Gödöllõ 1999.02.22


Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
 
Lukatics Attila a GATE Gazdasági Informatika Karának V. éves hallgatója vagyok. Diplomadolgozatom témája az Internetes üzleti kommunikáció (Intermarketing). Ebben a dolgozatban azokra a kérdésekre szeretnék választ keresni milyen stádiumban van ma Magyarországon az Internetes üzleti kommunikáció.
    A szükséges információkat azzal kérdõívvel szeretném megkapni, amelyet (lukatics.rtf) attachment-ként ehhez az e-mailhez. A Word-ben kitöltött kérdõívet a lukatics@miau.my-x.hu címre küldheti el. Amennyiben az attachment-hez való hozzáférés akadályokba ütközne, az RTF-file az alábbi címrõl letölthetõ: https://miau.my-x.hu/miau/06/lukatics.rtf
    Ezt a kérdõívet a https://miau.my-x.hu/miau/06/lukatics.html címen is megtalálhatja, ahol Interneten keresztül kitöltve, egyetlen kattintással küldheti el.
    A kapott információk elemzésével képet szeretnék kapni a hazai Internetet alkalmazó vállatok által használt marketing stratégiákról, az ezt felépítõ elemekrõl, illetve szeretném a megkérdezettek válaszai alapján vázolni az elõnyöket, hátrányokat, hiányosságokat a magyar elektronikus piacon. Lehetõség van a kérdõíven belül saját a gyakorlatból eredõ tapasztalatok, ötletek, fejlesztési javaslatok kifejtésére is.
Fáradozásukat elõre is köszönöm!
Lukatics Attila GATE Gazdasági Informatika Tanszék V. éves hallgatója

1. kérdéskör: Személyes kérdések:

1.Neme:

férfi
2.Kora:
év
3. Telephely:
Város
Vidék
4.Személyes képzettségét értekelje 1-3 értékkel, ahol 1-alacsony, 2-közép,3-magas fokú képzettséget jelent!
Informatikai terület
Agrár terület
Marketing terület
Közgazdasági terület
Jogi terület
Egyéb
5.Hogyan viszonyul az újításokhoz ?
Preferálom
Elfogadom
Közömbos számomra
Nem preferálom
6.Iskolai végzettségem
Fõiskola
Egyetem
Tanfolyam
Beszélek idegen nyelveket
7.Becsülje meg a magyaroszági Internet-felhasználók számát!
8.Mire használja az Internetet?
Munkához (keresés, böngészés, ...)
Vásárláshoz
Szórakozáshoz
E-mailezéshez

2. kérdéskör: Intermarketinggel kapcsolatos kérdések:

9.Az Internet hozzáférés megvalósítási módja?

Modem
Egyéb
10.A marketing munkában mire használják az Internetet ?
Imázs felépítése
Ügyfélszolgálat
Mûszaki hibakeresési információszolgáltatás
Ügyfelek véleményének megismerése
Termékinformációk közreadása
Rendelések fogadása
Egyéb
11.Hogyan fizettetik/fizetik az áruk/szolgáltatások ellenértékét ?
Hitelkártya on-line megrendelõlap
Telefon
Fax
Személyesen
Egyéb
12.Rendelkeznek hálólappal ?
Igen
Nem
Ha nem, miért ?
13.Milyen tényezõk alapján tervezték/terveztették meg a hálólapjukat (1-10-ig pontozzon, ahol az 1-es a kevésbé fontos a 10-es pedig nagyon fontos)
Kiegyenlítetség
Tervezési háló
Tipográfiai megoldások
Konzisztens kialakítás
Alap táblázatok
Lapközi kommunikáció
Szerkesztési stílus
Keretek
Egyéb
14.Grafikás multimédiás megoldások kialakításakor mit tekintettek legfontosabbnak (1-10-ig pontozzon, ahol az 1-es a kevésbé fontos a 10-es pedig nagyon fontos) ?
Színválaszték
Használt grafikus fileformátum
JPEG grafika
Illusztrációk
Színes háttér
Kép-terkép
Audiovizuális elemek tervezése
Digitális kép, hang (mozgókép)
Egyéb
15.Többnyelvû az önök hálólapja?
Igen
Nem
Ha nem, miért ?
16.Alkalmaznak-e levelezési ill. hírcsoportokat ?
Igen
Nem
Ha nem, miért ?
17.Egyet ért-e a levelezési listák és a hálólapok összehasonlításakor feltüntetett fõbb elõnyökkel és hatrányokkal? Amivel nem ért egyet azt jelölje meg!
Elõnyök:
Állandó kapcsolattartás a kliensekkel
Kétoldalú kapcsolattartás zavartalan mûködése

