudott, sőt, tévesen eszkalált műszaki/jogi/szolgáltatási folyamatok utólagos jogi értelmezésekor, akinek minden tettéért az őt oda delegáló kell, hogy feleljen mindaddig, amíg tanulóból vizsgázott ügyelővé nem válik valaki. Ez a dokumentum következésképpen arra tesz kísérletet tehát a fenti komplexitás érzékeltetése nyomán, hogy egy ideál-közeli állapotot írjon le, mutasson be – mely kihívás egyben a duális képzések előkészítésének azért fontos része, mert a duális képzésben maga az egyetem is lehet az a munkáltató, aki színvonalas feladatokat képes definiálni, színvonalas üzemi működést képes prezentálni pl. IT-érintettségű képzések (BPROF, ill. egyéb szakok specializációi) Hallgatói számára úgy, hogy a feladat maga sikeres teljesítés esetén információs többletértékkel bír az elrendelő számára még esetlegesen/általában elhúzódó/időben nem tervezetten teljesülő, további (oktatói, konduktori) finomhangolást igénylő Hallgatói teljesítések esetén is... Tovább (DOC) *** Tovább (PDF)


Észrevételeit érdeklődéssel várjuk email-ben!

((Vissza))
miau.my-x.hu
myxfree.tool
rss.services