Lukatics Attila a GATE Gazdasági Informatika Karának V. éves hallgatója vagyok. Diplomadolgozatom témája az Internetes üzleti kommunikáció (Intermarketing). Ebben a dolgozatban azokra a kérdésekre szeretnék választ keresni milyen stádiumban van ma Magyarországon az Internetes üzleti kommunikáció. A szükséges információkat azzal kérdõívvel szeretném megkapni, amelyet (lukatics.rtf) attachment-ként ehhez az e-mailhez. A Word-ben kitöltött kérdõívet a lukatics@miau.my-x.hu címre küldheti el. Amennyiben az attachment-hez való hozzáférés akadályokba ütközne, az RTF-file az alábbi címrõl letölthetõ: https://miau.my-x.hu/miau/06/lukatics.rtf Ezt a kérdõívet a https://miau.my-x.hu/miau/06/lukatics.html címen is megtalálhatja, ahol Interneten keresztül kitöltve, egyetlen kattintással küldheti el. A kapott információk elemzésével képet szeretnék kapni a hazai Internetet alkalmazó vállatok által használt marketing stratégiákról, az ezt felépítõ elemekrõl, illetve szeretném a megkérdezettek válaszai alapján vázolni az elõnyöket, hátrányokat, hiányosságokat a magyar elektronikus piacon. Lehetõség van a kérdõíven belül saját a gyakorlatból eredõ tapasztalatok, ötletek, fejlesztési javaslatok kifejtésére is.
Lukatics Attila GATE Gazdasági Informatika Tanszék V. éves hallgatója
1.Neme:
férfi nõ
év
Város Vidék
Informatikai terület Agrár terület Marketing terület Közgazdasági terület Jogi terület Egyéb
Preferálom Elfogadom Közömbos számomra Nem preferálom
Fõiskola Egyetem Tanfolyam Beszélek idegen nyelveket
Munkához (keresés, böngészés, ...) Vásárláshoz Szórakozáshoz E-mailezéshez
9.Az Internet hozzáférés megvalósítási módja?
Modem Egyéb
Imázs felépítése Ügyfélszolgálat Mûszaki hibakeresési információszolgáltatás Ügyfelek véleményének megismerése Termékinformációk közreadása Rendelések fogadása Egyéb
Hitelkártya on-line megrendelõlap Telefon Fax Személyesen Egyéb
Igen Nem Ha nem, miért ?
Kiegyenlítetség Tervezési háló Tipográfiai megoldások Konzisztens kialakítás Alap táblázatok Lapközi kommunikáció Szerkesztési stílus Keretek Egyéb
Színválaszték Használt grafikus fileformátum JPEG grafika Illusztrációk Színes háttér Kép-terkép Audiovizuális elemek tervezése Digitális kép, hang (mozgókép) Egyéb
Elõnyök: Állandó kapcsolattartás a kliensekkel Kétoldalú kapcsolattartás zavartalan mûködése Hátrányok: Nagy mennyiségû levél Lassú hibás visszacsatolás Levelezési lista létrehozása, keresése Egyéb
Hátrányok: Nagy mennyiségû levél Lassú hibás visszacsatolás Levelezési lista létrehozása, keresése Egyéb
Elõnyök: Szélesebb közönség Kétoldalú kapcsolattartás Hátrányok: Kapott információ nem feltétenül igaz Gyakran találkozunk cikizéssel (flamming) Egyéb
Hátrányok: Kapott információ nem feltétenül igaz Gyakran találkozunk cikizéssel (flamming) Egyéb
Vállalatokra, cégekre vonatkozó információk Számítástechnikai és számítástechnikai eszközök Pénzügyi információk Általános üzleti információk Kormányzati információk Nemzetközi információk Az Internet információi A szellemi tulajdonnal és joggal kapcsolatos információk Könyvtárak, könyvek, dokumentumok, folyóiratok Vegyes információk Hírek Szakmai információk forrásai Információ keresési eszközök az Interneten Nem végzünk Internetes marketingkutatást Egyéb
Tervezés és elemzés Koncepció és termék tesztelés / optimálás Termékcsalád kiterjesztési kutatás Ár kutatás Reklám követés Imázs- és pozicionálási kutatás Stratégiai lehetõségek azonosítása Vevõ elégedettségi mérések és az elégedettség javítása Statisztikai eljárások Nincs kutatási projectünk Egyéb
Költségmegtakarítás Idõigény csökkenés Statisztikai megbízhatóság Pontos célzás Átfogás és mélység Lehetõség a kapcsolat ismételt felvételére Szabályozottság Egyéb
Belföldi és külföldi ügyfelek Gyerekek és tinédzserek Idõs emberek Számítástechnikai vezetõk Hálószem felügyelõk Egyéb
A hagyományos kvantitatív módszerek, amelyek (pl. levélbeli vagy telefonos kérdezés) ellentétben az online felméréssel a potenciális válaszadóknak egy szûrõ kérdõív kiküldésével kezdõdnek. A jelentkezõknek egy E-mailt küldenek és ebben egy hálólapon elhelyezett kérdõív kitöltését kérik. A válaszadók gombok megnyomásával, lehúzható listák, táblázatok kitöltésével és nyitott válaszok megadásával reagálhatnak. A válaszok automatikusan egy háttér számítógép statisztikai programcsomagjába kerülnek, és az elemzés azonnal megkezdõdik. A válaszadók nevét és címét tárolják abból a célból, hogy részt vehessenek egy követõ kvantitatív vagy kvalitatív kutatási projektben. Egyéb
Egyéb
Háló felmérésekben: a hálóra feltett ûrlapok az Internet marketing kutatás könnyen alkalmazható eszköze E-mail felmérésekben: ezek a "csiga" levélben küldött kérdõívek elektronikus megfelelõi. Ezeket nagy mennyiségben küldik ki, és napokon belül kitöltve kapják vissza. Online fókusz csoportok: akkor használják õket, ha meg akarják tudni, hogy mit gondolnak az Internet felhasználók egy adott témáról. Élõ csevegõ programok és E-mail listák felhasználásával mûködnek Online erõforrások: saját "háló erõforrás központ" létrehozásával a marketing kutatási munka eredményei azonnal láthatóvá válnak. Egyéb