Hátrányok:
Nagy mennyiségû levél
Lassú hibás visszacsatolás
Levelezési lista létrehozása, keresése
Egyéb

18.Egyet ért-e a hírcsoportok és a hálólapok összehasonlításakor feltüntetett fõbb elõnyökkel és hatrányokkal? Amivel nem ért egyet azt jelölje meg!
Elõnyök:
Szélesebb közönség
Kétoldalú kapcsolattartás

Hátrányok:
Kapott információ nem feltétenül igaz
Gyakran találkozunk cikizéssel (flamming)
Egyéb

19.Ha végeznek Internetes marketingkutatást, mely ezközöket használják fel a következõkbõl?
Vállalatokra, cégekre vonatkozó információk
Számítástechnikai és számítástechnikai eszközök
Pénzügyi információk
Általános üzleti információk
Kormányzati információk
Nemzetközi információk
Az Internet információi
A szellemi tulajdonnal és joggal kapcsolatos információk
Könyvtárak, könyvek, dokumentumok, folyóiratok
Vegyes információk
Hírek
Szakmai információk forrásai
Információ keresési eszközök az Interneten
Nem végzünk Internetes marketingkutatást
Egyéb
20.Ha van saját Internetes marketingkutatási projectjük, akkor mely ezközöket használják fel a következõkbõl ?
 
Tervezés és elemzés
Koncepció és termék tesztelés / optimálás
Termékcsalád kiterjesztési kutatás
Ár kutatás
Reklám követés
Imázs- és pozicionálási kutatás
Stratégiai lehetõségek azonosítása
Vevõ elégedettségi mérések és az elégedettség javítása
Statisztikai eljárások
Nincs kutatási projectünk
Egyéb
21.Milyen elõnyei vannak a hálóra épülõ Intermarketing technológiáknak az önök vállalata szempontjlából?
Költségmegtakarítás
Idõigény csökkenés
Statisztikai megbízhatóság
Pontos célzás
Átfogás és mélység
Lehetõség a kapcsolat ismételt felvételére
Szabályozottság
Egyéb
22.Kik látogatják az önök hálólapjait?
Belföldi és külföldi ügyfelek
Gyerekek és tinédzserek
Idõs emberek
Számítástechnikai vezetõk
Hálószem felügyelõk
Egyéb
23.Hány százalékban egyeznek a feltüntetett kutatási módszerek a célpiacok felderítésére az önök módszereivel?
 
A hagyományos kvantitatív módszerek, amelyek (pl. levélbeli vagy telefonos kérdezés) ellentétben az online felméréssel a potenciális válaszadóknak egy szûrõ kérdõív kiküldésével kezdõdnek.
A jelentkezõknek egy E-mailt küldenek és ebben egy hálólapon elhelyezett kérdõív kitöltését kérik.
A válaszadók gombok megnyomásával, lehúzható listák, táblázatok kitöltésével és nyitott válaszok megadásával reagálhatnak.
A válaszok automatikusan egy háttér számítógép statisztikai programcsomagjába kerülnek, és az elemzés azonnal megkezdõdik.
A válaszadók nevét és címét tárolják abból a célból, hogy részt vehessenek egy követõ kvantitatív vagy kvalitatív kutatási projektben. 

Egyéb

24.Hogyan kell megjelenni egy cégnek on-line formában az Interneten ? (1-10-ig pontozzon, ahol az 1-es a kevésbé fontos, a 10-es pedig nagyon fontos)
 
Háló felmérésekben: a hálóra feltett ûrlapok az Internet marketing kutatás könnyen alkalmazható eszköze
E-mail felmérésekben: ezek a "csiga" levélben küldött kérdõívek elektronikus megfelelõi. Ezeket nagy mennyiségben küldik ki, és napokon belül kitöltve kapják vissza.
Online fókusz csoportok: akkor használják õket, ha meg akarják tudni, hogy mit gondolnak az Internet felhasználók egy adott témáról. Élõ csevegõ programok és E-mail listák felhasználásával mûködnek
Online erõforrások: saját "háló erõforrás központ" létrehozásával a marketing kutatási munka eredményei azonnal láthatóvá válnak.

Egyéb

25.Milyen változások kellénének ön szerint a jó irányú Intermarketing fejlõdéshez Magyarországon ?
 



Köszönjük válaszait!