+ Ötletistálló +

Erre igazán büszkék vagyunk! close

+ MY-X DVD +

2017.IX.
A MY-X team (fiatal tagjaival közösen) sikeresen vett részt a szarvasi konferencián!

2017.VII.
A MY-X team (fiatal tagjaival közösen) sikeresen vett részt az Enyedi Emlékkonferencián!

2017.VI.
A MY-X team egy tagja elnyerte a Bárdy Péter Természettudományi Díjat többek között kiemelkedő innovativitása okán!

2017.V.
A MY-X team egy tagjának a Gábor Dénes Középiskolai Ösztöndíj pályázatra benyújtott dolgozatát a Zsűri véleménye alapján az Alapítvány kuratóriuma matematikai különdíjban részesítette, ill. a kutatócsoport tagjának további tanulmányait egyszeri ösztöndíjjal segíti!

2017.IV.
Különdíjat kapott a MY-X team egyik tagja a minszki nemzetközi esszéíró versenyen a jövő iskolájában várható IKT használatról szóló tanulmányáért!

2017.IV.
III. helyezés a Hlavay Diákkonferencián!

2017.III.
Az NTP-NFTÖ támogatásával beszerzésre került egy prémium kategóriás laptop!

2017.II.
A TUDOK (nyíregyházi) országos döntőjéből sikeres továbbjutás a (székesfehérvári) Kárpát-medencei döntőbe!



Last modified: 2015.VII.19.14:08 - MIAÚ-RSS
A MIAÚ immár 20­+ éve áll a Köz szolgálatára!

Robot-Teacher II

Leading article: 2012. October (MIAU No. 170.) - Pitlik László (MIAÚ) -
(Previous article: MIAU No. 169.)

In the previous leading article of the e-journal MIAU (No.169/2012 September) an important capability of a Robot-teacher got described - namely the capability of changing focus of attention/interest. In this article a new aspect of a Robot-teacher will be introduced. The central question is now: What should be educated in fact for pupils/students? This question is a sort of evergreen problems. The content of education is always influenced by ideologists. Is there an ideological neutral/independent set of keywords being necessary to educate at all? If the answer is yes, then how can be derived this keyword-set? Which principles can ensure a sort of acceptable objectivity? How can be adapted the set of keywords (necessary to educate) in time and in space? Which knowledge level and content can ensure the highest cooperation-potential in a society? How can be minimized the volume of the needless learning? All these questions were formulated in a talk about possibilities of a new manual/script about e.g. chemistry (and furthermore for each thinkable discipline)... (More)


Please, send Your comments per email!

((Back))
miau.my-x.hu
myxfree.tool
rss.services