A MIAÚ immár 25+ éve áll a Köz szolgálatára!
MATARKA-nézet
Üzenet az Olvasóhoz:
a MIAÚ virtuális hasábjain található gondolatokat
pl. Ramanudzsan feljegyzéseihez hasonlóan illik értelmezni (akarni):
a gondolatoknak a minősége/potenciálja az értékképző,
s nem az, hol jelennek meg ezek a gondolatok...
Ami másnak pl. a Facebook: MYX-team-hírek
(Utolsó módosítás: 2015.VII.19.14:08 - MIAÚ-RSS)
Robottanár II
Vezércikk: 2012. október (MIAU No. 170.) - Pitlik László (MIAÚ) -
(Előző cikk: MIAU No. 169.)
Az előző vezércikkben (No. 169 / 2012 szeptember) a robottanár egyik fontos tulajdonsága, még pedig az érdeklődési/figyelmi fókusz megválatoztatásának képessége került bemutatásra.
Ebben a cikkben egy új aspektus kerül terítékre: ugyanis a 'mit is oktassunk' örökzöld kérdésére keressük a választ. A tananyag-definíciók mindenkor ideológiai befolyás alatt álltak.
Lehetséges egyáltalán egy ideológiailag semleges/független kulcsszókészlet definiálása? Ha igen, hogyan?
Milyen elvek szavatolhatják a legnagyobb mértékű objektivitást? Hogyan vezethető be térben és időben egy ilyen váltás?
Milyen dinamikusan változó tudásszintek és tartalmak garantálják a társadalmi kohézió maximumát?
Hogyan minimalizálható a felesleges tanulás?
Ezen kérdések annak kapcsán merültek fel, miként lehet megújítani pl. a kémia tankönyveket (ill. bármely más szakterület kötelező tananyagát)?
(Tovább)
Észrevételeit érdeklődéssel várjuk email-ben!
((Vissza))
miau.my-x.hu
myxfree.tool
rss.services