3. Létezik piaci konkurencia?
Nem tekinthetjük piaci konkurenciának az azonos témájú dokumentumokat, valamint a médiában megjelenõ információkat. Az "igen" lehetõség azt jelenti, hogy több versengõ szolgáltatás van ebben a témában, a "nem" esetében pedig, a szolgáltatásnak nincs versenytársa. A "mindegy" lehetõségnél, minden szolgáltatást kiad függetlenül attól, hogy van-e piaci konkurencia vagy nincsen.
Kérem válasszon a lehetõségek közül
igen
nem
mindegy
A szolgáltatás frisseségével kapcsolatos kérdések
A szolgáltatás keletkezésével kapcsolatos adatok, amelyek kitérnek az adatok frissítésének idejére valamint arra, hogy dolgoznak-e újabb verzió kialakításán. Egyszer készült jogérvényes rendszernél nem lehet verziócserét alkalmazni.
Kérem válasszon a lehetõségek közül
2000-2003 között
2004-2007 között
2008-2011 között
mindegy
5. Mikor volt utoljára módosítva?
Kérem válasszon a lehetõségek közül
2000-2003 között
2004-2007 között
2008-2011 között
mindegy
6. Terveznek verziócserét?
Verziócserénél az "igen" válasz az tulajdonképpen egy szabadon fejleszthetõ demó változat, a "nem" pedig egy jogilag lezárt, az adott idõszakra jogérvényes rendszer, amelyen változtatni nem lehet.
Kérem válasszon a lehetõségek közül
igen
nem
mindegy
A szolgáltatás használatával kapcsolatos kérdések
A rendszer bejõvõ és kimenõ adatainak megjelenési formáival kapcsolatos információk.
7. Milyen típusúak a rendszer input adatai?
Kérem válasszon a lehetõségek közül
numerikus
alfabetikus
képi
hibrid
egyéb
mindegy
8. Milyen típusúak a rendszer output adatai?
Kérem válasszon a lehetõségek közül
numerikus
alfabetikus
logikai
képi
hibrid
egyéb
mindegy
A szolgáltatás hitelességével kapcsolatos kérdések
Az elvárt bizalmi szint kategóriái szerinti csoportosításban az alacsony bizalmi szinten csak a meghatározott kérdésekre kell választ adni vagy kiválasztani a megfelelõt a lehetõségek közül. A közepes bizalmi szintnél különbözõ intervallumok segítségével határozzák meg a választ. Magas bizalmi szintnél bizonyos személyes adatok megadása is történik. A rendszer pontosságára vonatkozó adatok mutatják meg, hogy a rendszer mennyire közelíti meg a valóságot, vagy csak elméletileg mutat rá a válaszra. A felkínálkozó lehetõségek közül az egzakt adja a legpontosabb választ a kérdésünkre a hiányosnál pedig nem minden lehetõségre kapunk választ.
9. Milyen bizalmi szintet vár el a felhasználótól?
Kérem válasszon a lehetõségek közül
alacsony
közepes
magas
mindegy
10. Mennyire pontos választ kapunk a kérdésünkre?
Kérem válasszon a lehetõségek közül
egzakt
orientáló
hiányos
mindegy
A szolgáltatás problémakezelésével kapcsolatos kérdések
A szolgáltatás mu^ködését jóváhagyó szerv adataira vonatkozó információk. A szubjektív elem a rendszer használójának megengedi, hogy a saját véleménye szerint válasszon, vagy csak a megadott válaszok közül lehet kiválasztani a számára megfelelõt.
11. Melyik az a szervezet, amely jóváhagyta a szolgáltatás mûködését?
Kérem válasszon a lehetõségek közül
APEH
GATE
MY-X
MIAU
mindegy
12. Mennyi szubjektív elem található a rendszer input adataiban?
Kérem válasszon a lehetõségek közül
0
1
több
mindegy
13. Létezik-e magyarázó alrendszer?
Kérem válasszon a lehetõségek közül
igen
nem
mindegy
A szolgáltatás tartalmával kapcsolatos kérdések
A rendszer különbözõ problémakezelésre alkalmas, melyek közül magyarázó statikus lehet az a rendszer, amelynél semmiféle külsõ tényezõ nem befolyásolja a mu^ködést, a dinamikusnál pedig vannak befolyásoló tényezõk.
14. Milyen típusú adatokat kell felvinni?
A kérdés arra vonatkozik, hogy van-e és ha igen hány db Y elem van a rendszerbe. Tehát olyan elem, amit a felhasználónak kell megadnia pl.: adó tanácsadásnál, hogy mekkora építményadó fizetésre kötelezték
Kérem válasszon a lehetõségek közül
Y=0
Y=1
Y=több
mindegy
15. Milyen típusúak a kérdésre adható válaszok?
Kérem válasszon a lehetõségek közül
szöveges
numerikus
intervallumos
hibrid
egyéb
mindegy
16. Milyen típusú problémakezelésre alkalmas a rendszer?
Kérem válasszon a lehetõségek közül
magyarázó, és statikus
magyarázó, és dinamikus
elõrejelzõ, és dinamikus
mindegy
A szolgáltatás létrehozásának okával kapcsoaltos kérdések
A módszertan típusánál cél nélküli módszertannak tekinthetõ az a szolgáltatás, amely Y0 modellt tartalmaz. Ad hoch-nak tekinthetõk, azok a rendszerek, amelyek pl.: jogszabályok alapján lettek létrehozva és jogérvényesek, azon változtatni nem lehet. A szolgáltatások két féle módon találhatók meg, online esetében egy webes felületen van a szolgáltatás, offline esetében pedig egy Excel munkalapon található meg, vagy más program segítségével van létrehozva.
A szolgáltatás létrehozásának szükségességét a különbözõ hiányok miatt volt érdemes létrehozni. pl.: jogszabályok nem találhatók meg egy helyen
17. A módszertan melyik típusát alkalmazta?
Kérem válasszon a lehetõségek közül
cél nelküli
célirányos
ad hoch
egyéb
mindegy
18. Milyen formában található meg a szolgáltatás?
Kérem válasszon a lehetõségek közül
online
offline
mindegy
19. Milyen típusú hiány pótlására alkalmas a rendszer?
Kérem válasszon a lehetõségek közül
numerikus tényhiány
származtatott adat
dokumentum hiány (jogszabály)
tudáshiány (modell)
egyéb(hibrid)
mindegy