A MIAÚ immár 25+ éve áll a Köz szolgálatára!
MATARKA-nézet
Üzenet az Olvasóhoz:
a MIAÚ virtuális hasábjain található gondolatokat
pl. Ramanudzsan feljegyzéseihez hasonlóan illik értelmezni (akarni):
a gondolatoknak a minősége/potenciálja az értékképző,
s nem az, hol jelennek meg ezek a gondolatok...
Ami másnak pl. a Facebook: MYX-team-hírek
(Utolsó módosítás: 2015.VII.19.14:08 - MIAÚ-RSS)
2D/3D tananyagok értékelését végző alanyok EEG/szemkamerás/érzelem-detektálási/egér-és/vagy-billentyűzet-használati, energia-felhasználási adatainak elemzése
Vezércikk: 2022. Augusztus (MIAU No. 288.)
(Előző cikk: MIAU No. 287.)
Kulcsszavak: összehasonlító elemzés, adatbányászat, big-data, konzisztencia-vizsgálat, hasonlóságelemzés, Rosling-animáció
Kivonat: Az adatvagyon-gazdálkodás XXI. századi elvárásainak megfelelően egy 2D-s és egy 3D-s tananyag
kapcsán, ezek értékelő összehasonlítása céljából felmérésre került az értékelő alanyok szemmozgása,
energia-fogyasztása, érzelmi állapotának változása, egér- és billentyűzethasználata, EEG-mintázata.
Emellett az alanyokról számos szubjektív (pl. tananyagértékelés, önértékelés) és objektív (pl. kor, nem)
adatok is felvételezésre kerültek. Ezen adatvagyon minél több célú értelmezési lehetőségének
bizonyítékát adja az alábbi tanulmány. Konklúziók: Az adatminőség magasszintű, mert pl. a szubjektív
értékelések az objektív mérések alapján nagy pontossággal levezethetők, így szimulátorok állnak
rendelkezésre ahhoz, hogy egy-egy szubjektív értékelés várható változását az alanyt leíró adatok
függvényében le lehessen vezetni előre (pl. ha az alany figyelmesebb lenne, többet használná az
egeret, stb.), akkor a tananyag összértéke mennyivel nőhetne egyáltalán még). A tananyagok száma 2,
vagyis tananyag-leíró adatok alapján hasonlóságelemzési vizsgálat ilyen elemszám mellett nem
végezhető. Ehhez a jövőben párhuzamosan több tucat tananyag értékelése szükséges. Így olyan
kérdésekre, mint pl. ha a tananyag idegenszóhasználata csökkenne, akkor mennyivel nőne az átlagos
elégedettség, ez a tanulmány még nem képes választ adni. A két tananyag egymáshoz képest egy-egy
kezelésnek számít. Így ezek hatása az alanyok sokaságára már vizsgálható. Az alkalmazott
hasonlóságelemzések keretében az egyes kezelések egymáshoz képesti (átlagosan jobb/rosszabb)
pozíciója magától értetődően vezethető le maximális esetben 20-20 alany esetén. A tanulmány mögött
felhalmozott adatvagyon alapján egy Rosling-animáció is levezetésre került a sok-dimenziós
hatásmechanizmusok egy részének korszerű adatvizualizációs támogatás formájában történő
prezentálása érdekében.
(Tovább - DOC)
***
(Tovább - PDF)
Észrevételeit érdeklődéssel várjuk email-ben!
((Vissza))
miau.my-x.hu

myxfree.tool

rss.services
