+ Ötletistálló +

Erre igazán büszkék vagyunk! close

+ MY-X DVD +

2017.IX.
A MY-X team (fiatal tagjaival közösen) sikeresen vett részt a szarvasi konferencián!

2017.VII.
A MY-X team (fiatal tagjaival közösen) sikeresen vett részt az Enyedi Emlékkonferencián!

2017.VI.
A MY-X team egy tagja elnyerte a Bárdy Péter Természettudományi Díjat többek között kiemelkedő innovativitása okán!

2017.V.
A MY-X team egy tagjának a Gábor Dénes Középiskolai Ösztöndíj pályázatra benyújtott dolgozatát a Zsűri véleménye alapján az Alapítvány kuratóriuma matematikai különdíjban részesítette, ill. a kutatócsoport tagjának további tanulmányait egyszeri ösztöndíjjal segíti!

2017.IV.
Különdíjat kapott a MY-X team egyik tagja a minszki nemzetközi esszéíró versenyen a jövő iskolájában várható IKT használatról szóló tanulmányáért!

2017.IV.
III. helyezés a Hlavay Diákkonferencián!

2017.III.
Az NTP-NFTÖ támogatásával beszerzésre került egy prémium kategóriás laptop!

2017.II.
A TUDOK (nyíregyházi) országos döntőjéből sikeres továbbjutás a (székesfehérvári) Kárpát-medencei döntőbe!



Utolsó módosítás: 2015.VII.19.14:08 - MIAÚ-RSS
A MIAÚ immár 20 éve áll a Köz szolgálatára!

A védjegyek, a származásigazolás és a minőségtanúsítás országonkénti fontossága/hatása Európában

Vezércikk: 2013. május (MIAU No. 177.) - Pitlik László, Márta Attila (MY-X team) -
(Előző cikk: MIAU No. 176.)

A helyi termékek, különös tekintettel a kézműves termékek piaca speciális piac. Noha a művészi színvonal, az egyediség, az invenció ténye és lehetősége az esetek jelentős részében magától értetődően adott a termékekben és ezek alkotóiban, mégsem lehet ezen jelenségeket egy kalap alá venni a galériákhoz, aukciós házakhoz kötődő 'magas' művészettel és ezek piaci folyamataival. A helyi termék jellegű kézművesség az (ipar- és szép)-művészet underground-ja bizonyos értelemben. Mint ahogy sokféle innovatív vállalkozás lehetséges (vö. saját problémáit kreatívan kezelni képes vállalkozás vs. start up, mely primer célja a világpiacra való betörés a megfelelő innováció megfelelő menedzsmentje által), úgy sokféle módja létezik a művészeti termékek piacra vezetésének és ott tartásának is. Jelen tanulmányban (egyéb adatok híján) elsőként egy európai kitekintést teszünk arra vonatkozóan, vajon egy (a címben is jelzett) szakkifejezésekkel leírható társadalmi attitűdök (érdeklődés-változások) milyen piaci/gazdasági hatásmechanizmusok felismerését engedik vélelmezni általában és ország-specifikus szinten. Hasonló kísérlet történt már korábban is , ahol a helyi termékekkel kapcsolatos hangulat felmérése történt meg nyelvi közösségek szintjén. (Tovább)


Észrevételeit érdeklődéssel várjuk email-ben!

((Vissza))
miau.my-x.hu
myxfree.tool
rss.services