+ Ötletistálló +

Erre igazán büszkék vagyunk! close

+ MY-X DVD +

2017.IX.
A MY-X team (fiatal tagjaival közösen) sikeresen vett részt a szarvasi konferencián!

2017.VII.
A MY-X team (fiatal tagjaival közösen) sikeresen vett részt az Enyedi Emlékkonferencián!

2017.VI.
A MY-X team egy tagja elnyerte a Bárdy Péter Természettudományi Díjat többek között kiemelkedő innovativitása okán!

2017.V.
A MY-X team egy tagjának a Gábor Dénes Középiskolai Ösztöndíj pályázatra benyújtott dolgozatát a Zsűri véleménye alapján az Alapítvány kuratóriuma matematikai különdíjban részesítette, ill. a kutatócsoport tagjának további tanulmányait egyszeri ösztöndíjjal segíti!

2017.IV.
Különdíjat kapott a MY-X team egyik tagja a minszki nemzetközi esszéíró versenyen a jövő iskolájában várható IKT használatról szóló tanulmányáért!

2017.IV.
III. helyezés a Hlavay Diákkonferencián!

2017.III.
Az NTP-NFTÖ támogatásával beszerzésre került egy prémium kategóriás laptop!

2017.II.
A TUDOK (nyíregyházi) országos döntőjéből sikeres továbbjutás a (székesfehérvári) Kárpát-medencei döntőbe!



Utolsó módosítás: 2015.VII.19.14:08 - MIAÚ-RSS
A MIAÚ immár 20 éve áll a Köz szolgálatára!

Önvezető autók, mint a közlekedési rendszer minőségbiztosításának letéteményesei

Vezércikk: 2018. Október (MIAU No. 242.)
(Előző cikk: MIAU No. 241.)

Kulcsszavak: KRESZ, robotbíró, robot szakértő

A tanulmány kulcsüzenete nem más, mint a Turing-teszt speciális újra gondolása. A klasszikus Turing-teszt értelmében intelligens az a robot, amit az emberek annak tartanak, vagyis aminek a viselkedését nem képesek az emberek az emberi viselkedéstől megkülönböztetni. Amennyiben a mesterséges intelligencia fejlettségi szintje eléri a pl. jogilag is értelmezhető küszöbértéket (vö. önvezető autó, parkolási asszisztens, ABS, stb.), akkor a Turing-teszt módosítása is racionálissá válik: helyes az az emberi sofőrök által végrehajtott magatartás, mely megfelel az önvezető autók cselekedeteinek dinamikus (pl. elsőbbség-adási), ill. statikus (pl. várakozási/parkolási) esetekben egyaránt. Következésképpen, az önvezető autók által produkált minden olyan magatartás esetén, mellyel a kísérletvezető, ill. a tágabb értelemben vett emberi közönség nem ért automatikusan és szinte teljes mértékben egyet, ott nem csak a szoftverhiba lehetőségét kell megvizsgálni, hanem pl. a közlekedésszabályozás konzisztenciáját, racionalitását, egyenszilárdságát is – sőt általában véve ezt kell elsőként vizsgálni. Így egy-egy speciális viselkedés az önvezető jármű esetén elsődlegesen a közlekedési rendszert szabályozó táblák, útburkolati jelek, stb. minőségbiztosítását támogatja. Más megfogalmazásban: Ha egy önvezető jármű egy adott parkolóhelyet több irányból megközelítve más-más döntésre jut ennek használhatóságát illetően, akkor a közlekedési jelek rendszere inkonzisztens. Tovább (DOC) *** Tovább (PDF)


Észrevételeit érdeklődéssel várjuk email-ben!

((Vissza))
miau.my-x.hu
myxfree.tool
rss.services