MYX-DVD tesztkérdések
Telepítve: 2012.01.08.

2012 tavaszi félévétől minden Hallgató esetében (tehát azoknál is, akik CV kurzus keretében terveznek jegyet szerezni) az aláírás feltétele a kötelező irodalom (MYX-DVD) minden egyes állományához legalább egy, az addig felvitt kérdésektől eltérő logikájú/tartalmú kérdést kialakítani ezen űrlap filozófiája szerint. A kérdések célja, hogy elősegítsék a Hallgatók elmélyültebb tananyag-értelmezését, ill. ezen kérdések mások számára ön-tesztként szolgáljanak a tanulás során. A kérdések és a válaszok megalkotása során a helyesírás-ellenőrző használata kötelező. Csak a helyes NEPTUN-KÓDDAL és helyes DVD-állományazonosítókkal ellátott kérdések kerülnek figyelembe vételre. Jó munkát!

Hallgató NEPTUN-kódja? 
Hallgató neve? 
Érintett kérpzés? 
Az érintett DVD-állomány könyvtára:
A DVD-állomány sorszáma (0-69)
Kérdés pontos szövege:
A helyes válasz indoklással:
1. helytelen válasz, indoklással:
2. helytelen válasz, indoklással:
3. helytelen válasz, indoklással:

Tapasztalatok a DVD-kérdések első nagyobb hulláma alapján:


Önellenőrzési tapasztalatok
Demo_2
Demo_3
Demo_4
Demo_4
Demo_5
Best-of-ONKOMM?
Javított kérdések értékelése
Best-of-ONKOMM II.
Milyen az ideális kérdés? (Hallgatói definíciós kísérlet a lehetetlen körülírására): Nyilvánvalóan ideális kérdés, mint olyan, nem létezik. Azonban megpróbálhatjuk körülírni milyen természetűnek kell lennie a tantárgy keretein belül. A DVD közel 180 állományához kérdést feltenni közelebb visz minket a tananyag megértéséhez, ahhoz a filozófiához melyet elsajátíthatunk, mintha kevesebb kérdést tettünk volna fel?! Nem a darabszám a kérdés, hanem az, hogy tisztán akarunk e látni! Azt a kérdést tekinthetjük ideális kérdésnek, mely a tananyaghoz kapcsolódik annak elsajátításában, megértésében segít, lényeget közvetít, gondolkodásra ösztönöz, olyan kérdés, melyre érdemes visszakérdezni, további kérdéseket szül, véleményeket formál, olyan kérdés mellyel segítjük a kritikai gondolkodást. Az ideális kérdés előre visz minket és másokat. Például segít, hogy munkánkban fejlődhessünk, hogy jobb főnökök legyünk, hogy jobb beosztottak legyünk, hogy új szemléletmódot alakíthassunk ki, provokál minket az új és jobb keresésére, gondolat ébresztő hatása van. Az ideális kérdés bárki számára érthető, írásakor teljes mondatokat írunk, nem fukarkodunk a megfelelő kifejezésekkel, lehetnek hosszabbak is az átlagos mondatoknál, hiszen újrafogalmazott üzeneteket közvetítünk velük, továbbá az ideális kérdés nem tartalmaz helyesírási hibát és szlenget.
Oktatói kommentár: az ideális kérdést elvileg egy olyan anti-diszkriminációs modellel illene megtalálni, mely képes a mondatok nyelvi helyességén (=K.O. feltétel) TÚL sok szempontra törve mérni azokat az aggregált/fuzzy elvárásokat, mint pl. "nem fukarkodik", "tananyaghoz kapcsolódás", "gondolkodásra ösztönzés", stb. Vagyis egy fajta szövegbányászati, nyelv-statisztikai mutatószámhalmazra lenne szükség, mely mutatók irányíthatók: minél több karakter/preferált kulcsszó/... van a kérdésben, annál jobb (annál ideálisabb)... Emellett az ideális kérdés a jó és a rossz válaszok tekintetében is külön értékelendő (az itt leírtak mintájára)... <--jó nyelvérzékkel megáldott Hallgatók számára gyönyörű feladat! (vö. MIAU WIKI: zenei szépség).

Hallgatói ajánlás minőségi DVD-kérdések készítése érdekében: Helyzetértékelés: Átolvasva több kérdést, illetve az azokra adott helyes és helytelen válaszokat, látható, hogy a készítők/feltöltők nem feltétlen szakmai, sőt sokan a feladattól lényegesen eltérő kérdéseket/válaszokat fogalmaztak meg, amely kevésbé minőségi munka eredménye. A minőségi kérdések/válaszok mögött (feltételezhetően) több utánajárás, honlapok, elemzések, statisztikai sorok, a hasonlóságelemzéshez kapcsolódó pozitívumok és negatívumok átolvasása történt meg. A kérdések feltöltésekor nem a mások által feltett kérdések alapján, hanem saját kútfőből kell összeállítani az anyagot. A feladat elolvasásakor elvárása szerint szakmai kérdéseket és válaszokat szükséges megfogalmazni, hiszen a beadandó dolgozatra épülő, a tantárgyhoz kapcsolódó feladatról van szó. Ehhez nem rendelkezhet az átlag Hallgató a szükséges tudással előre, ezért további ismeretek (a tananyag) elsajátítására volt szükség. A wiki feladat elkészítésével betekintés nyerhető a hasonlóságelemzés alapfokú felhasználásába, rálátás szerezhető az elemzés segítségével kapható információk hasznosságára. A kérdések/válaszok megfogalmazása előtt (a tananyag: régi jegyzetek mellett) elsőként egy keresőoldal segítségével érdemes rákeresni a "hasonlóságelemzés" szóra, amely nagyon sok eredményt adott, több esetben elemzéssel foglalkozó cégeket sorolt az első helyekre, ezért a keresést pontosítani volt szükséges. Ekkor például a "hasonlóságelemzés eredménye", a "COCO módszer előnye és hátránya", "hasonlóságelemzés a gyakorlatban" szavakra keresve, jelentősen szűkült a találatok száma, és sokkal inkább a magyarázatok bukkantak fel, nem csak cégek hirdetései. Ezeket az oldalakat átolvasva még nagyobb ismeretre lehet szert tenni az elemzés különböző gyakorlati megoldásaira, amely a wiki-alapú beadandó feladat értelmezéséhez felkészítésként szolgál, valamint világossá válik a kérdés/válaszok feladat lényege, elkészítésének metodikája. Felhasznált oldalak, a teljesség igénye nélkül: http://businessmanagement.hu/dontestamogato-rendszerek-tervezese, http://koine.hu/ptPortal/index.php?mod=news&action=showNews&newsid=9243&lang=hu, http://office.microsoft.com/hu-hu/excel-help/bevezetes-az-excel-solver-eszkozevel-vegzett-optimalizacioba-HA001124595.aspx, http://innohow.hu/index.php/hu/know-how.